1

Temat: BRC SQ24 MY07 - ocena poprawności instalacji

Witam

Wracam na forum, poprzedni kłopot z LPG dzięki pomocy użytkowników udało się we własnym zakresie rozwiązać. Instalka śmigała bez problemów do czasu sprzedania samochodu.

Od niedawna posiadam pojazd z LPG IVgen. Drugi pojazd w historii w domu z LPG, pierwszy na wtrysku, wiec wiedza na ten temat podstawowa. Choć zasada działania podobna do instalacji benzyny na wtrysku a to ogarniam.

Teraz coś o instalacji:
- założona 3 lata temu, jakieś 35 kkm temu
- w komorze na sterowniku znalazłem oznaczenie BRC sequent 24 MY07
- w kabinie znajduje się okrągły przełącznik BRC + buzer

Kilka rzeczy jednak mnie dręczy:

1. W aucie są pomarańczowe wtryski o symbolu 09SQ99020002G. W internecie informacje na temat wydajności tych wtryskiwaczy są bardzo różne. Czy informacja o wydajności do 38kW na cylinder jest prawdziwa?
Pytam, ponieważ auto posiada 4 cylindry i moc znamionową 118kW [160KM]

2. Kwestia odpalania. Czy na odpalanie na zimnym/ciepłym silniku może mieć wpływ obecność instalacji? Po włączeniu zapłonu pali się czerwona lampka i dopiero po krótkim rozgrzaniu niezauważalnie przełącza się na LPG. Jednak przy odpalaniu trzeba chwilkę dłużej kręcić.


3. Chciałbym poznać zasadę działania tej centralki. Czy ona również bierze sygnał idący na wtryskiwacz benzynowy z seryjnego ECU i odpowiednio go mnoży na wtrysk LPG?
Centralka potrzebuje w zasadzie tylko sygnału prędkości obrotowej silnika(po co?). Skąd wie jakie jest obciążenie silnika? TPS podpinać nie trzeba, Lambdy nie trzeba, MAPa tylko na strojenie(po co?) itd Coś mi tu nie pasuje/brakuje

4. Czy po zakupie interfejsu odpowiedniego do tej instalacji można samodzielnie podstrajać auto jak to ma miejsce chyba przy STAGu? W celu optymalizacji mocy i spalania (obecnie chyba jest za duże). W sensie ,że otrzymuje mape korekcji w formacie RPM/MAP i w odpowiednich komórkach trochę dodaje trochę zabieram. Wiadomo ,że wtryskiwacze liniowo nie działają.


Pozdrawiam