1

Odp: Vectra C

Bezpośredni to wersja "Direct". I tej nie kupuj. Wbrew pozorom nie chodzi tylko o kwestię gazu. Te silniki w ogóle nie są zbyt udane.

2

Odp: Vectra C

Z tego co się orientuję to W Vectrze motor Direct występuje w pojemności 2,2 od modelu "C" od 2002 roku. Więc bez obaw.

3

Odp: Vectra C

Moim zdaniem do wyboru masz silnik albo 1.8 oznaczenie Z18XE  albo 2.2 Z22SE ten dodatkowo jest na łańcuchu, w obu przypadkach polecam instalację BRC Sequent 24.

4

Odp: Vectra C

Też można smile

5

Odp: Vectra C

Instalacja może być trochę droższa ze względu na konieczność zastosowania bardziej wydajnego reduktora i wtryskiwaczy.

6

Odp: Vectra C

U nas bez różnicy, N/A i turbo - przynajmniej w wypadku takiego zestawienia do wyboru. proponuję mocno rozważyć 2.0T - silnik oparty na technologii Saaba, genialnie zarządzany od strony sterowania (Trionic VIII). Do zgazowania niełatwy, ale nie chcę przez to napisać, że się nie da, albo że wymaga to jakichś kompromisów. Po prostu warto mieć wiedzę o sensownym gazowniku, żeby mieć taki silnik perfect zgazowany i zestrojony.
Silnk 1.8 zaś - aczkolwiek oczywiście jak najbardziej do zagazowania - moim zdaniem po prostu nieco za słaby do tej ciężkiej bądź co bądź budy. Co do 2.2 - hm... ma złe opinie. NIe tylko w wersji direct.

7

Odp: Vectra C

2.2 to - pomijając napęd rozrządu łańcuchem, który potrafi sprawiać problemy zdecydowanie szybciej, niż oczekiwalibyśmy po takim napędzie - jest silnikiem wykonanym jako "stroker" wersji 2.0 - ma więc większy skok tłoka, co korzystnie przekłada się na niżej położony max moment obrotowy, ale niekorzystnie na trwałość pierścieni, tulei cylindrów - zwłaszcza jeśli ktoś lubi sięgać po wysokie obroty. Moc - owszem - nienajgorsza, ale lepiej wypada 2.0T - pod każdym względem. A jak komuś mało mocy i momentu - proszę bardzo - 3,2 V6 albo 2,8 V6 turbo czekają. Oba gazowalne jak najbardziej.

8

Odp: Vectra C

kopacz napisał/a:
SebastianS napisał/a:

2.2 to - pomijając napęd rozrządu łańcuchem, który potrafi sprawiać problemy zdecydowanie szybciej, niż oczekiwalibyśmy po takim napędzie - jest silnikiem wykonanym jako "stroker" wersji 2.0 - ma więc większy skok tłoka, co korzystnie przekłada się na niżej położony max moment obrotowy, ale niekorzystnie na trwałość pierścieni, tulei cylindrów - zwłaszcza jeśli ktoś lubi sięgać po wysokie obroty. Moc - owszem - nienajgorsza, ale lepiej wypada 2.0T - pod każdym względem. A jak komuś mało mocy i momentu - proszę bardzo - 3,2 V6 albo 2,8 V6 turbo czekają. Oba gazowalne jak najbardziej.

czyli uważasz ,że 2.0 turbo jest najlepszy do gazu?! p.s jak juz tak duzo Cię "molestuje" to silniki są dwa : 2.0 turbo i 2.0 16v turbo , jet jakaś róznica jesli chodzi o instalacje do nich?


Nie ma dwóch różnych silników turbo w vectrze C.

9

Odp: Vectra C

Nie. Tak samo jak nie ma silników 2.2 i 2.2 16V.

10

Odp: Vectra C

Są tylko 16-zaworowe (mowa oczywiście o 4 cylindrach, bo 6-cylindrowe mają 24 zawory)

11

Odp: Vectra C

kopacz napisał/a:

padło na zakup VECTRY C 1.8 125KM ,mechanik proponował sekwencje stag, macie jakies lepsze propozycje?


To bardzo dobra propozycja, aczkolwiek rzeczywiście niekompletna. Do tego staga proponuję wtryskiwacze Hana 2000, oraz reduktor Magic III. Na takim zestawie wyjechało od nas wiele takich właśnie samochodów, sprawdzalność znakomita.