1

Temat: mini sec v3 regulacja za pomoca kabla OBD

Wlasnie kupilem kabel lecho obd i mam prosbe o pomoc w ocenie przeprowadzonej kalibracji instalacji mini sec v3.
Nie udalo mi sie nawiazac pelnego polaczenia za pomoca OBD 2, wiec podlaczylem za pomoca podcisnienia:

https://lh6.googleusercontent.com/_hHW1nbT_Fi4/TYZSN0LoUHI/AAAAAAAAAKY/_qgFxU4B7h0/s512/Zdj%C4%99cie0664.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/_hHW1nbT_Fi4/TYZSEqfnx3I/AAAAAAAAAKI/oXklGBKnZVg/s512/Zdj%C4%99cie0663.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/_hHW1nbT_Fi4/TYZSFguXamI/AAAAAAAAAKQ/0-kHbr1DyNA/s512/Zdj%C4%99cie0662.jpg
Mam nadzieje ze prawidlowo?
Ponizej zarzucam screeny z regulacji:
https://lh6.googleusercontent.com/_hHW1nbT_Fi4/TYZNaSWabVI/AAAAAAAAAKA/CQf1HIeCEjM/s640/Nowy%20obraz%20%285%29.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/_hHW1nbT_Fi4/TYeBWjtvELI/AAAAAAAAALM/KKY58OklQAQ/s800/Nowy%20obraz%20%281%29.jpg

Na benzynie przejechalem jakies 30km z rozna predkoscia. Pozniej ok.40km na gazie i ze 4 razy wprowadzalem korekte. W tym momencie jest niezle. Chodz mimo wszystko wyczuwalnie mniej dynamicznie niz na benzynie. Najwiekszy problem mam jednak ze na niedogrzanym silniku obroty skaczą od 200 do 1000 obr/min. Najgorsze jest,że przy dojeżdżaniu do świateł w chwili naciśnięcia sprzęgła silnik potrafi zgasnąć (lub obroty nagle spadają do 200 i automatycznie rosą) Po osiągnięciu temp. 80-90st. C. problem ustaje. Nie wiem czy moze powinienem wlaczyc w programie opcje podrzewania wtryskiwaczy?
Prosze o pomoc co ewentualnie moglbym zrobic z pozycji interfejsu i czy ta mapa daje rade czy moze swiadczy o koniecznosci wymiany tych podzespolow. Nadmieniam iz instalka zostala zalozona w czerwcu 2010r.
Mam tez pytanie czy przed zebraniem map od podcisnienia nalezy najpierw przeprowadzic autokalibracje (sterownik o to prosi, ale omijalem ta opcje)?

ps. w szczegolnosci liczylbym na pomoc ze strony uzytkownika GORAN
_________________
_________________
NISSAN PRIMERA P11.144 2.0 16V (moc: 103kw/140km) prod. 2000r. (instalacja LPG LECHO MINI SEC V3 - reduktor Tomasetto AT-09 Alaska, wtryskiwacze OMVL REG 3 OHM)

2

Odp: mini sec v3 regulacja za pomoca kabla OBD

Korekta czasu wtrysku biegu jałowego

Trochę późno odpowiadam ale postaram się pomóc.
Jeśli chodzi o falowanie obrotów na biegu jałowym, to należy poprawić korektę czasu wtrysku biegu jałowego, jeśli ten parametr będzie ustawiony prawidłowo, zniknie falowanie na biegu jałowym oraz nie będzie gasł przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.
Autoadaptacji nie trzeba robić za każdym razem. Po ustawieniu korekty czasu wtrysku biegu jałowego, jeszcze raz należy zrobić kalibrację drogową od podciśnienia.
Ciśnienie na reduktorze też bym obniżył do ok.  1,5 bara