1 (edytowany przez rekrut 09.11.2020 12:21:42)

Temat: szarpanie przy zmianie biegów

Witam od jakiegoś czasu jestem posiadaczem skody octavia 3 generacji 1.4 TSI z automatyczną skrzynią 7 stopniowa dsg.

Auto kupiłem z 2013roku z założoną już w 2016 roku instalacja lpg marki Lovato jednak poprzedni właściciel mówił że jej nie używał przez problem kiepskiej współpracy ze skrzynią biegów

Początkowo oddałem auto do gazownika ponieważ instalacja w ogóle nie chciała się przełączyć na LPG jednak po wymianie filtra i czyszczeniu kilku elementów zaczęła śmigać.
Gazownik dokonał też autokalibracji no i w drogę.
Ogólnie jeździło się dobrze obroty nie falowały auto miało moc jednak przy zmianie biegów odczuć można było szarpnięcia szczególnie przy obrotach od 3tys w górę, przy spokojnej jeździe było jeszcze znośnie.
Oddałem więc auto do elektryka który specjalizował się jak to nazwał poprawianiem po innych jako że w ofercie miał również chip tuning zaczęliśmy od podrasowania benzynki przez co ze 139km udało się wyciągnąć 177 jeśli wierzyć wydrukom z hamowni, a następnie zabrał się za ustawianie instalacji gazowej.
Narzekał trochę że instalację tej firmy mają dość ubogi wachlarz możliwości konfiguracji i po kilku dniach stwierdził że zrobił co mógł jednak nie udało mu się całkowicie wyeliminować szarpnięć.

Ruszyłem więc w trasę ok 300km by sprawdzić co i jak i musze powiedzieć że poprawa jest zauważalna ale to wciąż nie to czego bym oczekiwał...
Na benzynie auto zachowuje się rewelacyjnie po chip tuningu jest zauważalnie mocniejsze chętniej przyspiesza mimo że przed wcale nie było źle ale teraz to poezja.
Jednak co do LPG no cóż... jest lepiej ale problem nadal występuje.
Przy spokojnym rozpędzaniu się na niskich obrotach czasem zdąży się szarpnięcie ale tak delikatne że niemal niezauważalne,  a o dziwo przy gwałtownym przyspieszaniu nazwijmy to pedał w podłodze jest już lepiej auto ciągnie jak powinno i w zasadzie do 4 biegu nie ma problemu, czasem zdarzy się szarpnięcie między 4 a 5 biegiem  i jest ono dość mocne przy tych obrotach jednak nie występuje zawsze. najgorzej jest przy przyspieszaniu w  okolicach 3tys obrotow.
szarpnięcia występują w zasadzie tylko między 3-4-5 biegiem ale najgorzej jest między 4-5 a przy tych obrotach szarpie   zdecydowanie najbardziej. da się to obejść puszczając nogę z gazu i jeśli DSG wskoczy z 4 na 5 przy mniejszych obrotach to jest to płynne przejście bez szarpnięcia ale to tylko pół środki a nie rozwiązują one problemu.
zaznaczam że problem występuje jedynie na LPG.
proszę o rady co z tym można zrobić bo nie wiem czy gościowi brakło umiejętności aby dobrze zestroić LPG i szukać kogoś kto zrobi to lepiej czy jest może tak jak mówi że problemu należy szukać gdzie indziej.
pozdrawiam