1

Temat: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

Przełącznik jak na obrazku poniżej:
http://www.agcentrum.pl/img/zenit_pro.jpg

ok. 120km zrobiłem i świeciły się 4 zielone diody
dzisiaj gdy uruchomiłem samochód o 16:15 pod pracą i przełączył się na gaz, zaświeciła się jedna zielona dioda
po przejechaniu ok. 5 km - zaświeciła się druga
po przejechaniu ok. 12km - zaświeciła się trzecia

podałem konkretny typ przełącznika, ale piszcie jak działają w Waszym wypadku
- nie wiem czy miała znaczenie temp. otoczenia
- czy jest coś zepsute
- czy to normalne zachowanie i nie powinienem się przejmować

2

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

Dzisiaj z rana pokazał jedną czerwoną, po 5km zmieniła się na jedną zieloną, po kolejnych 5km były dwie zielone...

wskaźniki paliwa w większości samochodów (w tych co jest wskazówka) z początku spadają bardzo powoli, a od połowy baku coraz szybciej, ostatnia ćwiartka znika w oczach

jak zachowują się wskaźniki gazu - bo one nie mierzą poziomu tylko ciśnienie, czy jak??

3

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

Czujniki w zbiornikach benzynowych mają nieco bardziej zaawansowaną elektronikę, stąd pomiar bardziej realny i reakcja na ruchy płynu w zbiorniku zdecydowanie opóźniona. Czujniki w zbiornikach gazowych są nieco prostszym rozwiązaniem, przez co o wiele mniej precyzyjnym i podatnym na ruchy gazu w zbiorniku. Bywa jednak, że jeżeli zostały prawidłowo wyregulowane i przez pewien czas wskazywały dobrze, to takie zachowanie jak opisane może wskazywać na uszkodzenia czujnika lub wielozaworu na którym jest ten czujnik zamocowany. cool

4

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

to objawy po pierwszym tankowaniu, jak się okazało to rezerwa nie została ustawiona...

po ustawieniu rezerwy przy ok. 5l gazu już tak się nie dzieje (tzn. nie "wzrasta mi poziom gazu"), ale co do wskazania, a tego co mam w butli to jeszcze nie wiem czy jest ok

5

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

Jeżeli ustawiono wskaźnik na podstawie poziomu rezerwowego to prawdopodobnie będą dobrze wskazywały dwie diody, czerwona rezerwy i czwarta zielona pełnego stanu, ale może być też tutaj niedokładność cool

6

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

właśnie skończył mi się gaz, mimo ustawienia rezerwy przy zatankowanych ok. 5-6l - rezerwa zapaliła się wcześniej, dobrze ponad 100km na rezerwie zrobione - no a do butli weszło 44,5l

co do trzech diod pomiędzy (tak jak piszesz) - nie można się nimi sugerować

7

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

A rezerwa ustawiona była po wyjeżdżeniu gazu do zera i zatankowaniu 5-6 litrów? Czasami są rozbieżności odczytów, inną wartość w tym samym miejscu odczytujemy jak zbiornik jest napełniany a inną jak opróżniany, ale tutaj różnica wydaje mi się zbyt duża. No chyba że auto pali te 6 litrów na sto kilometrów. cool
PS. z pełnymi wskazaniami jest czasem jak z ruletką, wiele zależy też od czujnika.

8

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

prawie do zera i zatankowaniu ok. 5l - ale jechałem też po zatankowaniu ok. 5km tongue

jeżeli rezerwa będzie mi się zapalać ok. 100km przed końcem gazu to dla mnie jest OK* - zobaczę jak  będzie z powtarzalnością

*) rezerwa Pb95 też wystarcza na ok. 100km

9

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

oktan napisał/a:

Czujniki w zbiornikach benzynowych mają nieco bardziej zaawansowaną elektronikę, stąd pomiar bardziej realny i reakcja na ruchy płynu w zbiorniku zdecydowanie opóźniona. Czujniki w zbiornikach gazowych są nieco prostszym rozwiązaniem, przez co o wiele mniej precyzyjnym i podatnym na ruchy gazu w zbiorniku.


Jak zwykle bzdura. Sądzę, że używanie np AtMegi 64 do zrealizowania algorytmu całkującego wskazania czujnika (taki proc jest np w Stagu), to jest wytaczanie bomby atomowej na komara. Niższa precyzja wynika tylko z diodowej metody indykacji - ot, cała różnica. W warstwie pomiarowej nie widzę jakichkolwiek przewag systemów w zbiornikach benzyny.

10

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

Kolejna bzdurna fanfaronada, ale ten typ tak po prostu tak ma :???:

11

Odp: Dziwne zachowanie wskaźnika gazu

Dobra, koleś, bo już mam dosyć po dziurki w nosie tych nabzdyczonych kretynizmów.

Kładź karty na stół i recytuj tutaj szybciutko na temat szczegółów "bardziej zaawansowanej elektroniki" w paliwowskazach benzynowych - tylko bez miamlania i lania wody - konkrety proszę.

Od kiedy pamiętam, na tym forum nie udzieliłeś choćby jednej odpowiedzi, która wskazywałaby że masz choćby elementarną wiedzę na temat w jakim się wypowiadasz. Więc, skoro wciąż jesteś tu przez część użytkowników tolerowany, skorzystaj z tego i choć raz umotywuj merytorycznie swoje oświadczenia.
Jest już na to naprawdę najwyższa pora, bo zdaje się, już nie tylko mi zbiera się na wymioty na sam dźwięk często - z racji zawodu - słyszanego przymiotnika "oktanowy"...