Temat: instalacja III generacji a sekwencja

Witam.

Jestem posiadaczem Seata Leona 1.6 SR z 2002 roku z instalacją 3 generacji. W tym roku kończy mi się homologacja na butle i przymierzam się do wymiany. Zastanawiam się, czy wraz z butlą wymienić instalacje 3 gen (Landi LIS) na sekwencje. Nie wiem czy owa operacja jest opłacalna. Autkiem mam zamiar pojeździć jeszcze około 5 lat. Rozejrzałem się po warsztatach i powiedziano mi że 3 gen. to totalny niewypał i była ona stworzona byle jeździć. I teraz pierwsze pytanie czy reduktor z 3 gen będzie pasował do ewentualnej sekwencji jeżeli chciał bym to przerabiać w późniejszym terminie? a drugie to czy jest to w ogóle opłacalne? Niedawno gaziarz mi powiedział, że do wymiany jest także reduktor. I czy to prawda że 4 generacja jest o niebo lepsza dla silnika (temperatura spalin i ogólne obciążenie i wypalanie się części przy instalacji 3 gen.)?

Z góry dzięki i pozdrawiam !

2

Odp: instalacja III generacji a sekwencja

Z Twojego posta wynika, że instalacja jest w samochodzie od nowości. Ile kilometrów jest nakręcone na tym gazie?
Jak kultura pracy silnika na gazie/benzynie. Czy masz z jakieś kłopoty z praca na gazie, że gazownik zaleca wymianę parownika? Czy sprawdzałeś może ciśnienie sprężania w silniku?

Jeśli planujesz użytkowanie tego autka jeszcze pięć lat a jezdzsz nim nie tylko do kosciolka w niedziele na pewno splacila by ci sie kolejna instalacja a miałbys spokoj z drobnymi usterkami przez najblizsze kilka lat.


Jest też opcja 2  teoretycznie tansza, legalizacja zbiornika na kolejne 10lat koszt ~250zł
regeneracja parownikawe wlasnym zakresie ~ 100 chyba ze masz tam IG1 to troszke drozej, filtry, ale trzeba sie liczyc ze co jakis czas cos  tam moze niedomagac (krokowce, polaczenia elektryczne coraz czestsze regulacje, z wiekiem bywa roznie.)

Co do wad III generacji to chyba najwieksza jest to ze jest malo popularna i niewielu jest dobrych fachowcow, a tych byle jakich szkoda sluchac (oni wszystko by wymieniali a nakoniec rozkladaja rece), z tego co piszesz o swoim to nie miałbym zaufania do niego jesli wygaduje takie glupoty.

ps. w moim igs tez pojawiaja sie juz czeste drobne usterki ale w porownujac ją do toyki mojego brata z IV generacja STAG kultura pracy silnika na gazie nie jest wcale gorsza.

pzdr marcin

3

Odp: instalacja III generacji a sekwencja

W razie czego zapraszam na montaż IV gen - zdemontowany IGS lub Landi LIS chętnie odkupię, rozliczając w cenie nowej instalacji.

4

Odp: instalacja III generacji a sekwencja

Jak w temacie, cz jest możliwość założenia do instalacji Necam Egi innego reduktora np. firmy Lovato?? Może ktoś poleca jakiś inny?? Jeśli ktoś miał podobny przypadek i zadziałała taka podmiana proszę o pomoc :wink: dodam że moje auto ma 109km.

5

Odp: instalacja III generacji a sekwencja

O ile się nie mylę to chyba nie. Pracuje na innym ciśnieniu.

6

Odp: instalacja III generacji a sekwencja

W tych systemach nie stosuje się takiego filtra ponieważ nie ma tu typowej listwy wtryskowej, czyli ruchomych elementów na które bezpośrednio wpływają zanieczyszczenia powodując ich zła pracę. Oczywiście zanieczyszczenia w tym systemie brudzą zarówno dozator, dystrybutor jak i przewody oraz dysze, ale zachodzi to w dłuższym okresie czasu i skutki nie są aż tak bardzo odczuwalne. cool
____________________
Unlock the key of your success by 642-278 practice exam questions and EMC .