26

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

No, zobaczymy  8)

27

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Czy pośredni, czy bezpośredni, oba są wielopudowymi.

28

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

czesio napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Jeśli Moderator Czesio nie uzna tego za sprzeczne z zasadami, moge powiedzieć, ile instalacja na Stagu i wymienionych przeze mnie gratach kosztowałaby u mnie.
Czesio, do tablicy!


Wal śmiało, ciekaw jestem ile u Ciebie kosztuje instalacja  :wink:


2580 PLN.

29

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

To faktycznie bardzo dobra cena  big_smile

30

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Po prostu uczciwa.

31

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Stag jest LEPSZĄ instalacją - dlatego nie montuję BRC. Jeśli chcesz i się uprzesz - proszę bardzo - mogę założyć, ale całkiem poważnie mówię - będę żądał oświadczenia na piśmie, że pomimo rekomendacji Staga na Twoje własne życzenie zamontowałem BRC. Cena na PW.

Co do różnic:

Stag po wykonaniu automatycznej kalibracji wypracowuje teoretyczny mnożnik (mapę) na podstawie obliczeń. W BRC w tym miejscu jest po strojeniu, w Stagu tu się ono zaczyna, ponieważ założono (i słusznie), że taki model matematyczny to tylko aproksymacja nie mogaca uwzględnić całej masy parametrów danego egzemplarza silnika. W czasie próby drogowej dokonuje się w Stagu zbudowania całej mapy mnożnika w funkcji odczytywanego czasu wtrysku benzyny. Uzyskujemy idealnie precyzyjną mapę w całym jej przebiegu.
Stag prawidłowo koryguje czasy wtrysku po ciśnieniu i temperaturze gazu - niezaleznie od tych parametrów, skład mieszanki pozostaje prawidłowy i wartości adaptacji po sondzie lambda nie zmieniają się. W BRC nie jest pod tym względem najgorzej, ale stag górą.
W stagu istnieje możliwość korekcji procentowej wydatku indywidualnie każdego wtryskiwacza, co pozwala wprowadzać korekty dla silników o więcej, niż jednym torze sterowania adaptacją mieszanki (np. każda V-ka).
Stag obsługuje prawidłowo (od niedawna zresztą) sytuację zapętlania się wtryskiwaczy benzynowych - BRC nie.

Do staga można podłączyć całe mnóstwo różnych wtryskiwaczy (dysponuje modelami ograniczeń prądowych chyba ze 20 różnych wtrysków). U BRC są wtryski BRC i Keihin.

Stag obsługuje bez problemu silniki zasilane full grupowo, półsekwencyjnie. BRC przy full grupie umiera.

Stag obsługuje wtrysk typu renix/bendix. Nikt inny tego nie potrafi.

Stag "widzi" wskazania sond szerokopasmowych. BRC - tylko teoretycznie (wprowadza zakłócenie w postaci zafałszowania poziomu napięcia, co prowadzi do zmiany składu mieszanki na benzynie)


Jak sobie przypomnę - podam więcej przewag Staga. Teraz lecę do pracy, gazować silnik V10 na niskoomowych wtryskach (jak renix, tylko sekwencyjny... chcę widzieć jak BRC obsługuje taką landarę smile)))

32

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Mariusz wyluzuj Sebastian jest bez pracy (brak montaży) i na siłę szuka klienta smile plując na inne firmy sad

33

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:


Co do różnic:

Stag po wykonaniu automatycznej kalibracji wypracowuje teoretyczny mnożnik (mapę) na podstawie obliczeń. W BRC w tym miejscu jest po strojeniu, w Stagu tu się ono zaczyna, ponieważ założono (i słusznie), że taki model matematyczny to tylko aproksymacja nie mogaca uwzględnić całej masy parametrów danego egzemplarza silnika. W czasie próby drogowej dokonuje się w Stagu zbudowania całej mapy mnożnika w funkcji odczytywanego czasu wtrysku benzyny. Uzyskujemy idealnie precyzyjną mapę w całym jej przebiegu.
Stag prawidłowo koryguje czasy wtrysku po ciśnieniu i temperaturze gazu - niezaleznie od tych parametrów, skład mieszanki pozostaje prawidłowy i wartości adaptacji po sondzie lambda nie zmieniają się. W BRC nie jest pod tym względem najgorzej, ale stag górą.
W stagu istnieje możliwość korekcji procentowej wydatku indywidualnie każdego wtryskiwacza, co pozwala wprowadzać korekty dla silników o więcej, niż jednym torze sterowania adaptacją mieszanki (np. każda V-ka).
Stag obsługuje prawidłowo (od niedawna zresztą) sytuację zapętlania się wtryskiwaczy benzynowych - BRC nie.

same głupoty na temat BRC (jak zwykle zresztą)


Zaproponowałem Ci dyskusję drobiazgową - krok po kroku. pisanie takich komunałów bez pokrycia jest poniżej krytyki. Pisz merytorycznie, bo Cię na to intelektualnie stać. Że nie pisze tak ARG-BRC - to dla mnie już oczywiste i szkoda mi czasu na odpowiadanie na jego żalosne i prymitywne zaczepki, ale Ty mógłbyś wykazać z czym w moim poście się nie zgadzasz.

34

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

Zmienne fazy rozrządu ma obecnie chyba więcej niż połowa samochodów, jakie do nas przyjeżdżają na montaże. Nie ma to, przy uzyciu prawidłowo dobranych komponentów i precyzyjnej regulacji - żadnego znaczenia dla poprawności funkcjonowania instalacji.
Informuję również, że "ręczna" regulacja luzu zaworowego, to nie tylko domena tego silnika opla, bo na przykład znakomita większość silników hondy nigdy od tego rozwiązania nie odeszła - a zagazowanych hond, których stopień wysilenia, przynajmniej niektórych z nich, przy tej zafirze jest olbrzymi, przesżło już z sukcesem przez nasze ręce bardzo wiele. Więc przestań się obawiać, okresy międzyserwisowe, przy poprawnej instalacji, nie muszą ulegać specjalnemu skróceniu.

A to, że firma Czakram odradza - cóż, jednemu z moich Klientów, chcącemu zagazować civica VTEC VTi (1.8, 169 KM,redline 8400), firma Czakram oświadczyła, że niby się da, ale że może spodziewać się palącego się checka i ogólnie oni odradzają...
Takich silników zagazowaliśmy już kilka - wszystkie chodzą jak burza.

35

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

niuniek8 - śmiało zakładaj Sekwencje  z lubryfikacją , obowiązkowo sprawdzaj luz zaworowy co 15 000km. Ja ci mogę polecić Sequenta Plug & Drive , instalacja ta śmiało sobie poradzi z tym samochodem.

36

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

O.
Podejście zawodowca.  :wink:

Załóż BRC. Lubryfikacja koniecznie, dla lepszego samopoczucia. A luzy zaworowe lepiej sprawdzaj codziennie - raz po dojechaniu do pracy, drugi raz pod domem, po powrocie.

37

Odp: Opel Zafira 1,8 2006 rok. 140 KM - jaką instalację?

w...... się Sebastian.


niuniek8 - jeśli jesteś zainteresowany montażem to zapraszam.