Temat: Ford Focus Mk1,2

u mojego ojca w focusie nie zdecydowaliśmy się na założenie inst LPG, bo w solidnym warsztacie nam odradzili. Przy- cytuję"płytkowej regulacji luzów zaworowych" wpływ jazdy na gazie może być destrukcyjny dla silnika. Dobrze, że nie chcieli tylko zarobić na montażu, ale uczciwie postawili sprawę :!: Trzeba uważać ogólnie z fordami, bo tam podobno często w taki właśnie sposób reguluje się zawory.

2

Odp: Ford Focus Mk1,2

Konkretnie chodzi o to, że trzeba te luzy zaworowe "co jakiś czas" regulować, a w tym przypadku mają one określony zakres regulacji.Po wykorzystaniu tego zakresu może pojawić się problem...dość kosztowny, niestety.
(zmienię temat na ford focus)

3

Odp: Ford Focus Mk1,2

Mam forda c-max 85tyś.na gazie i co 20tyś robie regulacje zaworów.
Osobiście zamontowałem około 30 fordów z tymi silnikami problematycznymi (niby) ale do wszystkich montuje FLASH-LUBE.

4

Odp: Ford Focus Mk1,2

I? są jakieś problemy?, może czas zmienić podejście do fordów?... :wink:

5

Odp: Ford Focus Mk1,2

Słyszałem również, że lpg w focusie to niezbyt dobry pomysł, zarówno w I jak i w II. Jeżeli chodzi o płytkową regulację luzów zaworowych to np. w moim mondku II też jest takie rozwiązanie i trzeba tylko te luzy starnnie kontrolować, co jakiś czas. Jeżeli chodzi o focusa to jest jeszcze jeden mankament silnika wykluczający lpg otóż ceramiczne gniazda zaworów, które niestety nie są dostosowane do wyzszej temperatury spalania lpg.
Pozdrawiam.

6

Odp: Ford Focus Mk1,2

Oczywiście już niejednokrotnie pisałem, że instalację można "wrzucić" do wszystkiego, tylko trzeba być świadomym konsekwencji i kosztów tego zabiegu. Lubryfikacja nie jest lekartwem na wszystko, jezeli FORD regulację luzów na benzynie przewiduje po ok 100-150 tys. kilometrów a my musimy jej dokonywać co 20-30 tys km jest to pięciokrotne podwyższenie kosztów napraw tego pojazdu. W autoryzowanych serwisach za taką regulację biorą 500-1000zł i chyba nie jest to mało  :?:
Dlatego też myslący warsztat informuje o tym właściciela pojazdu i to on podejmuje ostateczną decyzje, oraz ponosi pełne ryzyko następstw swojej decyzji  big_smile

7

Odp: Ford Focus Mk1,2

pilot napisał/a:

Słyszałem również, że lpg w focusie to niezbyt dobry pomysł, zarówno w I jak i w II. Jeżeli chodzi o płytkową regulację luzów zaworowych to np. w moim mondku II też jest takie rozwiązanie i trzeba tylko te luzy starnnie kontrolować, co jakiś czas. Jeżeli chodzi o focusa to jest jeszcze jeden mankament silnika wykluczający lpg otóż ceramiczne gniazda zaworów, które niestety nie są dostosowane do wyzszej temperatury spalania lpg.
Pozdrawiam.

Witam. Sam chcę zagazowac Focusa MK1 1,8 16v. Co do regulacji zaworów to prawda, jeśli źle bedzie ustawiona instalacja to luzów po jakimś czasie zabraknie i trzeba bedzie remontować głowicę. Jednak jeśli głowica padnie po 70-80 tys. km to i tak bedzie się opłacało poszukać drugiej głowicy i wywalić nawet 1500 za wymianę przy obecnych cenach paliw. W yarisach śmigających na L też jest ten sam problem z regulacją luzu na zaworach i tam po prostu jeżdżą ile się da i wymieniają głowice bo to się opłaca. Co do tych ceramicznych gniaz zaworowych wink jeśli by tak było to te głowice właśnie były by po prostu stworzone do gazu. Elementy ceramiczne wytrzymuja wyższe temperatury. Dlatego właśnie np. Porsche w najmocniejszych 911 (chyba GT) stosuje ceramiczne tarcze hamulcowe, w innych wersjach trzeba za nie sporo dopłacić. W Focusach można montować lpg tylko musi to być zrobione dobrze, nie może być ustawiona za uboga mieszanka bo właśnie tego głowica długo nie wytrzyma. Montaż sekwencji nic nie pomoże jeśli będzie to skopany montaż. I trzeba kontrolować luz zaworowy, żeby wiedzieć kiedy kończy się już głowica. Sam znam osoby, które maja lpg w Focusach Mk1 oraz Mondkach Mk3 i jedni nie narzekają wcale, inni robią to w mniejszym lub większym stopniu. Sam wcześniej miałem Seata Ibizę 1,4 8v na lpg Bingo S4 z wymienionym kolektorem na metalowy zrobiłem 110tyś km bez najmniejszych problemów, złego słowa nie mogłem powiedzieć na to auto. Kolega natomiast z tym samym silnikiem w VW Polo i sekwencją musiał szukać nowej głowicy przy mniejszym ogólnym przebiegu auta i wszyscy fachowcy twierdzili że to wina gazu. A mówi się, że silniki koncernu VW-Audi są dobre do lpg. Więc chyba tak na prawdę wszystko zależy od tego jak dbamy o auto i jak jest ten gaz zamontowany. Bo nawet najlepsza instalacja w najlepszym silniku do gazu, jeśli będzie źle zamontowana i wyregulowana zajedzie ten silnik wszesniej czy później.

8

Odp: Ford Focus Mk1,2

I tu się kłania kwestia wyboru odpowiedniego warsztatu "na poziomie" i dobrze dobranej instalacji. Więc Panowie "NIE OSZCZĘDZAĆ"!!! na jakości.
big_smile

9

Odp: Ford Focus Mk1,2

big_smile
a czy tak do końca  w ,, ogóle ,, to wiemy dlaczego własnie same głowice i zawory cierpią najbardziej przy zasilaniu lpg ?
teperatura spalania to wszystko czy jest cos jeszcze
:?:

10

Odp: Ford Focus Mk1,2

I materiały z jakich są wykonane...

11

Odp: Ford Focus Mk1,2

Nie ma większego znaczenia, czy zawory regulowane są płytkowo, czy hydraulicznie. Erozja gniazd i przylgni, jaka powoduje zmianę luzu zaworowego, nie jest spowodowana spalaniem gazu, jako takiego, tylko pracą silnika na ubogiej mieszance. Przy prawidłowym AFR, temperatura spalania na LPG jest niemal identyczna, jak na Pb, więc nie ma powodu do rezygnacji z instalacji. Są natomiast powody do rozgladania się za odpowiedzialnym instalatorem.

12

Odp: Ford Focus Mk1,2

Może byś wyjaśnił to prawidłowe AFR  :?:

13

Odp: Ford Focus Mk1,2

A co jak wystąpi " podpieranie zaworów " ???

14

Odp: Ford Focus Mk1,2

No właśnie...?

15

Odp: Ford Focus Mk1,2

ARG-BRC napisał/a:

A co jak wystąpi " podpieranie zaworów " ???


No przecież piszę. Czym jest "podpieranie zaworów"? Kończącym się luzem zaworowym wskutek termoerozji gniazd i "wpadania" zaworów coraz głębiej w gniazdo. Występuje nienormalnie silnie, jeśli zawory nie są serwisowane w odpowiednich interwałach czasowych a silnik ma tendencję do zacieśniania luzów (niektóre w czasie eksploatacji wręcz odwrotnie - powiększają luzy - to te w których ścieranie się szklanek i krzywek jest szybsze niż erozja gniazd)

Dobrze wystrojony gaz nie odbiega zdolnością do erodowania gniazd od benzyny (oczywiście prawidłowo podanej benzyny).

16

Odp: Ford Focus Mk1,2

Teorią nie błyskaj nie pytałem cię o definicje. Jeśli stwierdzasz że wystarczy kontrolować luz to chyba twoje samochody nie przejechały więcej niż pare tysięcy na gazie. W tych autach nie pominiesz flash lube jeśli chcesz mieć spokój.

17

Odp: Ford Focus Mk1,2

Wg Ciebie @Sebastianie, jeśli instalacja jest wzorcowo zestrojona to nie powinno wystąpić takie zjawisko?

18

Odp: Ford Focus Mk1,2

ARG-BRC napisał/a:

Teorią nie błyskaj nie pytałem cię o definicje. Jeśli stwierdzasz że wystarczy kontrolować luz to chyba twoje samochody nie przejechały więcej niż pare tysięcy na gazie. W tych autach nie pominiesz flash lube jeśli chcesz mieć spokój.


I tu wychodzi, kto jest teoretykiem, kto praktykiem, kto rżnie buca, wygłaszając mądrości zaczerpnięte z ulotek sprzedawanych produktów, a kto mówi o praktyce.

Zacznę od tego, że Flash Lube to jest nie nazwa systemu realizującego założony efekt, tylko nazwa firmy, która jeden z takich systemów produkuje. Że dodam - reklamowanej na głównej stronie Czakramu - wyłącznego importera produktów BRC.

Po drugie - cieszę się, że używasz słowa "chyba", bo przypuszczenia, jakim się oddajesz, mają się nijak do rzeczywistości. Ludzie śmigają na LPG od nas bez problemów, robią czasem bardzo duże przebiegi, w bardzo trudnych warunkach - i jest wszystko w porządku.

Po trzecie - o systemach lubryfikacji już gdzieś pisałem - to taki puder do leczenia syfa. Jak się nie umie ustawić prawidłowej mieszanki, to się pakuje jakieś wynalazki pod maskę, które niby ratują dupsko.
Lubryfikacja - jeszcze raz to napiszę - to bzdurna teoria mająca służyć przekonaniu ludzi, że ów produkt jest konieczny i trzeba go nabyć. Równie dobrze możnaby w celu ochrony przed namierną temperaturą spalania wkraplać w kolektor schłodzony jogurt.

Na koniec moja rada: przerzuć się na instalacje, wktórych będziesz mógł zapanować nad parametrami mieszanki, to przestaniesz żenić ten porażkowy bełkot o wynalazkach ze średniowiecznego jarmarku.

19

Odp: Ford Focus Mk1,2

Sebastianie widzisz to ty jestes w średniowieczu bo jak dotąd pewnie nie testowałeś tego środka. A co do nazwy Flash Lube to co za różnica jak napisałem ,  profesjonaliści wiedzą o co chodzi i z jakich produktów  ta firma słynie . Nie przekonujesz mnie zmianą mieszanki bo to nie tylko ona ma wpływ na podparcie zaworów  lol Co do jazdy w trudnych warunkach miałeś na myśli ?? - wyjazd po bułki dwie przecznice od domu .
Co do Czakramu to widzę że ci żal "( ! )" ściska , mają wyłączność a ty biedny musisz kombinować hehe.

Twoje wypowiedzi

to bzdurna teoria mająca służyć przekonaniu ludzi

- niema to jak jogurt dobre porównanie godne profesury.

A co do twojej ostatniej rady to nie bądz śmieszny bo nic o mnie nie wiesz, boli cię że daję sobie rade z każdym zamontowanym u nas autem.

20

Odp: Ford Focus Mk1,2

Ze strony producenta
http://www.flashlube.com/en/valvesaverfluid/faq.html:

Flashlube Valve Saver Fluid is a concentrated Lead Replacement Additive formulated to minimise Valve Seat Recession (VSR) in LPG, CNG & Petrol Fuelled Vehicles

Zastępuje więc dodatek czteroetylku ołowiu w benzynie.
Czy jest jednak potrzebny w obecnych samochodach, które nie jeżdżą na etylinie i nie wymagają żadnych dodatków bo mają utwardzone gniazda zaworowe.

Flashlube creates a more complete burn of the fuel (due to the additives in Flashlube) and this provides more kilometres per litre.

A może należy stosować to we wszystkich samochodach, nie tylko tych napędzanych gazem. Przecież oszczędza paliwo.

Flashlube Valve Saver Fluid should be added directly to the tank just prior to filling, to ensure best mixing, at a rate of 50ml per 50Litres.

Wcale nie trzeba więc stosować zestawu do lubryfikacji - wystarczy wlać do baku z benzyną (oczywiście zadziała tylko przy rozruchu silnika).

Na stronie producenta ani słowa o badaniach naukowych potwierdzających właściwości tego produktu. Ani słowa który z producentów samochodów wymaga stosowania takiego dodatku przy zasilaniu gazem, lub potwierdza jego zalety. Tylko marketingowa papka.

Czy w dostępnych w Polsce Chevroletach i Skodach fabrycznie wyposażonych w instalacje gazowe zakładany jest ten dodatek?

Czy te silniki są tak znacząco lepsze niż fordowskie, toyotowskie, że nie trzeba tam stosować lubryfikacji?

Już lepiej wygląda firma TUNAP mająca przedstawicielstwo w Polsce, która swoje produkty (Zestaw Micrologic 163 i 164 dodawane do baków z benzyną i gazem co 10.000 km) reklamuje poprzez Opla, który na niemieckim rynku (ale nie na polskim) przy ich zastosowaniu w samochodach z LPG utrzymuje 6 letnią gwarancję na silnik. Na swoich stronach przezentuje również wyniki przeprowadzanych badań.

A co do testowania tego i innych środków. Myślę, że rzetelny sposób to tylko i wyłącznie badania stanowiskowe na jakiejś uczelni, którym były by poddane dwa identyczne silniki z takimi samymi instalacjami, które co określony czas (np. odpowiadający 30.000 km miały by mierzone luzy zaworowe. Wtedy można dopiero powiedzieć co ten "puder" daje.

21

Odp: Ford Focus Mk1,2

O czymś świadczy ilość montowanych systemów i jego działanie , jeśli chcesz potwierdzić ze nie ma przeprowadzonych badań to najpierw wnikliwie przeszukaj sieć,  a znajdziesz to co cię interesuje. Przed podjęciem decyzji o montażu Flash Lube interesowałem się efektem jaki ten system przynosi.
Nawet na portalu gazeo jest wspomniane  o teście Flash Lube

http://www.gazeo.pl/nowosci_z_kraju_i_z … 101&y=

Jeśli jesteś już taki dociekliwy to na stronie producenta masz adres emeil napisz do nich zapytanie a może otrzymasz odpowiedź, która cię satysfakcjonuje .

22

Odp: Ford Focus Mk1,2

Ciekawe, ale klepiącego silnika w Focusie jeszcze nie spotkałem, a te ze zbyt małym luzem całe mnóstwo 8)

23

Odp: Ford Focus Mk1,2

ARG-BRC napisał/a:

O czymś świadczy ilość montowanych systemów i jego działanie , jeśli chcesz potwierdzić ze nie ma przeprowadzonych badań to najpierw wnikliwie przeszukaj sieć,  a znajdziesz to co cię interesuje.

Właśnie wnikliwie przeszukałem sieć i nic nie znalazłem (z wyjątkiem marketingowych zapisów na ulotce FL dotyczącej Hondy CRV).

Ilość montowanych systemów świadczy o niezłym marketingu tego produktu. Jak rozumieć taki zapis:

Plyn Flashlube Valve Saver jest nieodzownyw pojazdach z silnikami benzynowymi oraz zasilanych gazem LPG i CNG; moze byc stosowany bezposrednio za pomoca zestawu Flashlube Automatic Lubrication Kit.

Dlaczego nie jest więc stosowany przez wszystkich producentów samochodów?
Dlaczego nie jest montowany do każdego fabrycznej instalacji gazowej?

A może w Polsce jest (Skoda, Chevrolet)?

24

Odp: Ford Focus Mk1,2

oktan napisał/a:

Ciekawe, ale klepiącego silnika w Focusie jeszcze nie spotkałem, a te ze zbyt małym luzem całe mnóstwo 8)

A możesz zdradzić tajemnicę gdzie?

25

Odp: Ford Focus Mk1,2

wojakrob napisał/a:

Ze strony producenta
http://www.flashlube.com/en/valvesaverfluid/faq.html:

Flashlube Valve Saver Fluid is a concentrated Lead Replacement Additive formulated to minimise Valve Seat Recession (VSR) in LPG, CNG & Petrol Fuelled Vehicles

Zastępuje więc dodatek czteroetylku ołowiu w benzynie.
Czy jest jednak potrzebny w obecnych samochodach, które nie jeżdżą na etylinie i nie wymagają żadnych dodatków bo mają utwardzone gniazda zaworowe.

Tak...
No to jedziemy:

czrteroetylek ołowiu służył w paliwach etylizowanych dla przesunięcia punktu występowania spalania stukowego - zwiększał radykalnie odporność na samozapłon w wyniku sprężania w cylindrze. Działając w ten sposób, sprawiał iż czas spalania (prędkośc propagacji płomienia w komorze spalania) ulegała wydłużeniu, co zmniejszało szansę na samoczynne zapalanie się homogenicznej mieszanki w zakamarkach komory spalania w wyniku gwałtownego wzrostu ciśnienia (stagnant gas).

Najkrócej mówiąc - czteroetylek ołowiu zwiększał liczbę oktanową.

Nieuszlachetniona benzyna ma licznę oktanową (metoda motorowa) ok. 55. Etylizowana - miewała w epoce muscle cars w USA nawet LO=102.
Obecnie czteroetylek ołowiu zastępowany jest innymi związkami chemicznymi o podobnym działaniu, lecz nie tak toksycznych - np. 2,2,4 trimetylopentanu. Tak czy owak - LO współczesnych benzyn samochodowych pozostaje na poziomie 91-100 - bez magicznych dodatków z Australii.

Jeśli Flash Lube zastępuje czteroetylek ołowiu - znaczy się że podnosi liczbę oktanową paliwa.

Informuję wszystkich, że liczba oktanowa mieszaniny propanu i butanu, zwana LPG ma liczbę oktanową [size=5]104[/size].

Bez odbioru.