Temat: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

Witam!
Kupiłem używaną sekwencję i będę ją montować w swoim volvo 850 2,5l 10v Chcę część prac zrobić samodzielnie, czy kolektor trzeba wymontować? Pozdrawiam.

2

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

Re: Czy trzeba  wymontować kolektor dolotowy przy montażu dy

panmino napisał/a:

Witam!
Kupiłem używaną sekwencję i będę ją montować w swoim volvo 850 2,5l 10v Chcę część prac zrobić samodzielnie, czy kolektor trzeba wymontować? Pozdrawiam.

Czy to się kwalifikuje nie kwalifikuje czasem do nagrody Darwina?


Właściwie nie, ale poczekajmy na ciąg dalszy.

3

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

O! Widzę, że to forum ważniaków...

Ale śmieszne, faktycznie. Tylko, jak już się wszuyscy wytrząsą z tego śmiechu, to może mi ktoś odpowie?

Dysze będzie montował fachowiec, chcę zawieźć do niego kolektor...

4

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

A może mi ktoś pomoże i skieruje do instrukcji prawidłowego montażu? Znajdę gdzieś na forum? Jakis Pdf?

5

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

panmino napisał/a:

O! Widzę, że to forum ważniaków...

Ale śmieszne, faktycznie.

A jak masz zamiar zalegalizować tą instalację?

Kupisz fakturę i świadectwo homologacji na Allegro?

6

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

panmino napisał/a:

czy kolektor trzeba wymontować? Pozdrawiam.

panmino napisał/a:

Dysze będzie montował fachowiec, chcę zawieźć do niego kolektor...

Sam sobie odpowiedziałeś

7

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

to o czym piszesz to raczej wkrętki kolektorowe bo dyszami zwykło się nazywać te wkręcone we wtryskiwacz lpg. Zamiast głupio pytać i utyskiwać , że nikt nie radzi popatrz jak to robią inni
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=341 … amp;start=
to wprawdzie nie volvo ale mozna sobie wyrobić zdanie o przewadzie wiercenia kolektora zdemontowanego i wiedzieć czego oczekiwać od montażysty.

8

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

A wcale nie będę legalizował  wink
Lubię dłubać a piszę, bo liczę na jakieś wskazówki, namiary na literaturę.
Kolektor już wyjąłem i bardzo dobrze, bo go dokładnie wyczyszczę, dość dużo osadów się nagromadziło. Trochę mnie to niepokoi, może któryś ze wtryskiwaczy leje? Samochód chodzi dobrze, ale na niskich obrotach słabo ciągnie i dostaje lekkiej zadyszki do 3tys obr, później jest ok.
Dzięki za linka, pozdrawiam.
Ale, ale! Nic się z tamtego linka nie dowiedziałem sad Co mam z tej jednej fotki się dowiedzieć?

9

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

Dobrze jest wymontować kolektor przed wierceniem.

10

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

panmino napisał/a:

A wcale nie będę legalizował

Regulamin forum:


3. Na forum zabrania się:

b. Publikowania treści i materiałów niezgodnych z prawem RP,

Dla mnie powyższa treść kolegi jest niezgodna z prawem RP.

11

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

Dlaczego niezgodna, przecież jeszcze nic nie zrobiłem ;P

Byłem u jednego montera, to powiedział, że starają się nie demontować. Więc pytam, co niby dzieje się z tymi opiłkami, a gość mówi, że nic nie zaszkodzą, że to troszkę tylko...
Pusty śmiech mnie ogarnia, fachofcy...!
Co niby wyparują?!!  Przecież to są kawałki metalu, które dostaja się do komory spalania!

12

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

jakiś mało wnikliwy jesteś skoro z całej serii zdjęć i to szczegółów wiercenia kolektora w BMW zobaczyłeś jedno i dalej nie czekałeś aż się ściągną. To unikalna galeria , polecam uwadze jest ich kilkanaście w tym poście .
Demontaż kolektora umożliwia przwidłowe nawiercenie i najmniej tu chodzi o wióry bo z tym sobie radzą papracze odkurzaczem w czasie wiercenia lub zwyczajnie zanurzając wiertło pod koniec wiercenia w smarze i wióry się przylepią.
Landirenzo nakazuje bezwzględnie w swojej instrukcji demontaż kolektora , wychodząc z założenia, że tylko wtedy można prawidłowo wykonac nawiertki i uważają to za decydujące o prawidłowej pracy silnka. Dla mnie to jest Autorytet i najlepsza instalacja
Nie zrobisz przeglądu bez dokumentów, a w przypadku kolizji OC też nie będzie honorowane , popełniasz głupotę ze skutków której nie zdajesz sobie sprawy.

13

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

o OC nie pomyślałem...:(

14

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

Chyba się wycofam z tego pomysłu. A co w ogóle proponujecie do Volvo 2,5 144KM, 5 cylindrów?

15

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

panmino napisał/a:

o OC nie pomyślałem...:(

Nie tylko...

16

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

panmino napisał/a:

Dlaczego niezgodna, przecież jeszcze nic nie zrobiłem ;P


Dlatego, że to co [glow=orange:de80b6970c]napisałeś[/glow:de80b6970c] jest niezgodne z prawem RP. Masz obowiązek zarejestrować instalację LPG w terminie do 30 dni. Jeśli tego nie zgłosisz, Urząd nic Ci nie zrobi, ale jakakolwiek kontrola pojazdu czy przgląd techniczny wychwyci brak wpisu w dowodzie rejestracyjnym i zaczną się problemy.
pozdrawiam

17

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

Z tym OC to bzdura - przez 30 dni mozesz jeździc z zalozona instalcja - podczas kontroli mozesz stwierdzic ze zalozyles ja wczoraj. Przestancie pisac bzdury.

Jeszcze mi napiszcie ze na przegladzie diagnosta sprawdza wam stan instalacji... kpina.

W UK podczas MOT to nawet na to nie zwracaja uwagi.

18

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

nie wiem jak w UK , ale u nas diagnosta widzi auto i łatwo zauważy że jest lpg. Ponieważ taki przegląd jest droższy z pewnością nie przeoczy tego faktu zapyta o wpis i homologację , po czym pożegna szybko klienta wskazując bramę. W przypadku kolizji polisa jest nieważna jeśli auto nie ma akutualnego przeglądu  , a tak należy traktować brak wpisu. W RP ubezpieczyciel który ma wypłacić odszkodowanie bada sprawę jak się z wypłaty wywinąć - a brak wpisanej instalacji to doskonłąy powód i tłumaczenie o 30 dniach można wtedy w buty wsadzić - bo to trzeba udokumentować - w RP nic na słowo smile . Poza tym to nielegalne i głupie - dla paru złotych względnej oszczędności.

19

Odp: Czy trzeba wymontować kolektor dolotowy przy montażu dysz?

U nas diagnoste interesuje jedynie homologacja na butle a reszte ma w d... wiec mi tu nie pisz o głupocie. Zreszta gdy instalacja jest dyskretnie zamontowana to diagnosta (szczegolnie w naszych realiach) w ogole jej nie zauwazy. Za odpowiednia opłata nic nie zauwazy.... ale to juz inna polska specyfika (z walsnego doswiadczenia wiem, ze nie tylko polska ale rowniez niemiecka, wloska, angielska...)

Poza tym, nie pisałem o brak przeglądu ale o kontroli na drodze. Dlatego nie ma co pisac bredni o nieaktulanosci OC w przypadku gdy np ktos ma juz zamontowana instalacje LPG ale wciaz nie ma jeszcze wpisu do DR, to chyba roznica?

czy nielegalne? przez 30 dni mozesz jeździc bez wpisu, w praktyce wiem, że jest to przepis nie do udowodnienia, czyli kwestia zalatwienia tego z zaprzyjaźnionym montażystą w razie problemow oczywiscie

pewnie to i niezbyt madre ale w naszym chorym kraju ludzie są zmuszani do wielu glupich rzeczy, jak np. jazda na LPG   :wink:  bo paliwo kosztuje prawie tyle samo co na zachodzie a zarobki przecietnego Polaka to powod do zartow za granicą.