1

Odp: Instalacja LPG- kilka pytań

Re: Instalacja LPG- kilka pytań

Lambert napisał/a:

Witam. Jestem nowy na forum.
Od kilkunastu dni mam zamontowaną instalację LPG w swoim Volvo S80 z 2000 r., 170KM.
Zostało zamontowane:
- STAG 300 ISA2
- baracudy (dysza 2,4) x5
- Tomasetto Antartic
- zbiornik 55l
- inne niezbędne podzespoły

I tu mam pytanie. Mój gazownik, dosyć kumaty koleś, zamontował wszystko ładnie i schludnie ale niestety nie miał i nie ma za bardzo czasu na zabawę w ustawianie. Ustawień dokonał "na postoju" i powiedzmy że wszystko jest OK. Auto jeździ, nie ma problemów ze spadkami mocy i przyspieszeniami. Wygląda na OK. Ale jest pewne ale...
Nie moge dojść do ładu z temperaturą przełączania na LPG, ponieważ jak zostało ustawione na 30st na reduktorze, to przy obciążeniu silnika np. klomą, po podkręceniu silnika do powiedzmy 3000 obr i puszczeniu silnik "wpada" z obrotami tak że potrafi nawet zgasnąć (tak jakby został zalany). Sytuacja nie występuje na rozgrzanym silniku a zdarza się praktycznie tylko rano przy 1 uruchomieniu, później jest dobrze.
Przy ustawieniu na 40st problem prawie nie występuje, chociaż czuć leciuteńkie falowanie obrotów.
I teraz chciałbym się dowiedzieć następującej rzeczy. Mam dostęp do interfejsu LPG. Czy może mi ktoś ze znających temat udzielić instrukcji jak krok po kroku przeprowadzić ustawienia w czasie jazdy? I jak ewentualnie wprowadzić korekty do ustawień. Z góry dzięki za wszelką okazaną pomoc. Pozdrawiam Krzysiek

Po pierwsze:

Nie nazywamy kumatym kolesiem kolesia który:
- Montuje do 170-konnego silnika Tomasetto Artic
- "ustawia" instalację na postoju

Po drugie:

Instrukcja postępowania w chwili obecnej wygląda następująco:
- Bierzemy auto i książkę gwarancyjną
- szukamy sensownego gazownika
- zlecamy poprawki obejmujące wymianę źle dobranych podzespołów i dokładne strojenie
- cieszymy się jazdą
- regularnie serwisujemy instalację u sensownego gazownika co 10.000km