1

Odp: BMW 520i 1996 E39 Jak i co?

Trzeba bardzo niegramotnego typa, żeby proponował valteki do czegokolwiek, a już do BMW zwłaszcza. Wystarczy spojrzeć, do jakich czasów poniżej czasów wtrysku benzyny na biegu jałowym schodzą czasy benzyny przy zwalnianiu bez cutoffa, żeby przy odrobinie wiedzy branżowej wiedzieć, że valteki nie zadziałają poprawnie, pomijając to, że po 5-8 tys km się rozkalibrują i niedługo później rozlecą.

Koniecznie należy zadbać o prawidłowe nawierty w kolektorze, uniemożliwające podbieranie sobie nawzajem dawek gazu przez poszczególne cylindry, warto też zamontować wtryskiwacze pojedyncze - Hana jest rzeczywiście dobrym wyborem.
Zavoli odradzam - z biegiem czasu spada ich wydajność, śmierdzi gazem z zaworu bezpieczeństwa (!), gigantyczne przerosty po cutoffie, ogólnie nieustawny.
Sterownik Stag - zgoda, jeden z najsensowniejszych wyborów, o ile nie najsensowniejszy.

2

Odp: BMW 520i 1996 E39 Jak i co?

Kwestia poziomu dopuszczanego odchylenia od poziomu odniesienia, jakim jest praca silnika na benzynie i wypracowywane przez niego korekty paliwowe. Jak ktoś poleca do dosyć wysokoobrotowego silnika wtryskiwacze, których minimalny stabliny czas wtrysku wynosi 3,3ms i które wyjęte z pudełka potrafią różnić się wydatkiem o 30%, rozkalibrowują się po kilku tysiącach kilometrów, a rozpadają się w chwilę później - podpisuje wyrok śmierci pod swoim statusem "autorytetu" w dziedzinie, o której gadamy.
Przy takim lamerskim podejściu, proponuję w ogóle nie atakować IV generacji, tylko od razu zapier...lić śrubę regulacyjną i mikser. Też będzie świetnie działać.

3

Odp: BMW 520i 1996 E39 Jak i co?

A ja polecę Ci instalkę BRC P&D R6 miałem takową zamontowaną w swojej E39 tylko wtedy ta instalacja nazywała się SEQUENT 56 używałem 5 lat i byłem zadowolony.

4

Odp: BMW 520i 1996 E39 Jak i co?

oktan napisał/a:

Jeżeli uważasz że śruba będzie tu świetnie działać, to współczuję. I jak zawszę polecam nieco kultury w wypowiedziach, takiemu "autorytetowi" nie przystoi takie słownictwo. :roll:


Choć oczywiście nie rekomenduję takiego rowiązania - śruba będzie działać lepiej, niż okaleczona valtekami instalacja sekwencyjna. I jak zawsze polecam wejście w posiadanie pewnej dawki wiadomości na temat danego zagadnienia przed zabraniem głosu - takiemu "autorytetowi" nie przystoi taka ignorancja.  :???:

5

Odp: BMW 520i 1996 E39 Jak i co?

Mistrzowie "ciętych ripost"  :wink: proszę o zachowanie spokoju. Wróćcie do meritum tematu...

6

Odp: BMW 520i 1996 E39 Jak i co?

Meritum tematu zostało zakreślone. Błędne rekomendacje wytknięte. Przy okazji potwierdza się po raz setny, że jeśli Oktan rozmija się z faktami, to tym gorzej dla faktów :-D

7

Odp: BMW 520i 1996 E39 Jak i co?

Raz muszę się z tobą zgodzić. Twoje wtargnięcie w tą dyskusję idealnie podpada pod definicję "brak kultury na najwyższym poziomie". Przy okazji dziękuję za komplement :-)