26

Odp: dozator

jaka jest zasada działania tego silnika krokowego , ponieważ takie szarpanie i gaśnięcie zdarza się co jakiś czas a nieraz jest dobrze czy to są normalne objawy uszkodzonego dozatora?

27

Odp: dozator

Trudno cokolwiek powiedzieć na temat usterki nie widząc parametrów w programie.
Jeśli szarpie to równi dobrze może pochodzić to od układu zapłonowego.

28

Odp: dozator

czy w silniku krokowym ten stożek powinien pracować góra dół.u mnie można go wcisnąć ale wyciągnąć już nie. czy tak powinno być?

29

Odp: dozator

rafal686 napisał/a:

czy w silniku krokowym ten stożek powinien pracować góra dół.u mnie można go wcisnąć ale wyciągnąć już nie. czy tak powinno być?

Widzę, że temat się rozwleka a nadal nie zidentyfikowałeś usterki. Sam czyściłem dozator w ostatni weekend, więc może coś podpowiem;
- iglica z krokowca się wykręca (prawy gwint)
- po umyciu wkręć iglice do końca bez dociągania, po podłączeniu kabli iglica sama się wysunie do odpowiedniej długosci (czasem trzeba kilkukrotnie podłączyć kable ja dodatkowo na chwile rozłączyłem lambde i jest ok)
- ważny jest jakość współpracujących powierzchni tzn gniazda i stożka (nie powinny mieć zarysowań)
- samego silniczka nie myłem w benzynie, obawiałem się czy benzyna nie przeniknie do części elektrycznej, zapytaj czesia, czy można go zanurzyć
- sprawdziłem membranę cut-off, była ok
- korpus dozatora zostawiłem na kilka godzin w benzynie , później przedmuchałem (nie był specjalnie zabrudzony jak na 100k km

Jeśli mycie ci nie pomoże, możesz spróbować zamienić silniczki z sobą.
W moim wypadku chyba się zawieszał, bo w tej chwili jest ok.

Jeżeli mycie nie pomoże a usterka pozostanie, będziesz musiał się zgłosić do gazownika.

ps. możesz jeszcze sprawdzić układ zapłonowy tak jak pisze czesio przeważnie usterka jest przebicie pod wpływem wilgoci. Ja sprawdzam to spryskiwaczem do kwiatów na włączonym silniku. Po kolei pryskaj cewkę, kopułkę, kable wn, wtyczkę sondy lambda.

30

Odp: dozator

nie równa praca zdarza się od czasu do czasu ale wtedy gaśnie.najgorzej jest kiedy jadę i wrzucę na gaz z wysokich obrotów wtedy spadają i jest duża szansa że zgaśnie. na wolnych obrotach chodzi równo ale zdarza się że obroty zafalują i wtedy chodzi nie równo.zdarza się że podczas jazdy przy niedużym wciśnięciu gazu zaczyna się dusić oraz jak puszczam gaz to jest szarpnięcie ale to po pewnym czasie przechodzi.wszystkie te objawy zachodzą  na nagrzanym silniku w granicach 80 stopni.dziękuję za pomoc!

31

Odp: dozator

Niestety kłopoty z nieutrzymywaniem obrotów jałowych się nasiliły
Autko gaśnie nie tylko przy wrzucaniu na luz ale już nawet na postoju.

I tutaj pytanie do Czesia, czy autko po odpięciu wtyczki od krokowca wolnych obrotów powinno natychmiats zgasnąć? w moim przypadku nie robi to na pracy silnika żadnego wrażenia, wiec po co ten silniczek ?
Zamiana krokowców nic nie zmienia, wiec podejrzewam albo przylgnia/iglica powoduja klopot badź rozregulowal sie soft (o ile to mozliwe)
Kolejna wizyta u gazownika wisi w powietrzu a ten zdziera ze mnie równo ;/


"rafal686" czy twoje klopoty w tym temacie ustąpiły??

32

Odp: dozator

A próbowałeś czyścic dozator?

33

Odp: dozator

czesio napisał/a:

A próbowałeś czyścic dozator?

Nawet wielokrotnie.

Jestem już po wizycie u gazownika. Podpiął się pod interfejs i analizator spalin i stwierdził pękniętą męmbramę (wymieniana 1,5 rok temu) zbyt bogata mieszanka powoduje przylewanie silnika oraz rozłączenie sondy lambda. faktycznie ostatnio zrobiłem 50km mniej na zbiorniku.
Żeby nie naciągać mnie na koszty polecił mi samemu wymianę membramy, która kupiłem w sklepie przy warsztacie.
O dziwo gazownikowi udało się tak ustawić mapę, że autko jeździ w miarę poprawnie.

Stwierdził tez, że krokowce reagują już b.powoli co przyczynia się do falowania obrotów. Polecił mi wymianę na nowe jeśli mam zamiar nim dłużej pojeździć. Był tak miły, że podpowiedział mi ze oryginalne krokowce od igs mogę zastapic nawet tymi od jednopunktowców po załozeniu swojej iglicy.

Na allegroszu znalazlem krokowca SONCEBOZ w cenie 3 krotnie niższej niż mój. Sprzedawca podaje , że psuje do modeli instalacji;

[shadow=olive:c08a2da704]Urządzenie to pasuje do większości instalacji takich firm jak:
AUTRONIC, KME BINGO, STAG, LECHO, LOVATO LOV ECO, LANDI, LANDI-RENZO, TARTARINI, STEFANELLI, DT-GAS.[/shadow:c08a2da704]

Czy faktycznie gwinty iglic są identyczne w krokowcach i można je bez problemu zamieniać??
 
[size=6][/size]

34

Odp: dozator

Dobre pytanie, trzeba by sprawdzić czy jest możliwość wymiany na iglicę i czy jest taki sam skok (tłoczka-iglicy) i zakres pracy.
Podejrzewam, że da się to sprawdzić na jakimś testerze.

35

Odp: dozator

Jestem po wymianie krokowców poprzednie igs zastapilem soncebozami 7217.
Pierwsze wrazenie; silniczki sa plastikowe wiec o polowe lżejsze niz oryginalne poza tym prawie identyczne (wymiary krytyczne dla montazu sa prawidłowe).
Montaż polegal na podłaczeniu krokowcow do instalacji gazowej, po dwoch wlaczeniach zaplony krokowce "wypluły" iglice, pozostało juz tylko wkrecic te z igs.

Silnik na gazie pracuje prawidlowo, ale czasem zdarzy mu sie male zafalowanie na obr. jalowych, nie powoduje jednak to ryzyka zgasniecia. Te male falowania moga by spowodowane zuzyciem gniazd dozatora lub innymi usterkami ekspoatacyjnymi, nie warto jednak chyba juz z tym walczyc.

koszt wymiany 2 szt. 110zł

pozdrawiam marcin

36

Odp: dozator

Napisz proszę jak będą się zachowywały silniczki w dłuższym okresie czasu, z Twojego postu wynika, że zmieniłeś fizycznie silniczki bez zmian w mapie IGS?

37

Odp: dozator

oktan napisał/a:

Napisz proszę jak będą się zachowywały silniczki w dłuższym okresie czasu

Oczywiscie, dam znać gdyby pojawiły sie jakiekolwiek problemy, po ok 1,5k jest wszystko ok

oktan napisał/a:

Z Twojego postu wynika, że zmieniłeś fizycznie silniczki bez zmian w mapie IGS?

Zgadza się, wysuniecie iglicy adaptuje się po dwukrotnym włączeniu i wyłączeniu zapłonu.
Krokowce otrzymują tylko sygnał zamknij/otwórz wiec nie ma tam co regulować. W mojej subiektywnej ocenie spalanie LPG się unormowało dlatego nie planuje w najbliższym czasie odwiedzin u gazownika.
Pełna adaptacja softu przy kolejnej wizycie, w przypadku mojej ibi tzn co 8-mcy. smile

pzdr marcin

38

Odp: dozator

Silniki krokowe to nie zawory pracujące w trybie zamknij-otwórz. Nie poznałeś zasady działania tego układu, ale gratuluje i cieszę się że wszystko działa cool

39

Odp: dozator

~oktan przyznaje jestem tylko uzytkownikiem, byc moze cos nie dokonca zrozumialem wszystko n.t. krokowcow co mowil mi gazownik.

konczac.. ważne, że dziala  :wink:

edit;
Czyszczenie dozatora chyba nie będzie miało pozytywnego finału.
Aluminiowe gniazda się wyklepały, a czyszczenie pogorszyło sprawę. Nieszczelność gniazda powoduje przylewanie w momencie zdjęcia nogi z gazu, co powoduje wariacje sondy L.
Problem poprawiono podobno w nowszych modelach dozatora stosując teflonowe gniazda dozatora.

Na szczęście warsztat okazał sie mięć gest; za free zmniejszyli ciśnienie gazu, wyregulowani i problem zdaje sie zniknął. Polecono mi jednak pomyślenia nad nowym dozatorem, ew. na używanym, ale tego nowego typu.

edit;
Kupiłem nowy(używany) dozator w nowej wersji. Okazał się być w b. dobrym stanie, regulacja poszła gładko, zrobiłem już 3 kkm, wszystko jest ok.

pozdrawiam forumowiczów
marcin

40

Odp: dozator

Zgadzam się że najważniejsze, że działa. Daj znać za kilka miesięcy co słychać cool