1

Temat: vialle lpi szarpie

Witam sprawa .. jestem już u kresu załamania nerwowego...
kupiłem piękne autko  galant vi  instalacja vialle lpi... niedziałająca początkowo(zalany sterownik) instalacje powierzyłem jak dla mnie świetnemu fachowcowi który ja uruchomił... autko zaczęło jeździć... no ale paliło 17 litrow  w mieście przy spokojnej jeździe (silnik 2.0)
od jakiegos czasu zaczelo szarpać tak jak by nie bylo gazu ,jednak nie ma na to reguły czasami jeździ 2 dni normalnie czasami ledwo da się nim poruszać ostatnio zmieniłem świece pompy nie slychac tzn nie halasuje glosno i na wykresie  pokazywało ze pompa dziala prawidłowo  wymienione świece kable...  na benzynie chodzi pięknie,jak myslicie  co możne być przyczyna takiej pracy? pojechał bym do serwisu ale 300 km ode mnie i wiążą się z tym ogromne koszta,

POMOCY!!

2

Odp: vialle lpi szarpie

A ktoś sprawdzał wtryskiwacze? Może one np. zalewają?

3

Odp: vialle lpi szarpie

Właśnie facet wtedy je sprawdzał i mówił ze są okej... a powiedz mi jak sprawdzic wtryski gazu czy nie leja ja mam zółte a jestem trochę zielony w tym temacie   . p.s mam na benzynie wymrugany błąd wtryskow ale zadnych objawow na bezynie nie ma   i chyba jak by laly wtryski gazu to caly czas by sie lalo a mi raz jeździ normalnie
a raz wogole;/

4

Odp: vialle lpi szarpie

Skoro spalanie było(lub jest) duże w mieście jak na taką pojemność silnika sprawdź sondę lambda - jeżeli jest uszkodzona spalanie(zawyżone) i szarpanie (sporadyczne) będzie normą.Samo poszarpywanie może być spowodowane jeszcze kilkoma usterkami.
Skąd jesteś?Podaj więcej danych:samochód,rok produkcji no i napisz gdzie byłeś u tego fachowca?!

5

Odp: vialle lpi szarpie

Fachowiec-Konin
zachodnia polska-sondy obydwie sprawne na trasie spalanie w normie około 9 litrów
dzisiaj auto z rana działało pięknie...  a po poludniu dramat  pompa nie hałasuje ale sam już nie wiem czy ona jest sprawna czy nie boje się sam przy niej grzebać ale chyba będę musiał spróbować robił ktoś z Was taka operacje już?

6

Odp: vialle lpi szarpie

Jeżeli dobrze pamiętam to pompa wymaga okresowej obsługi, podczas takiej wymieniany jest w niej olej. Możliwości usterki jest kilka, może to być również pompa, jak i głupi brak styku, chwilowe zaniki połączenia...

7

Odp: vialle lpi szarpie

Serwis pompy(przegląd) nie polega tylko na samej wymianie oleju-jest jeszcze kilka zabiegów i wymian pewnych elementów.
Jeżeli wtryski gazowe "leją" to byłby problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju(np. po nocy).
korczu jeżeli masz bliżej do Zielonej Góry niż do Konina to mogę dać Ci namiary na mojego kolegę,który ogarnia te instalacje dobrze - szkolił się bezpośrednio w Vialle w Holandii.
Objawy poszarpywania, które masz w samochodzie najprawdopodobniej pochodzą od pompy i wcale nie musi ona hałasować,żeby pracowała nieprawidłowo.
Generalnie temat do zdiagnozowania i naprawy.

8

Odp: vialle lpi szarpie

To prawda, że podczas obsługi pompy nie wymienia się samego oleju, a do samej jego wymiany potrzebnych kilka ładnych zabiegów. Na pewno wymaga ona sprawdzenia, tak jak sama instalacja i potrzebny jest do tego ktoś kto ma o tym pojęcie, nie polecam samodzielnej zabawy bo może się skończyć wymianą pompy na nową. Pozostaje tylko jedno pytanie czy w centralnej Polsce nie ma serwisu, który potrafi się zająć taką instalacją i usunąć usterkę powodującą poszarpywanie w systemie Vialle, najbliższy w Zielonej Górze?

9

Odp: vialle lpi szarpie

Mogę ewentualnie do siebie zaprosić  :wink: [URL=http://www.lpigarage.pl]www.lpigarage.pl[/URL]

10

Odp: vialle lpi szarpie

Ja jestem z Zielonej Gory:)
a Konin  jest daleko- a może emulator wtrysku?:> jak myślicie?
p.s kolego jak możesz to podaj na PW namiar na Twojego znajomego  który się tym zajmuje ??...

a pompa pracowała dobrze i nadal pracuje ... tyle ze jeżdżę 3 dni a 4rty mi tnie:(
miesiąc temu na komputerze pokazywało mi ze gra jak fabryka kazała wiec chyba tak szybko by nie padła... slaby alternator może powodować ciecie?

11

Odp: vialle lpi szarpie

Jeżeli mogę zapytać na jakim komputerze pokazywało że gra jak fabryka kazała, i co rozumiesz pod pojęciem słaby alternator?

12

Odp: vialle lpi szarpie

Na interfejsie diagnostycznym podłączonym do komputera LPI parametry były OK jednak nie był to alternator tylko KABEL MASOWY:PP poprostu miałem jakaś kichę kupiłem stary do malucha i napięcie 14.3 stale na światłach z klima:)
a co do przerywania praktycznie ustało   ponieważ miałem  zardzewiałe i zaśniedziałe styki popsikałem WD40 ,przeczyściłem i praktycznie  ustało chociaż czasami się zdarza ale styki nie do końca wyczyszczone muszę je szczotka miedziana potraktować i przeczyścić cały komputer bo podejrzewam ze trochę zaśniedział:)

P.s ostatnio był serwisowany ale był zaśniedziały mocno wiec możne coś poprotsu znów naszło

13

Odp: vialle lpi szarpie

Rozumiem, wiele usterek w instalacjach jeżdżących kilka lat związanych jest z usterkami przewodów i połączeń, zawsze warto od tego zacząć. Na początek przeczyścić styki i sprawdzić przewody, w razie potrzeby powymieniać i złącza, i przewody. Życzę owocnej zabawy. :wink:

14

Odp: vialle lpi szarpie

korczu - ktore styki czyściłeś ? te przy wtryskach czy gdzie indziej  :?: bo mam podobne objawy. raz po przełączeniu na gaz pali normalnie, później jakby palił tylko na 3 cylindry. czasami jeżdżę cały dzień i jest ok, a potem zaraz po przełaczeniu na gaz kuleje, a potem nawet zgasnie.

15

Odp: vialle lpi szarpie

cezar d,
Co to za auto i jaki rocznik?

16

Odp: vialle lpi szarpie

clio 2003 r 1.4 16v

17

Odp: vialle lpi szarpie

Objawy pasują mi na uszkodzenie emulatora wtryskiwaczy(lub jego wiązki elektrycznej), wiązki elektrycznej wtryskiwaczy gazowych lub samego sterownika gazu(nie myłeś przypadkiem silnika???)
W ostateczności pompa gazu.To tak na szybko co mi przychodzi do głowy.
Zadam może banalne pytanie, ale zadam - a jak zapłon - czy jest sprawny?-cewki,świece........
Jeżeli zapłon jest ok to tak naprawdę trzeba by było podpiąć pod diagnostykę gaz i popatrzeć co się dzieje,bo takie naprowadzanie po opisie na forum to trochę jak wróżenie z fusów.

18

Odp: vialle lpi szarpie

nie nie myłem . zaczęlo się w trasie. przełaczyłem na benzynę i dotarlem do domu. na drugi dzień jakby się "naprawilo". trochę pojeździłem i znowu to samo. elektryka niby w porządku. wiem jak to jest z forum, ale do konina z kołobrzegu to trochę daleko  :!:  wymienie jeszcze swiece, wyczyszczę wszystkie styki i napiszę co i jak. dziesiaj po kolei wyciągalem wszystkie wtryski gazowe podczas kiepskiej pracy na gazie. wszystkie podają gaz, ale nie namierzyłem z którym cylindrem jest kłopot (dziwne :???: )

19

Odp: vialle lpi szarpie

Zamiast wyciągać wtryskiwacze lepiej jest po odpinać z nich kostki elektryczne kiedy silnik będzie kiepsko pracował-najlepiej wypinać po jednym i obserwować czy będzie różnica w pracy silnika czy nie.

20

Odp: vialle lpi szarpie

masz rację  :smile:  tylko miałem problen z wypinaniem ich. dziś tak zrobię

21

Odp: vialle lpi szarpie

sugerowałbym pozdejmować druciane zabezpieczenia z wtyczek i nie będzie problemu :mrgreen:

22

Odp: vialle lpi szarpie

wlaśnie tak zrobiłem. spryskałem wszystkie wtyki. odpałiłem auto, przełączylem na gaz. za chwilę sam przełaczył na gaz. po minucie normalnej pracy zaczął trochę kuleć. namierzylem (trzeci wtrysk - po odłaczeniu wtyczki żadnej reakci) przy okazji zaczął szronić się. tylko jak żle pracował to kontrolka układu oczyszczania spalin migała. po przełączeniu na benzynę gasła. teraz świeci na stałe nawet przy pracy na benzynie ! szlak mnie zaraz trafi ..... :!:

23

Odp: vialle lpi szarpie

W którym miejscu się szroni ten wtryskiwacz?-przy wejściu kości,przy łączeniu z przewodami ciśnieniowymi czy gniazdo wtrysku jest oszronione(aluminiowa tulejka,w której siedzi wtryskiwacz trzymany drucianą spinką)?
Jak wcześniej wyciągałeś wtryskiwacze ten "trzeci" wtryskiwacz nie wyszedł Ci przypadkiem razem z dyszą(taką podłużną częścią plastikową w kolorze zazwyczaj brązowym)?
Jeżeli szroni się tulejka to problem jest albo w uszczelnieniu wtryskiwacza w gnieździe lub jest niedrożna dysza wtryskiwacza i gaz zamiast do kolektora wędruje na zewnątrz wtrysku - i wtedy mrozi się gniazdo.
Check engine najprawdopodobniej zapalił się ze zbyt ubogiej mieszanki(na trzecim cylindrze zbyt ubogo).
Istnieje jeszcze podejrzenie na sterowanie wtryskiem(wiązka lub sterownik),ale to zostawiłbym na sam koniec.

24

Odp: vialle lpi szarpie

mrozi przy spince. przy wyciąganiu dysza pozostała na miejscu. jak wyciągnąłem potem wtryskiwacz to nawet ta dysza byla zamrozona w środku. jak sprawdzic drozność dyszy - może jakąś igłą ?

25

Odp: vialle lpi szarpie

wyciągasz wtryskiwacz,zdejmujesz z dyszy mały oring(chyba,że został w końcówce wtryskiwacza) i na dyszę zakładasz delikatnie wężyk gumowy(idealnie pasuje standardowy wężyk przelewowy od diesla) dociskasz i dmuchasz-powietrze powinno iść z lekkim oporem - możesz sobie porównać z inną dyszą na dowolnym gnieździe.
Do udrożnienia dyszy igły raczej bym nie stosował - dysza ma załamanie kanału 90 stopni.
Na początek sprężone powietrze+np.jakiś zmywacz w spray-u do sprzęgieł czy układów hamulcowych.Ewentualnie można wspomagać się igłą jak najcieńszą od wenflona.