1

Temat: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Zamiast palić gazu 1,1 - 1,15 raza wiecej niż benzyny to pali conajmniej 1,2 raza wiecej niż benzyny .Czy tańsze instalacje tak maja ?
Jeśli auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym benzyny pali 8,5 litra na 100 km to gazu powinno palić 9 litrów z hakiem ,a nie prawie 10,5 litra .
Przy jeździe na krótkie dystanse po małym mieście jeśli auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym pali 9,5 litra benzyny to gazu powinno spalac góra 11 litrów ,a nie aż 11,5 litra .

Clio II 1,6 16 V z instalacja Prinsa w trybie kombinowanym spala gazu 8  litrów z hakiem na 100 km ,a w Lagunie 2,0 140 KM spalanie rzędu 10,5 litra na 100 km jest porządku dziennym.
Zaraz powiecie ,ze większe masa większe pojemność .No dobra ,ale silniki od 1,6 do 2,0 pala mniej wiecej tyle samo no i wazacy tyle co ta Laguna  Ford Mondeo mk 3  kombi 1,8 125 KM jakoś palił wiecej niż wazacy tyle co Clio Mitsubishi Galant mk VI 1,8 90 KM.

A nie ,dobra 1,8 duratec wzgelem 1,8 8V z końca lat 80-tych jest większym skokiem technologicznym niż silnik pamiętający czy Laguny mk II wzgledm silnika pamiętającego czasy Laguny mk I

.Ale w każdym bądź razie  jeśli auto klasy średniej z silnikiem 1,8 -2,0 w trybie
kombinowanym pali 8,5 l benzyny na setkę to gazu powinno gdzieś tak 9,35-9,8 a,nie 10,45 .

Czy taka różnica w spalaniu to wina tego ,ze BRC to instalacja z niższej polki niż Prins ?
.Co to za gowniana instalacja w ,której trzeba wlewac olej do smarowania wtryskow gazowych?

2

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Co to za gowniana instalacja w ,której trzeba wlewac olej do smarowania wtryskow gazowych?


Kto ci takie bzdury naopowiadał? Domyślam się, że chodzi o lubryfikację. Proponuję, najpierw poszukać trochę informacji na ten temat. Wujek Google pomoże  :wink:

3

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Czy to czy auto będzie sie wcześniej przelaczac na gaz ,ale za to palić wiecej gazu czy może pózniej przelaczac gaz ,ale za to palić mniej gazu jest kwestia ustawienia ?

4

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Tak.

5

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

W trasie laguna III gazu spala na 100 km 10 litrów z hakiem. Cos jest nie tak. Auto pali wiecej niż powinno przy tej pojemnoscji .Co najmniej 1 litr .A wiec auto pali gazu 1,3 raza wiecej niż benzyny.Instalacja sekwencyjna powinna palić gazu  1,1 - 1,15 raza wiecej niż benzyny,a nie aż 1,3  .Co jest nie tak w tej instalacji ? Od czego to może być ?
Czy to wina nie prawidłowo podlaczonej instalacji czy może w instacji cos jest uszkodzone ?Jeśli to drugie to co  może być uszkodzone ?

6

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Nie mam pojęcia kto jest w stanie tak dokładnie obliczyć ilość zużytego gazu... Jeśli silnik pracuje płynnie, dynamika jest porównywalna do PB to nie czepiałbym się tak niewielkiej różnicy w spalaniu. Może ona wynikać np. z gorszej lub lepszej jakości gazu.

7

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Półtora litra na setkę w ta czy we wta no faktycznie nieduże różnica  :twisted:
Na sama jakość gazu bym nie zwalal bo auto było tankowane na rożnych stacjach .

8

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Re: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali

mihau napisał/a:

Jeśli auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym benzyny pali 8,5 litra na 100 km to gazu powinno palić 9 litrów z hakiem ,a nie prawie 10,5 litra .


Powinno palić od 9,775 - 10,2   {całe 300ml za dużo}

mihau napisał/a:

Przy jeździe na krótkie dystanse po małym mieście jeśli auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym pali 9,5 litra benzyny to gazu powinno spalac góra 11 litrów ,a nie aż 11,5 litra .


Powinno palić od 10,925 - 11,4   {całe 100 ml za dużo}

mihau napisał/a:

Zaraz powiecie ,ze większe masa większe pojemność .No dobra ,ale silniki od 1,6 do 2,0 pala mniej wiecej tyle samo no i wazacy tyle co ta Laguna  Ford Mondeo mk 3  kombi 1,8 125 KM jakoś palił wiecej niż wazacy tyle co Clio Mitsubishi Galant mk VI 1,8 90 KM.Ale w każdym bądź razie  jeśli auto klasy średniej z silnikiem 1,8 -2,0 w trybie
kombinowanym pali 8,5 l benzyny na setkę to gazu powinno gdzieś tak 9,35-9,8 a,nie 10,45 .


Powinno palić od 9,775 - 10,2 

mihau napisał/a:

Czy taka różnica w spalaniu to wina tego ,ze BRC to instalacja z niższej polki niż Prins ?


To juz zależy od tego jak zostały rozłożone na półkach.

Co to za gowniana instalacja w ,której trzeba wlewac olej do smarowania wtryskow gazowych?

Porównywanie spalania gazu pojazdów różnych marek a na dodatek z silnikami różnych mocy i pojemności jest czystym idiotyzmem. Z właściwości fizycznych wynika relacja 1,15 - 1,20 aby moment i moc pojazdu pozostały na podobnym poziomie jak na benzynie a jeżeli tak nie jest, to najczęściej mieszanka gazowa będzie zbyt uboga. Oczywiście nie jest to wyrocznią ale bardzo często się sprawdza. Poza tym chcę cię kolego uświadomić, że istnieją gówniane silniki, które nie mają hydraulicznej regulacji luzów zaworowych i to z tego powodu montuje się lubrę, która spowalnia proces kasowania się luzów a nie jak napisałeś do smarowania wtrysków. Mam nadzieję, że zanim zaczniesz ujadać na forum następnym razem to przynajmniej zapoznasz się z podstawami technicznymi interesujących cię zagadnień,bo jak na razie zaprezentowałeś swoja wypowiedzią poziom urażonej małej dziewczynki... Totalna żenada....

9

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

lol

10

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

slodky napisał/a:
mihau napisał/a:

Jeśli auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym benzyny pali 8,5 litra na 100 km to gazu powinno palić 9 litrów z hakiem ,a nie prawie 10,5 litra .


Powinno palić od 9,775 - 10,2   {całe 300ml za dużo}


Palił 10,4-10,7  czyli o co najmniej 0,5 litra więcej niż powinno wg ciebie

slodky napisał/a:
mihau napisał/a:


Przy jeździe na krótkie dystanse po małym mieście jeśli auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym pali 9,5 litra benzyny to gazu powinno spalac góra 11 litrów ,a nie aż 11,5 litra .

Powinno palić od 10,925 - 11,4 {całe 100 ml za dużo}


Ale po uwzględnieniu faktu,że rewelacyjna instalacja BRC  potrzebuje 1,5 km żeby wskoczył gaz (Prinsowi wysztarczy średnio 600-700 m ,900 m to max) to jeżdżąc po małym mieści 1/4 kilometrów robi się  na benzynie czyli odliczając kilometry zrobione na benzynie z 11 litrów robi sie prawie 15 (sic!).Tak więc Prins vs BRC = pogrom.

Porównywanie spalania gazu pojazdów różnych marek a na dodatek z silnikami różnych mocy i pojemności jest czystym idiotyzmem.


Silniki od 1.6 do 2.0 w Mondeo mk2 pala mniej więcej tyle samo ,a 1.6 90 KM nawet ciut więcej niż 2.0 .

Z właściwości fizycznych wynika relacja 1,15 - 1,20 aby moment i moc pojazdu pozostały na podobnym poziomie jak na benzynie a jeżeli tak nie jest, to najczęściej mieszanka gazowa będzie zbyt uboga.

Jeżeli Clio 1.6 16 V z instalacja Prinsa pali w cyklu mieszanym 8,4 litra gazu( i to wcale nie przy takiej oszczędnej jeździe ) to dzieląc 8,4 przez 1,2 wychodzi 7 litrów benzyny na 100 km ,a dzieląc przez 1,15 wychodzi 7,3 ,a 7,3 litra to pali modus w trasie przy jeździe 90 km/h ,a modus to nie jest dużo cięższe auto .
Czyli wniosek z tego taki ,ze albo mam wyjątkowo ekonomiczne Clio albo ,że z dobra sekwencje auto gazu pali 1,1-1,15 raza więcej niż benzyny ,a nie  1,15-1,2.
Zaraz pewnie powiesz ,że to kosztem mocy mam ustawiona mniejsza dawkę gazu ,a wcale nie bo różnica w osiągach jest minimalna ,tzn w zależności od jakości gazu od 9,7 do 10 s od 0 do 100 km/h przy przyspieszeniu na benzynie 9,6 s od 0 do 100 km/h .

Z BRC to Clio pewnie by nie schodziło poniżej 9 litrów lol

11

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

Wczoraj napisałeś coś takiego:

mihau napisał/a:

Jeśli auto z 2 litrowym silnikiem benzynowym benzyny pali 8,5 litra na 100 km to gazu powinno palić 9 litrów z hakiem ,a nie prawie 10,5 litra .

i uzyskałeś ode mnie taką odpowiedź

slodky napisał/a:

Powinno palić od 9,775 - 10,2 {całe 300ml za dużo}


a dzisiaj twierdzisz że:

mihau napisał/a:

Palił 10,4-10,7 czyli o co najmniej 0,5 litra więcej niż powinno wg ciebie

Współczuję ci bardzo, że spalanie wzrasta z dnia na dzień. Może należy odwiedzić serwis i sprawdzić korekty długo i krótkoterminowe na Pb i Lpg.

12

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

zimą trzeba palić więcej

Sorry, sorry jest zima sorry sorry taki mamy klimat jak mówiła pewna ministra  :mrgreen:
Sprawdź termostat i tankuj tyko na porządnych stacjach wiem co mówię jest gaz i gas.
A swoją drogą najlepszy gaz mają w Holandii i na Białorusi. Największe przebiegi robiłem po tankowaniu do pełna.
A zawsze lałem do pełna bo nie miałem pływaka na wielozaworze. Ale nie róbcie tego w swoim samochodzie ba raz mi sie awaryjny zawór otworzył i spuścił trochę gazu.
A swoją drogą jak ty to robisz że jesteś pewny że nalałeś LPG pełna. Zawór odcina jak chce wystarczy mały przechył spróbuj pobujaj autem wejdzie więcej.
Żeby dokładnie sprawdzić to trzeba lać na tej samej stacji i stawać dokładnie wym samym miejscu bo niewielki przechył powoduje szybsze odcięcie wielozaworu. A i sprawdzaj ciśnienie w oponach też powinno być takie samo. Amen :roll:

13

Odp: Zamiast palić gazu 1,1-1,15 raza wiecej niż pb95 to pali 1,2

[QUOTE=groszekP;n27003]zimą trzeba palić więcej

Tyle ,że wtedy jeszcze nie było zimy. 

Zawór odcina jak chce [/QUOTE] No chyba u ciebie .W clio pare razy zdarzyła mi się wyjeździć gaz do zera ,tankowalem na różnych stacjach do pełna i zawsze nabijało tyle samo litrów .