1

Temat: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Witam Wszystkich na forum.

Stałem się ostatnimi czasy posiadaczem tytułowego samochodu, oczywiście chciałbym go gazować.
Proszę napiszcie czy są jakieś przeciwskazania, silnik ma przejechane 130k km, to chyba seria twin port ale głowy nie dam, jeśli brak przeciwskazań to co polecacie?
Na razie orientowałem się tylko telefonicznie w mojej mieścinie, gaz sekwencja, brak różnicy w mocy, spalanie +20%, koszt ok 2.2k zł, konkretne elementy dostanę rozpiskę jak podjadę na miejsce.

Z tego co czytałem polecacie staga, lubryfkację radzicie odpuścić, a co ze Stellą?

Co możecie polecić do tego samochodu?

2

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Z tego co wiem to nie jest silnik TwinPort
A co do instalacji to myślę że Stag będzie tuttaj w sam raz. 8)
pozdrawiam

3

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

przepraszam, moje gapowe, nie twinport tylko EcoTec

Jest kilka wersji czy tylko jeden Stag? Co z resztą osprzętu?

Tak z ciekawości która to generacja?

4

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

www.ac.com.pl (link usunięty) leniu!  :evil:

5

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

IV Gen, sorry

widze że mam niedaleko do firmowego salonu, podjade popytam co propnują

A czy ktoś może porównać Staga do Stelli? Jak to wyjdzie kosztowo (montaż i eksploatacja) tak orientacyjnie? I czy to ma szansę się zwrócić?

6

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Wg mnie Stag będzie tańszy, na pewno w serwisie smile

7

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

mam propozycję na stellę za 3200 i 2200 za jakaś na razie nieokresloną, w tygodniu podjadę do zakladu stelli, staga i do tego trzeciego, dowiem sie jakie bebechy proponuja i zobaczymy co wyjdzie

czy między takim stagiem i stellą będą w ogóle różnice w mocy lub spalaniu jeśli tak to jakie? oczywiście wariant gdy montaż nic nie zepsuje

8

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Witam ponownie,

W centrali STAG AC proponują mi Stag 4, reduktor Zavoli, wtryskiwacze Valtec 3 omowe i wołają za to 2,3k zł

Jak rozumiem listwę zmienić na Magic Jety, a co z reduktorem? Zostawić Zavoli czy dopłacać do mini Scorpiona?

Ze Stelli proponują komp Stelli, reduktor Vega lub Cometa i listwę IG1 w standarcie lub za dopłatą 200 zł AEB Power, standard za 2,7k zł (2,9 z AEB)

Co wy na to?

9

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

bierz staga. Zavoli ok. Rail/valtek nie ok - radzę zmienić na magic.

10

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Czy przy 100kM jest jakakolwiek różnica między Zavoli a MiniScorpion? Bo nie wiem czy warto ich męczyć czy ewentualnie dopłacać?

11

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Od strony użytkowej- żadna.

12

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Nie ma powodu do dopłacania - cena zavolaka i scorpiona mini jest niemal identyczna, w dodatku scorpion jest zintegrowany z elektrozaworem i filtrem fazy ciekłej - więc summa summarum - tańszy.

13

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

zavoli jak dobrze pamiętam ma teoretyczną wydajność 130KM
mini scorpion około 160km,

jeśli ten drugi jest tanszy albo w lepszej cenie to chyba warto jego, zawsze to będzie mniej wysilony chodził
Co natomiast z pływającym ciśnieniem w w scorpionach? Podobno to jakaś wada konstrukcyjna, czy da się to jakoś obejść? A może nie jest to jakiś duży problem?

14

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

doink napisał/a:

zavoli jak dobrze pamiętam ma teoretyczną wydajność 130KM
mini scorpion około 160km,

jeśli ten drugi jest tanszy albo w lepszej cenie to chyba warto jego, zawsze to będzie mniej wysilony chodził
Co natomiast z pływającym ciśnieniem w w scorpionach? Podobno to jakaś wada konstrukcyjna, czy da się to jakoś obejść? A może nie jest to jakiś duży problem?


To nieścisłość opisu cechy.
Ciśnienie na nowym reduktorze początkowo (2-5 godzin pracy na LPG) spada, potem lekko się podnosi i następnie - stabilizuje. Dlatego warto przestrzegać zaleceń montazysty i stawić się na kontrolny przegląd instalacji, w przypadku mini mozna nawet wydłużyć nieco przebieg do 1200-1500 km i wtedy dokonać ostatecznej regulacji ciśnienia. Potem nie będzie problemów.

15

Odp: Opel Astra II Kombi 1.6 16V 74kW

Korzystając z faktu że mam pod bokiem centralę AC system, zdecydowałem się na montaż u nich, termin już na 9 XII ;[

Chciałbym jeszcze tylko prosić o porady czy warto dopłacać do niestandardowego wyposażenia.

Tak jak pisałem wcześniej reduktor proponują Zavoli, ewentualnie gdyby obyło się bez dopłaty to może warto byłoby zastanowić się nad Mini Scorpion II ?

Listwę standardowo proponują 3 omowe Valteki, mogą zamontować Magic Jety za dopłatą 100zł i tu mnie gość namawiał, że mają w tej samej cenie jakieś nowe Valteki, nie 1 czy 3 omowe tylko jakaś nowa generacja, podobno tak samo szybkie jak MJ a są trwalsze. Tu pytanie chyba do SebastianS, Warto? Czy czy zostać przy MJ?

Tak samo a propos sterownika. Myślałem nad standardowym Stag 300 lub Stag 4. Gość z serwisu natomiast gorąco namawia mnie za dopłatą 300zł na Stag-300 premium. Podobno ma jakąś wydumkę jak w Stelli, samoadaptację, dostosowywanie się do jakości paliwa, brak problemów z check engine, i to chyba wszystko. Jak rozumiem nie wpłynie to na ilość zużywanego gazu czy moc silnika. W związku z tym znowu pytanie, warto do tego dopłacać? Czy to naprawdę działa? Czy po prostu montażysta chce dzięki mnie wyrobić target do premii?

Generalnie jestem za, pod warunkiem że to coś realnie da, np zaoszczędzi mi jakiejś wizyty w serwisiem a nie jest to tylko marketingowy bełkot którym będę mógł się pochwalić pokazując ulotkę ;]