1

Odp: Nie przełącza na gaz ,słychać elektrozawór w butli

o Boże... Słabnę. Jasne. Zła masa na cewce powoduje, że natychmiast po włączeniu stacyjki włącza się elektrozawór - zwłaszcza z nieciągłością obwodu... Oktan, po cholerę się wszędzie wypowiadasz, skoro zupełnie nie masz pojęcia o czym piszesz? Masz jakieś niespełnione potrzeby?

Należy podłączyć się do sterownika gazu i obejrzeć parametry na oscyloskopie, zwłaszcza w chwili włączania stacyjki. Stawiam na to, że w chwili włączenia stacyjki, w obwodzie obrotów wziętym z cewki, indukuje się impuls uznawany za zaistnienie sygnału obrotów. To - przy jednoczesnym zafałszowaniu wskazań czujnika temperatury (np zwarciu do masy) i aktywnej opcji ciepły start może wywołać natychmiastowe wysterowanie cewek przez sterownik.
Skoro przez kilka pierwszych minut pracy silnika następuje losowe cykanie zaworu, sądzę, że lekarstwem na dolegliwość będzie precyzyjne ustawienie progu detekcji sygnału obrotów, lub odnalezienie innego obwodu do którego będzie można się wpiąć po ten sygnał.

2

Odp: Nie przełącza na gaz ,słychać elektrozawór w butli

Dejv napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Należy podłączyć się do sterownika gazu i obejrzeć parametry na oscyloskopie, zwłaszcza w chwili włączania stacyjki. Stawiam na to, że w chwili włączenia stacyjki, w obwodzie obrotów wziętym z cewki, indukuje się impuls uznawany za zaistnienie sygnału obrotów. To - przy jednoczesnym zafałszowaniu wskazań czujnika temperatury (np zwarciu do masy) i aktywnej opcji ciepły start może wywołać natychmiastowe wysterowanie cewek przez sterownik.
Skoro przez kilka pierwszych minut pracy silnika następuje losowe cykanie zaworu, sądzę, że lekarstwem na dolegliwość będzie precyzyjne ustawienie progu detekcji sygnału obrotów, lub odnalezienie innego obwodu do którego będzie można się wpiąć po ten sygnał.


Czyli co ,narazie na własną rękę przeszukać dokładnie całą instalacje w celu sprawdzenia czy nie ma zwarcia do masy i czy podłączenie pod cewkę zapłonową jest ok? A potem do gaziarza jechać? Co to jest próg detekcji sygnału obrotów? To są te minimalne obroty ustawione w komputerze przy który włącza się gaz? Czy zupełnie co innego? Myslałem jeszcze ,żeby może wymienić ten włacznik B/G w kabinie ale widze ,że chyba nie ma to sensu. Dziś dla odmiany było wszystko w porządku ,dokładnie ciężko określić czas i warunki występowania awarii.

btw. Apropo wtrysków to widze ,że mam nieszczęsne Valteki które nie wyrabiają nawet 30km/gar ,podejrzewam że to one są powodem świecenia CE na desce? Czy można określić próg obrotów kiedy one już nie wyrabiają? Tak dla siebie chciałem to wiedzieć ,żeby nie ganiać auta na wysokie obroty bo póki co na nową listwe z wtryskami np. hana2000 mnie nie stać. Błędu ,który sie generuje nie zczytywałem jeszcze ale podejrzewam ,że chodzi o ubogą mieszankę ,tym bardziej że jak dobrze kojarze to wyskoczył CE jak przeciągnąłem auto do ok. 4500rpm


Proszę czytać ze zrozumieniem. A jeśli Pan czuje że się nie zna - proszę jechać do rozgarniętego gazownika, diagnoza pewnie potrwa (od chwili wychłodzenia silnika) parę minut, chyba że objawy występują faktycznie mocno losowo.