Odp: Sequent24 i Kia Ceed - czy potrzeba lubryfikacji
Do Kianki obowiązkowo trzeba zamontować lubryfikację czy to będzie wersja silnikowa 1.4 , 1.6, czy 2.0
Pozdrawiam
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum gazeo.pl → - BRC / MTM → Sequent24 i Kia Ceed - czy potrzeba lubryfikacji
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Do Kianki obowiązkowo trzeba zamontować lubryfikację czy to będzie wersja silnikowa 1.4 , 1.6, czy 2.0
Pozdrawiam
Do Kianki obowiązkowo trzeba zamontować lubryfikację czy to będzie wersja silnikowa 1.4 , 1.6, czy 2.0
Pozdrawiam
Proszę o przedstawienie oficjalnego stanowiska KIA Motors potwierdzającego taki wymóg
Masz mechaniczną regulację więc montuj lubryfikację.
a co do twojej wypowiedzi wojakrob sam widzisz że przedstawiciel KIA boi się LPG w swoich wozach więc zapomnij o jakiejkolwiek pomocy z ich strony. Więc tylko my możemy pomóc klientom podjąć decyzję w montażu instalacji.
Masz mechaniczną regulację więc montuj lubryfikację.
Powinieneś zastrzec w urzędzie patentowym ten slogan :mrgreen:
Zakaz montowania LPG pod groźba utraty gwarancji
Przecież nawet na portalu Gazeo jest notka, że KIA "montuje" LPG do Picanto
boi się LPG w swoich wozach więc zapomnij o jakiejkolwiek pomocy z ich strony
Nie chodzi o pomoc lecz o stwierdzenie o konieczności montażu specyfiku zastępującego ołów w paliwie.
Pokaż mi gdzie Kia Motor Polska pisze o systemach LPG do swoich aut http://www.kia.pl/home.aspx (link usunięty)
Mylisz pojęcia to że jeden z salonów chce sprzedawać swoje samochody z instalacją gazową to nie znaczy że KIA się na to zgadza i da ci gwarancję na samochód. Wiem też że kilka salonów zakłada systemy dlaczego , a no dlatego żeby mieć większą sprzedaż bo na dziś jest wielki popyt na auta z systemami LPG większy niż z Pb czy diesel.
toomas08 jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania to proszę na PW
Pokaż mi gdzie Kia Motor Polska pisze o systemach LPG do swoich aut
Proszę bardzo:
http://www.kia.pl/News/rok2011/20110301_Picanto.aspx (link usunięty)
Ekonomiczne silniki i oszczędne zużycie paliwa
Nowe Picanto z przeznaczeniem na rynki europejskie wyposażone jest w ekonomiczne jednostki napędowe serii Kappa, które charakteryzują się emisją CO2 od 90 g/km i niskim zużyciem paliwa â nawet 4,1 l/100 km.
Oferowane będą trzy wersje silnika Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe o pojemności 998 cm: benzynowa i âBi-Fuelâ (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną).
A pokaż gdzie MTM (właściciel marki BRC), nie Czakram pisze, że należy stosować lubryfikację.
Kia dopuszczała kiedyś montaż do Rio i Picanto. Potem się z tego wycofali - tak dowiedziałem się w ASO.
ASO jak zwykle wie najlepiej (patrz wyżej)
Toyota również kiedyść montowała w nowych samochodach w Polsce instalacje Vialle i to bez żadnej lubryfikacji. Ale powodem rezygnacji z nich nie były problemy z silnikami tylko małe zainteresowanie (instalka kosztowała ponad 7500), montaż tylko u 3 dealerów w Polsce i awarie pomp gazu z powodu "brudnego" gazu.
A obecnie Toyota znów zaczyna przygodę z gazem, tym razem z Landi Renzo.
Różnica w cenie spora - mechaniczna 300 a automatyczna 800.
Lepiej zakładaj instalację, która nie wymaga tego specyfiku.
1. zbyt uboga mieszanka która w instalacjach sekwencyjnych mam małe szanse pojawienia się,
2. złe luzy zaworowe - tu potrzebna kontrola i regulacja.Największy chyba problem są właśnie luzy zaworowe bo nie wszystkie samochody (np. Ceed) są wyposażone w regulację hydrauliczną.
Właściwie to oba powody są ze sobą powiązane, bo na ubogiej mieszance szybciej następuje recesja gniazd zaworowych, co powoduje zmniejszenie luzu zaworowego. Jeżeli w odpowiednim momencie nie dokona się jego regulacji to następuje wypalenie zaworu (spadek kompresji w komorze spalania) i konieczny jest remont głowicy.
bo nie wszystkie samochody (np. Ceed) są wyposażone w regulację hydrauliczną.
Zaryzykuję stwierdzenie że obecnie mało który samochód ma hydrauliczną regulację. Taniej jest wyprodukować samochód bez tego gadżetu. A i można zarobić potem na serwisie.
No bo jak płyn podawany do kolektora dolotowego może cokolwiek zdziałać (np ochłodzić) zawory wydechowe
Może miało by to jeszcze sens gdyby "płyn" był dostarczany do każdego cylindra w odpowiedniej ilości (wtryskiwacz). A jak ma się to odbywać, jak podawany jest spowej wielkości "kropelką" jednym przewodem przed rozdzieleniem się kolektora na osobne kanały? I to jeszcze "sterowany" podciśnieniem, które przy większych obciążeniech silnika jest prawie zerowe, czyli podawana jest mniejsza ilość płynu.
Analogicznie jak w lubryfikacji Flash Lube - po co stosować 4 wtryskiwacze gazu? Wystarczy jeden, a kolektor sam rozdzieli gaz tam gdzie trzeba.
Flash Lube jest dodatkiem zastępującym ołów w benzynie, gdy w użyciu były samochody z nieutwardzonymi gniazdami zaworowymi.
Rynek dla niego skończył się jak producenci zacżęli stosować utwardzone gniazda przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej.
I wtedy "znalazł" się nowy target - nieprawidłowo ustawione przez druciarzy sekwencyjne instalacje LPG (autokalibracja i za bramę).
Dlaczego Flash Lube nie był stosowanych w starych Polonezach i FSO1500, gdzie nie było utwardzonych gniazd, instalacje I generacji nie zapewniały precyzyjnego dawkowania gazu, a nie było przypadków wypalania zaworów?
Nikt przecież nie stwierdzi, że w Polonezach były lepsze gniazda zaworowe niż obecnie w Toyotach, Fordach, KIA itp.
Pierwsze sprawdzenie wg KIA dla jazdy na benzynie ma nastąpić przy 90kkm
Nie wiem jak w KIA, ale Toyota dla silników VVTi przewiduje sprawdzenie co 90 tysięcy na benzynie i co 30 000 na LPG.
że problemów nie będzie jak będzie regularna kontrola luzów zaworowych.
Ale nadrzędne jest prawidłowe zamontowanie i zaprogramowanie instalacji (a nie sama autokalibracja i za bramę).
Z tego co czytam to piszą o Picanto z salonu genewskiego i jak sie to ma do tego co pisałeś ??? Artykuł z 1 marca 2011 roku. Kolego ten samochód pewnie dopiero będzie sprzedawany może pod koniec wiosny. Co do lubryfikacji to nie ma ona za zadanie chłodzenia zaworów wydechowych bo jest to niemożliwe.
Zapoznaj się też z tym produktem http://www.jlmlubricants.com/valve-saver-fluid.html (link usunięty)
Ten cennik potwierdza że narazie tylko zamawiamy silniki bez gazu http://www.kia.pl/content/cenniki.aspx (link usunięty)
Znam salony które na własną rękę zakładają do Rio,Cerato,Picanto jednak to niz mienia faktu że jest zabroniony montaż LPG przez KIA POLSKA. Po salonie genewskim jak widać będzie Picanto z silnikiem wyposażonym w LPG i to jest dobry krok do pójścia dalej i zagazowania wszystkich swoich modeli.
Tak dla wyjaśnienia zapoznaj sie z tym linkiem zanim wypowiesz się na temat czyim produktem jest BRC http://www.brc.it/getcontent.aspx?t=1&a … mp;lang=it (link usunięty)
Tak dla wyjaśnienia zapoznaj sie z tym linkiem zanim wypowiesz się na temat czyim produktem jest BRC http://www.brc.it/getcont...&nid=98&lang=it (link usunięty)
A co powiesz na cytat z tej strony (który potwierdza to co napisałem wyżej):
http://www.brc.it/getcontent.aspx?t=1&a … mp;lang=en (link usunięty)
M.T.M. S.r.l., an Italian company headquartered in Cherasco (CN), owner of the BRC Gas Equipment trademark,
Z tego co czytam to piszą o Picanto z salonu genewskiego
Ale piszą, a Ty pisałeś że nie.
Kolego ten samochód pewnie dopiero będzie sprzedawany może pod koniec wiosny.
Nie ważne kiedy będzie dostępny, ważne że KIA (nie KIA Motor Polska) dopuszcza instalacje w swoich samochodach.
Niestety mogą to nie być instalacje montowane (zlecane) przez dealerów w niezależnych warsztatach (jak robi to Skoda i robił wcześniej Chevrolet w samochodach na rynek polski) lecz instalacje montowane w "centrach konwersji" przy fabrykach samochodów. Przykładem takiej umowy (montaż przy fabryką) była umowa Czakramu z Chevroletem dotycząca samochodów na rynek europejski (poza Polską).
A KIA miała już umowę z Czakramem:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua … 14896.html (link usunięty)
Dlaczego umowa już nie obowiązuje? Dlaczego KIA MP wycofała się?
Co do lubryfikacji to nie ma ona za zadanie chłodzenia zaworów wydechowych bo jest to niemożliwe.
Ale to właśnie gniazda zaworów wydechowych są najbardziej narażone na recesję.
Zapoznaj się też z tym produktem http://www.jlmlubricants....aver-fluid.html (link usunięty)
Świetny. Szczególnie, że na filnie instruktażowym montowany jest do silnika VW TFSI z bezpośrednim wtryskiem bez instalacji gazowej.
to w ceed"ach występują jednak problemy z z wypalaniem się gniazd zaworowych i ponoć wpływ na to ma materiał zaworów .
Podaj link, chętnie poczytam.
Nie jesteś fachowcem od silników i od działania autogazu, więc wydaje mi się że nie powinieneś ryzykować i zastosuj lubryfikację, jaką to już sam możesz wybrać. Jest ich trochę na rynku. Ja proponuję Ci Flash Lube lub JLM .
Proponuję zakończyć temat bo i tak decyzja końcowa należy do właściciela który zna ZA i PRZECIW..
Niektórzy widzą, wiedzą i czytają co chcą. Cóż jeśli na stronie JLM nie widać produktu do LPG hm i nie rozumie się po co jest film instruktażowy (poglądowy) to sorry.
Niektórzy widzą, wiedzą i czytają co chcą. Cóż jeśli na stronie JLM nie widać produktu do LPG hm i nie rozumie się po co jest film instruktażowy.
Pisząc, że na stronie KIA MP nie ma ani słowa o wyposażaniu tych zamochodowe w LPG lub że MTM nie jest właścicielem marki BRC. Co, podając linki, skutecznie obaliłem.
Lubryfikacja taka jak Flash Lube lub JLM to marketingowe bazowanie na niewiedzy klientów warsztatów montujących LPG. Oczywiście wiedza klientów nie jest wymagana, ale nie można na niej żerować sprzedając plastikowy bidon za 300 zł.
Jedynym rzetelnym materiałem dotyczącym lubryfikacji mogą być przeprowadzone niezależne badania naukowe, opublikowane w periodyku naukowym.
Oraz zalecenia producentów pojazdów i instalacji (a nie ich regionalnych dysrtybutorów), że dany typ silnika, przy założeniu danej instalacji LPG WYMAGA założenia konkretnego typu lubryfikacji.
bo przy silnikach o podwyższonym ryzyku
Tylko co to znaczy podwyższone ryzyko? Kto je określił i na jakiej podstawie?
Z podanych wyżej linków wyczytałem kilka ciekawych informacji:
1. KIA w Niemczech najpierw pisemnie potwierdza gwarancję na pojazdy wyposażone w LPG (po spełnieniu warunków montażu), a następnie nie uznaje gwarancji.
2. Problem może być spowodowany kiepskimi gniazdami zaworowymi w silnikach KIA/Hyundai, co może skutkować również problemami na benzynie.
3. KIA wymaga przy LPG sprawdzania luzu zaworowego co 15 000 km !!!
4. P1000 jest kolejnym wynalazkiem typu Flash Lube podawanym jednopunktowo do kolektora ssącego. Nadal więc "smarowanie" zaworów jest nierównomierne.
Równomierność dozowania środka zapewnić może tylko podanie go poprzez wtryskiwacze (przewody) gazowe, takie jak ten:
http://www.prinsautogas.com/en/products … ecare.html (link usunięty)
Innym rozwiązaniem podającym dodatek równomiernie jest propozycja dodatków firmy TUNAP Micrologic 163/164.
Kolega to chyba nie miał nawet w ręku zaworu od foki , jakby miał to by zrozumiał. To że na sam wygląd są okrojone z materiału.
Proponuję koledze pomyśleć nad punktowym dostarczaniem tlenu do cylindra Bo jak dotąd jest on dostarczany prawie z tego samego miejsca co lubryfikacja.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum gazeo.pl → - BRC / MTM → Sequent24 i Kia Ceed - czy potrzeba lubryfikacji
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc