Temat: Audi Q7
Audi Q7 4,2 2007
taki samochód ma znajomego ojciec, dzwonił podobno do kilkunastu serwisów-warsztatów LPG i w większości nie chcieli podjąć tematu, a w kilku uzasadnili, że jest FSI i można "załatwić benzynę"...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Audi Q7 4,2 2007
taki samochód ma znajomego ojciec, dzwonił podobno do kilkunastu serwisów-warsztatów LPG i w większości nie chcieli podjąć tematu, a w kilku uzasadnili, że jest FSI i można "załatwić benzynę"...
słyszałem również, że nowe Fordy nie bardzo... :?
Q7 montowane w salonie? z gwarancją:?: , możesz od tego klienta zdobyć namiary na ten serwis-salon? Ojciec kolegi zepewne ucieszyłby się... (cena może nie grać roli...)
myślę, że w jego przypadku wyjazd do Niemiec nie stanowi żadnego problemu...byłbym wdzięczny i zobowiązany w imieniu kolegi za te namiary
pozdrawiam
a co dokładnie dzieje się z tym audi?
a jaka tam jest założona instalacja? jakiej firmy?
@aero79 powiedz nam... są jakieś problemy na benzynie?
Czyli ci wszyscy co ogłaszają się, że zamontują gaz do FSI to pic na wodę?
Czyli jednym bye, bye ekonomiko...
Trzeba rozróżnić wśród silników o bezpośrednim wtrysku paliwa dwie grupy:
- silniki spalające mieszankę homogeniczną
- silniki spalające mieszankę uwarstwioną
W pierwszej grupie mieszczą się wszystkie obecnie stosowane rozwiązania i koncerny
W drugiej jest GDI Mitsubishi.
Co do pierwszej grupy - wszystkie tak zasilane silniki spalają mieszankę stechiometryczną, więc zasadniczo nie istnieje przeszkoda w zagazowaniu takiego silnika, jedynie problem lezy w fakcie, że odłączone wtryskiwacze benzynowe utracą mozliwość odprowadzenia zeń ciepła - a wkręcone w głowicę - otrzymują go mnóstwo. Normalnie paliwo przepływając przez wtryskiwacz, chłodzi go i smaruje. Odłączony (przy pracy na LPG) wtrysk się po prostu zapieka na amen.
Teoretycznie więc nie istnieją przeszkody w zagazowaniu takich silników, jednakże dla uniknięcia zniszczenia wtrysków Pb, trzeba wprowadzić algorytm przetryskiwania benzyną co któryś cykl.
Wersja hardcore"owa to przeniesienie wtryskiwaczy Pb do kolektora i użycie normalnej instalacji LPG.
Grupy drugiej nie uda się zgazować w żaden sposób systemem IV generacji. Konieczne byłoby uzycie wysokociśnieniowego wtrysku fazy ciekłej bezpośrednio do cylindra. Ciekawy temat
Oktan, odbieranie ciepła poprzez przetryskiwanie wtrysków Pb benzyną co któryś cykl, sprawdza się nienajgorzej, tylko co to za ekonomia, jak i tak lejesz paliwo, a sama instalacja LPG jest droga...
Ale przeniesienie wtryskiwaczy w kolektor i montaż normalnej instalacji, mogłoby dać niezłe efekty. Rozumiem, że to przerasta przeciętny zakład montujący gaz, ale u nas nie takie rzeczy powstają
O wtrysku gazu pod wysokim ciśnieniem do cylindra, myślę już dłuższy czas - i to się da zrobić. Musiałyby tylko znaleźć się fundusze na realizację pewnego pomysłu... Jeśli rozwiązania typu FSI będą się upowszechniać - myślę, że temat stanie się godzien rozważenia.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc