Temat: PRINS - działania monopolistyczne !!!

W ostatnim czasie firma Prins z Holandii zrobiła "psikusa" swojemu odbiorcy instalacji w Polsce, firmie BBG, która nieposłusznie - tak jak to miało miejsce przez ostatnie 10 lat - sprzedaje instalacje w całej Europie - głównie w Niemczech i zablokowała przez internet sterowniki instalacji gazowej VSI2.

Powodem zablokowania sterowników jest "walka z reimportem" instalacji i sprzedawanie instalacji w dobrej cenie do Niemiec - a tam jak większości wiadomo jest nowy Importer, który przez 5,6 lat kupował towar w firmie BBG i sprzedawał go w Niemczech.

Na chwilę obecną dochodzi do absurdalnych sytuacji tj. warsztat w Niemczech zamontował 6 miesięcy temu instalację zakupioną w Polsce w firmie BBG, klient po 6 miesiącach wraca do warsztatu na serwis, warsztat podłącza interfejs i następuje zablokowanie sterownika instalacji !!!

Warsztat nie ma problemu z instalacją w tylko jednym przypadku: gdy posiada starą wersję oprogramowania - V.0.9.0.0. - a takich warsztatów jest niewiele. Warsztaty wiedzą że Prins "wymusza" pobieranie aktualizacji oprogramowania. Pobranie najnowszej wersji oprogramowania - czy jak to w Prinsie się mówi firmware - powoduje pobranie wersji z wirusem, który deaktywuje sterowniki !!!

W Unii Europejskiej zgłoszona została już sytuacja stosowania praktyk nieuczciwej konkurencji przez firmę Prins oraz wykorzystywanie pozycji monopolisty na rynku, zobaczymy dokąd to firmę Prins doprowadzi !

Pozdrawiam
Tadeusz

Poniżej zgłoszenie w UE:

[B]Subject:[/B] [Case_ID: 1085894 / 7714196] Crime against monopolistic practices, unfair competition at the company Prins a Westport Company

Dear Mr Maziarz,
Thank you for contacting us.
If you suspect that a business practice restricts competition, you may want to inform a competition authority about it.

If the situation you have encountered is specific and limited to the country or the area in which you live, or involves no more than three EU countries you may in the first place want to contact a national competition authority. You can find the relevant contact details here:
[URL]http://ec.europa.eu/competition/ecn/competition_authorities.html[/URL]
The competition authorities of all EU countries now apply the same competition rules as the European Commission and very often they are well placed to deal with your problem. Please note however, that the procedures followed by the national authorities depend on their national laws and may differ from one EU country to another. So, before contacting a national competition authority, you may want to check its website or seek guidance from the authority on how best to report your concerns.

Even if you are unsure about the scope of the problem, do not hesitate to contact either the European Commission or a national competition authority. The authorities cooperate and may allocate a case that could arise from your report between them as appropriate.

You can report your concerns to the European Commission by e-mail to
[EMAIL="comp-market-information@ec.europa.eu"]comp-market-information@ec.europa.eu[/EMAIL]

Alternatively, you can write a letter to:

European Commission
Directorate-General for Competition
Antitrust Registry
B-1049 Brussels
Belgium

Please indicate your name and address, identify the firms and products concerned and describe clearly the practice you have observed. This will help the European Commission to detect problems in the market and can be the starting point for an investigation.

More information on how to report a breach of competition rules is available here:
[URL]http://ec.europa.eu/competition/consumers/contacts_en.html[/URL]
We hope you find this information useful. Please contact us again if you have other questions.
With kind regards,
[B]EUROPE DIRECT Contact Centre[/B]
[URL]http://europa.eu[/URL] - your shortcut to the EU!
[B]The General Report on the Activities of the European Union in 2014 is now available. It gives an account of the EU"s major initiatives and achievements of the past year.[/B]
If you would like to know more please click here: [URL]http://europa.eu/publications/reports-booklets/general-report/index_en.htm[/URL]

2

Odp: PRINS - działania monopolistyczne !!!

A to jeszcze na dokładkę, dzisiejsze oficjalne ustosunkowanie się importerów na Niemcy do sprawy - kup instalację DLM a wymienimy ci jeden zablokowany sterownik na aktywowany, oferta ważna do końca roku - ktoś chyba musi obrót pokazać !!!

P.S.
Zwróciłbym uwagę na stwierdzenia, reimport, stwierdzenie że sterowniki będą automatycznie blokowane - czy to nie jest utrudnianie dostępu do wolnego rynku ? Koledzy w Niemczech chyba zapomnieli że jesteśmy w Unii Europejskiej !!!

Offizielle Stellungname zum Prins-Importeurstatus in Deutschland:
Gesperrte Anlagen und Steuergeräte aus dem Reimport
Aufgrund vermehrter Kundenanfragen möchten wir richtig stellen:

Für Deutschland existieren [B]nur zwei offizielle Prins-Importeure - die Cargas GmbH und wir als die Firma EKO-GAS GmbH[/B].

Bei Anlagen die durch Reimport in Deutschland eingeführt wurden, werden ab sofort [B]Steuergeräte automatisch deaktiviert[/B], wenn eine Nutzung/Konfiguration in Deutschland festgestellt wird.

Wir möchten uns im Namen von Prins Autogassystemen B.V. für eventuell enstandene Unannehmlichkeiten entschuldigen.

Für den beschriebenen Fall bieten wir ab sofort allen Umrüstern bis Ende dieses Jahres folgende Lösung an:

Sie erhalten zusätzlich [B]ein kostenfreies aktivierbares Steuergerät[/B] zu einem [B][URL="http://rmtl.net/c/12/734930/544/0/6457642/36899/11silfg.html"]bei uns bestellten Prins VSI-2.0/DI/DLM-2.0-Vollkit[/URL], wenn Sie uns das deaktivierte Steuergerät zusenden.[/B]

Nach Bestellung der Anlage in unserem Shop oder für weitere Informationen kontaktieren Sie uns unter 0341 / 22170431 oder [EMAIL="verkauf@ekogas.de"]verkauf@ekogas.de[/EMAIL].