Temat: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Witam. Mam instalację D.T. gas system. Reduktor SGI REVO. Mam następujący problem. Jakiś czas temu byłem w swoim serwisie Auto-Gaz by wcześniej przełączało mi z benzyny na gaz. Po jakimś czasie zatankowałem na stacji gdzie gaz był tańszy o 20 gr gdzie indziej. Po przejechaniu kilku km samochodem zaczęło szarpać. Przy hamowaniu, zmniejszaniu obrotów samochód gaśnie. Zaznaczę, że dzieję się tak gdy silnik jest rozgrzany. Tak jak mówię podczas wolniejszej jazdy na niższych obrotach zaczyna szarpać, a przy dojechaniu do skrzyżowania (hamowaniu) samochód gaśnie. Po czym normalnie jadę i odpalam. Na drugi dzień gdy temperatura silnika spada do 0 wszystko jest OK do momentu nagrzania się silnika. Proszę o podpowiedź co może być problemem? Mam instalację firmy STAG.

2

Odp: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Masz DT Gas? czy Staga?

3

Odp: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Czy jeździsz jeszcze na zatankowanym wcześniej tańszym gazie, czy już ponownie tankowałeś gaz na innej stacji? Jak silnik zachowuje się podczas pracy na benzynie, na zimno i gorąco, przy przyśpieszaniu i hamowaniu do zatrzymania :?:

4

Odp: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Witam. Mam DT Gas System. Jak temperatura sięgała 25-30 stopni samochodem szarpało jak był rozgrzany do powiedzmy 90 stopni +. Następnie gasł, odpalałem i jechał dalej, szarpało nim co jakieś 2-5 km i gasł. Jak postał dłużej na parkingu, temperatura spadła to było ok. Ale nie wiem czy to wina gazu czy może Cewki... Bo gaz sprawdzałem, filtr gazu jeszcze pewnie ok. Gaz zakładałem 2 miesiące temu, zrobiłem z 5 tys. km więc nie wierzę by już filtr gazu był do wymiany. Teraz doszło, że gdy odpalę go rano to do momentu gdy się nie przełączy na gaz szarpie samochodem. Błędem może było to, że chciałem by mi przestawili by wcześniej przełączał się na gaz... I pewnie silnik jeszcze się nie nagrzeję a już po 100 m włącza się gaz... Jak myślicie wina gazu czy jakaś wina w "mechanice" auta?

5

Odp: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Możliwe, że gazownik przesadził, ale przecież możesz manualnie sterować przełączeniem instalacji. Na początek odłączyłbym akumulator na pół godziny, żeby sterownik benzynowy odzyskał swoje parametry fabryczne. Po tym pojeździłbym na samej benzynie, żeby sprawdzić czy wszystko po stronie układu fabrycznego jest w porządku (niestety nie wykluczymy w ten sposób usterki cewki, chyba że wyłączanie pojawi się też na benzynie przy wysokiej temperaturze silnika). Jeżeli wszystko będzie dobrze przez kilka dni z rzędu na zimno i na gorąco, przełączyłbym manualnie na gaz przy rozgrzanym silniku, jeżeli to nie spowoduje problemów, polecałbym podwyższenie temperatury przełączenia. Jeżeli będą problemy serwis musi dokładniej wszystko sprawdzić, od układu zapłonowego, przez czujniki temperatury po instalację gazową. cool

6

Odp: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Na moje oko serwis powinien od razu zająć się tym, o czym mówi oktan. Cieszę się, że w alltopie nie muszę mówić, sami zawsze wiedzą, co mają sprawdzić. Do tej pory ich intuicja mnie nie zawiodła.

7

Odp: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Też spotkałam się z tą firmą i mam podobne doświadczenia. Alltop jest wart sprawdzenia.

8

Odp: VW POLO 1.4 8V, Szarpie autem, silnik gaśnie.

Chłopcy - idźcie sobie marketing uprawiać gdzie indziej. Dobrze że w każdym temacie nie ma tej spontanicznej wymiany zdań...

Bez sprawdzenia parametrów pracy niewiele da się powiedzieć - jest za dużo możliwości. Począwszy od złego gazu, przez spapraną regulację na szwankującym układzie zapłonowym kończąc.