Temat: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

witam,
auto od samego początku ciężko pali po nocy oraz czasem zdarza mu się to też w dzień. Ostatnio zakręciłem gaz w butli i jeździlem na samym PB przez 5 dni. Auto za każdym razem paliło od strzała. Podejrzewałem reduktor, ponieważ puszczał przez wąż podciśnienia do kolektora. Na kilka dni odłączyłem ten wąż i bez poprawy. Jednak jak i tak puszczał to postanowiłem kupić nowy reduktor, wymieniłem go przedwczoraj. Problem niestety pozostał. Zwracam się z prośbą co jeszcze może być przyczyną ? Wtryskiwacze ? Ostatnio zanurzałem ich końcówki w wodzie i patrzyłem przez kilka minut czy poleci jakiś bąbelek - nic nie poleciało. Czy np. przyczyną może być elektrozawór przy parowniku ? Czy jeżeli nawet on by nie trzymał to gazu nie powinny "zatrzymać" wtryskiwacze i reduktor ? W kolektorze są wywiercone dziury na 2 króće - jeden od w/w węża podciśnienia, ktory nie jest powodem złego odpalania, a drugi idzie do map sensora. Może tym wężem puszcza ? Też go niby sprawdzałem to nic nie puszczało, ale może przez całą noc coś poleci ? Za pomoc w rozwiązaniu problemu przelewam pieniążki na flaszeczkę smile

Stag 4 ECO  reduktor AC R01 250HP, wtryskiwacze zielone HANA

2

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Aby sprawdzić, czy dostaje się gaz do kolektora dolotowego należy na przykład po nocy odkręcić wąż zasilający listwę wtryskową i zobaczyć, czy uleci z niej gaz. Jeśli tak, to znaczy, że gaz nie dostaje się ani do dolotu ani nigdzie na zewnątrz i możliwość przepuszczania gazu mamy całkowicie wyeliminowaną. Najlepiej byłoby, gdybyś miał kabel do STAGa i podejrzał podciśnienie jakie masz. Powinno być bliskie 0.3 Bara na wolnych obrotach na gazie. Sprawdź, czy nie syczy nigdzie w okolicach węża podciśnienia, możesz mieć nieszczelność na tym wężu w którymś punkcie i czasem to powoduje ciężkie odpalanie, wczoraj wyeliminowałem w ten sposób ciężkie odpalanie u brata. Miał nie dociągnięty wąż podciśnienia na reduktorze.

3

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Mam troche podobny temat, instalacja STAGa Qbox basic, wtryski na listwie AC02, Redutkor R02 150 KM w Skodzie OCT2, 1,6 mpi.

Instalacja ma juz 5 lat, od początku była skręcona na minimum temp - gaz/benzyna. Po 5 latach wystepuje duże spalanie gazu, po nocy, szczegolnie teraz jak mamy 2C rano, po przełączeniu, osiągnieciu 20C, następuje szarpanie na gazie, auto też wpada w tryb migajacy katalizator, po przejsciu na benzynie, problem znika.

Podejrzewam styraną membrane w Reduktorze, z uwagi na brak czasu zamówiłem cały redutkor, a nie zestaw naprawczy, ciśnienie na reduktorze 5 lat temu było w okolicach 1,13bar, więc spróbuje takie same ustawić.

Czy możecie potwierdzić mój tok myślenia, przyczynę? Jutro postaram się zrobić podłączenie kablem i przeczytać błędy. Raczej nie widziałem żeby problem dotyczył wtrysków.

Problem znika jak auto się nagrzeje... i chwile pojeździ na ciepłym.

4

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Odpala po nocy dobrze? bez uwag typu dłużej kręci rozrusznik?

5

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Hej czesio, tak po nocy jest dobrze,  na benzynie, na gazie jest dramat, zawsze gdy jest zimny, czy dzien cz w nocy,

Podlaczylem komputer, wyszlo ze czujnik temperatury, wymieniłem dalej to samo, tak wiec wychodzi na reduktor lub cos co kryzuje przeplyw gazu - zatkany filtr przy reduktorze, od f.cieklej lub ten z przodu od fazy lotniej, kupiem caly zestaw, reduktor i te filtry i bedziemy z tym walczyc.

Objawy które mam:
- spalanie wzrosło 2x, czyli na 38l gazu przejade 150 km
- na gazie dusi się na zimnym,
- na wolnych obrotach na gazie prawie  gaśnie, wrzuca błąd katalizatora, migajacy plus wylacza ASR , standardowo
- na bezynie wszystko dziala poprawnie

Jak objawia się zużyta membrana w reduktorze?
Jak objawia się zatkany filtr fazy ciekłej lub lotniej?

6

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Filtry możesz sprawdzić, lotny- po prostu dmuchnij i oceń przepływ- powinien być z niewielkim oporem, ciekły- można pro-forma wymienić. Jaki przebieg od ostatniej wymiany filtrów? Ale mam wrażenie, że to faktycznie reduktor...

7 (edytowany przez essir 17.12.2022 20:29:41)

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

czesio napisał/a:

Filtry możesz sprawdzić, lotny- po prostu dmuchnij i oceń przepływ- powinien być z niewielkim oporem, ciekły- można pro-forma wymienić. Jaki przebieg od ostatniej wymiany filtrów? Ale mam wrażenie, że to faktycznie reduktor...

wymieniłem Reduktor, dramy nie ma 190zł z wysyłka i te filterki za 20 zł, póki co zainwestowałem 210 zł w naprawe, dalej jestem w tym samym miejscu...

Zauważyłem jedna dziwna rzecz, jak podłączyłem się i obserwowałem czasy otwarcia wtrysków na wolnych obrotach, widziałem ze 1 i 4 na chwilę się zatrzymywał, gdy był zimny silnik i jeszcze nie nagrzany i wtedy na wolnych zaczyna się dusić, wychodzi chyba na to, że kolejny etap to wtryski w02, które mam na liście z przodu, więc przynajmniej nie ma dramy z ściągnięciem, tylko musze to wcześniej dobrze oznaczyć. Wracając do tego co zauważyłem, jak rosła temperatura to listwa zaczęła normalnie pracować, wychodzi mi, że coś skleja tłoczki... w listwie... jakis syf... Wtryski zrobiły coś koło 60k... kiedyś słyszałem, że one mogą nawet 200k zrobić, ale pewnie muszą być czyszczone co jakiś czas...

Chyba najtaniej będzie, ściągnąć tą listwę i wyczyścić jak na filmiku STAGa https://www.youtube.com/watch?v=DUpdFtNaUEo, (link usunięty) a jak to nie pomorze to kupić zestaw naprawczy do AC02 za 50 zł allegro i wymienić te oringi...

Co tym myślisz?

8

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Można próbować oczyścić listwę, ile km na niej zrobione? jeśli ok 80tys lub więcej to chyba bym w ciemno szedł w wymianę...

9 (edytowany przez essir 17.12.2022 17:39:51)

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

czesio napisał/a:

Można próbować oczyścić listwę, ile km na niej zrobione? jeśli ok 80tys lub więcej to chyba bym w ciemno szedł w wymianę...

ok, wyczyściłem ją wczoraj, wc02 ze2h na to zeszły, zrobiłem wszystko wg filmiku, mocno było to zawęglone w środku, sprężynki nawet nie chciały wyjść z 2 i 3, nie wiele to zmieniło, dalej na zimnym i na wolnych obrotach się dusi...

moze ten zestaw naprawczy kupic: https://www.ac.com.pl/pl-produkty-autog … awcze/682/ (link usunięty) do w02 i tylko sprezynki i środek wymienić, cewka raczej nie powina być styrana ?

Auto jezdzilo 5lat i zrobiło niecałe 60k km na tej listwie.


zestaw naprawczy: https://allegro.pl/oferta/ac-w-02-zesta … 2877473496 (link usunięty) 55 zl
regenerowana w02 : https://allegro.pl/oferta/ac-stag-w02-l … 3015582022 (link usunięty) 130 zl
nowa listwa w02 : https://allegro.pl/oferta/listwa-wtrysk … 2709218912 (link usunięty) od 280 zl

10

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

tutaj jest pieknie napisane to co mi dolega: https://allegro.pl/oferta/ac-stag-w02-l … 3015582022 (link usunięty)

Kiedy konieczna jest wymiana wtryskiwacza?

1. Zapalanie kontrolki Check engine i komunikat wypadania zapłonu
2. Spadek mocy, falowanie obrotów na biegu jałowym
3. Gaśnięcie silnika po przełączeniu się na LPG
4. Utrudniony rozruch silnika w przypadku niedomykania się wtrysków

11

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Cewki możesz zostawić.

12 (edytowany przez essir 17.01.2023 11:22:13)

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

wymieniłem listwę i problem zniknął, odświeżyłem cała instalacje za 500, mam nadzieje, że przetrwa kolejne 5 lat, listwa wtryskowa ac02 wytrzymała u mnie 40k, nie pomogło czyszczenie, konieczna była wymiana listwy, reduktor mógł zostać, ale jak za 190 zł za nowe urządzenie, opłacało się również to wymienić.

13

Odp: Stag 4 ECO - ciężko pali po nocy.

Czyli działa, super