Temat: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

WITAM, od niedawna jestem posiadaczem instalacji BRC SEQENT 24,moje auto to mazda premacy 1,8 100KM, i od początku borykam się z problemem szarpania w przedziale obrotów 2500-3000rpm jak gwałtownie dodam gazu i minimalnie odpuszczam  ,to przy odpuszczaniu jest szarpnięcie ,obroty silnika przy szarpnięciach 2600 i 2800rpm, tylko przy tych obrotach szarpie, wiele razy odwiedziłem warsztat w którym zakładana była instalacja, i bez powodzenia , gazownik przy ostatniej wizycie zmieniał jakieś dopompowanie -3% i miało to pomóc , lecz nadal jest tak samo, autko szarpie przy dużych obciążeniach , czyli np włączona klima, lub jazda w pełnym składzie 5 osób,auto wyczuwalnie jest mniej elastyczne, spalanie ok 9,5litra trasa ,11,5-12 po mieście(oczywiscie nie przekraczając 4000rpm, bo jak się chcę troszkę powściekać to pali 15-16 4000-6000rpm,
chciałbym nadmienić iż przewody wysokiego napięcia są nowe, swiece też(przerwa na swiecach 0.85)pokusiłem się nawet o zakup n owej cewki , i wywalone pieniądze w błoto,
jak to ustawić żeby było ok, mam dosyć już swojego gazownika bo zawsze trzeba się z nim umawiać na tydzień wcześniej , nic w zasadzie nie porawia i nadal jest tak samo,
więcej wydam na jazdę do niego niż to warte,
moja instalka to seqent 24 ,,, wtryski brc pomarańczowe,, reduktor genius 1200mb,,komputer z oznaczeniem 07, , długoś węzy do wtryskiwaczy to ok 15cm nie są równe ,gazownik stwierdził że to niema znaczenia,, hmmm

proszę o pomoc kogoś kto już to rozpracował :cry: , pozdrawiam

2

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Daleko masz do Łodzi ???

3

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

nie, nie tak daleko, jakies 120km, opłacało by mi sie  pojechać, niż nieustannie odwiedzać mojego gazownika który i tak nic nowego nie wnosi,

4

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

To jak chcesz to możesz do nas wjechać 9.06.10 tak po 16. Jak Ci pasuje to sie umów telefonicznie lub napisz mi na PW to powalczymy. Chyba że masz bliżej do któregoś z innych zakładów z sieci http://lpg-brc.pl/index3.html. Sprawdź dokładnie czy nie masz uszkodzoneko czujnika na wale itd.

5

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

wpięcie mam w czujnik położenia wałka rozrządu , wcześniej było z cewek i było tak samo, a z położenia wału korbowego gazownik nie mógł znaleźć kabla wiec się wpiął jak wyżej ,a jak sprawdzić czy czujnik położenia wału jest ok?a jak bede sie do ciebie wybierać to dam wczesniej znać...
pozdrawiam

6

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Najprościej podpiąć pod ECU tester.

7

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Nie opanujecie tego na BRC. Problem związany jest ze strategią wtrysku benzyny realizowanego w przełączanym trybie sekwencja/półsekwencja. Przy możliwościach regulacyjnych BRC, jakakolwiek praca włożona w opanowanie problemu, skazana jest na niepowodzenie, w najlepszym razie zjawisko uda się zminimalizować, ale nie wyeliminować całkowicie.

Zalecam zrobienie z tym czegoś jak najszybciej, bo jeżdżenie na gazie z tym zjawiskiem prowadzi często do wypracowania przez sterownik korekt wolnozmiennych na poziomie (-25%), przy którym te sterowniki w pewnej chwili się niejako "blokują" i nie chcą potem wrócić do normalnego poziomu, wskutek czego auto przestaje jeździć na benzynie i konieczna jest nietania wizyta w serwisie celem przeflashowania ECU.

8

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

a takie proste pytanko czy sygnał sondy lambda powinien byc podłączony czy nie? i jak powinna wyglądać poprawna kalibracja, u mnie było tak że gazownik podłączał map sensor , zczytywał jakieś dane z benzyny , potem jakąś auto kalibracja i zapisywanie( wszystko na postoju auta , a potem jak mu powiedziałem że nadal jest to samo i szarpie to wtedy wsiadał ze mną z laptopem i cos regulował ale już nie programował nic od nowa , map sensor odłączony, a i węże do wtryskiwaczy są nierównej długości , czy to niema znaczenia?

9

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Z całą pewnością nierównej długości wężyki są błędem w sztuce - czasem bardziej, czasem mniej brzemiennym w skutki. A w tym samochodzie błędy muszą być wyeliminowane całkowicie, jeśli ma ono w ogóle zacząć jeździć na LPG poprawnie.
Proces kalibracji, jaki opisujesz jest standardową procedurą BRC - tak to wygląda - i wedle BRC ma wystarczać. Oczywiście w tym samochodzie jest dokładnie 0% (ZERO) szans na opanowanie poszarpywania w tym systemie.
Lambda może być podłączona i ma to sens w systemach, w których masz wpływ na regulację skłądu mieszanki na LPG - w BRC ma to znaczenie wyłącznie dla bajeru - autokalibracja przeprowadzana jest na podstawie wartości wynikowych - czyli czasów wtrysku benzyny.

10

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Błędem warsztatu jest ustawianie systemu tylko w warsztacie to fakt !!!
Długość węży zasilających wtryskiwacze powinna być taka sama.
Po Wstępnym zaprogramowaniu należy zrobić kalibrację systemu w warunkach drogowych.
Podpięcie sondy lambda ułatwia montażyście podgląd mieszanki i zachowania sie sondy w trakcie kalibracji systemu.

11

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

ARG-BRC napisał/a:

Błędem warsztatu jest ustawianie systemu tylko w warsztacie to fakt !!!
Długość węży zasilających wtryskiwacze powinna być taka sama.
Po Wstępnym zaprogramowaniu należy zrobić kalibrację systemu w warunkach drogowych.
Podpięcie sondy lambda ułatwia montażyście podgląd mieszanki i zachowania sie sondy w trakcie kalibracji systemu.


... po czym na BRC i tak będzie szarpać.

12

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

kolega z forum mazdaspeed ma tę sama instalacje , w takiej samej mazdzie i u niego nic nie szarpie ,sam na wlasne oczy widziałem i jechałem tym autem, więc chyba da sie to jakoś ustawić, pozdrawiam

13

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Jesli z tym samym silnikiem i tego samego rocznika, to może się da. Jeśli w ciągu ostatniego pół roku BRC wypuściło nowszy firmware, który posiada algorytm opanowujący ten dziwny system sterowania mazdy, to być może. Albo to auto szarpie, tyle, że mniej dokuczliwie (słabiej/rzadziej).

14

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Dajcie szanse monterom może wykażą trochę dobrej woli i poprawią usterkę . Obgadywać łatwo nie znając sytuacji z obu stron. Trzeba koledze pomóc dojść do ładu z samochodem który chce eksploatować na gazie z instalacją BRC która jest odpowiednią dla tego samochodu.

15

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Długość przewodów doprowadzających gaz do kolektora nie musi być równa, im krótsze tym lepiej ale nawet jeśli będą miały długość, powiedzmy, 30cm będzie to miało znaczenie tylko w momencie przełączania z benzyny na gaz. To, iż część monterów uważa, że muszą być równe jest wynikiem szkoleń, które odbywały się w czasach wejścia instalacji sekwencyjnych na skalę masową, czyli ładnych kilka lat temu, dziś wiadomo, że te przewody nie muszą być równej długości. Czy porównywałeś umiejscowienie dysz gazowych w kolektorze ssącym w aucie które nie szarpie i w swoim ? Czy centralka -przycisk od instalacji gazowej jest okrągły czy prostokątny ?

16

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Długość przewodów doprowadzających gaz do kolektora nie musi być równa,

to był żart ???  Kolektor ssacy też może nie miec takich samych długości dolotów ????

17

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

długość przewodów gazowych ma znaczenie wyłącznie podczas przelączania i to też nie we wszystkich instalacjach, np brc sequent 24 przełącza najpierw 1 i 4 cylinder więc jeśli przewody gumowe bedą krótsze na tych dwóch cylindrach to moment przełączania będzie bardziej płynny.

18

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Twoja wiedza na temat sekwencji BRC jest bardzo minimalna , nie wiesz jak i który system przechodzi na gaz kolejno a który parami itd. A co do długości to chyba kpisz , wszystkie przewody od wtrysków do kolektora muszą mieć taka samą długość (nie kłóćmy sie o minimetr) i do tego jak najkrótsze tak aby samochód na gazie miał najmniejsze straty. Twoja teoria wyglada tak jakby jeden z wtrysków montowany by był przez ciebie przy głowicy a drugi przy przepustnicy ma sie to nijak do prawidłowej pracy silnika.

19

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

panie ARG-BRC, po polskich drogach jeździ ok 2000 aut, które do tej pory wyjechały z naszego serwisu z instalacją LPG, w większości tych samochodów są to instalacje BRC Sequent, w wielu z nich gumowe przewody wtryskowe nie były jednakowej długości, różnica między 1,4 i 3,2 była czasem 10cm a zdarzało się i więcej. Dobrze jak są jednakowe ale nic się nie stanie jak nie będą. Tak samo montują technicy BRC przy ul. Maciejki w Warszawie. Mamy klientów, którzy zlecili nam do montażu instalacji po kilka a nawet kilkanaście swoich aut i wszystkie z nich jeżdżą bez problemu na LPG. Jedno co jest ważne w Sequencie i w innych instalacjach to żeby przewody wtryskowe były jak najkrótsze. I tyle. Nawet na chłopski rozum, jeśli przewód wypełniony jest już gazem to jaka jest różnica czy będzie to np 12cm czy 18 ? I jeszcze jedno, milimetr to jednostka miary i tak się to pisze: MILIMETR. Po raz kolejny okazuje się, że forumowych troli nie brakuje nigdzie i siedzą tam chyba tylko po to, żeby zaistnieć. Gdzieś kiedyś przeczytałem: "nie zadzieraj z idiotą bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem". Dalsze pisanie w tym wątku, myślę, nie ma sensu. Pozdrawiam wszystkich.

20

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Skoro droga jaką pokonuje gaz od wtryskiwacza do cylindra nie ma znaczenia heee to może też skracacie co drugi dolot w kolektorze ssącym  też nie ma to znaczenia hehe i kolektor wydechowy też skracacie. Sorry ale ma  znaczenie długość przewodu ponieważ dawka gazu jaką wysteruje elektronika (czas wtrysku) może być za krótki do drogi jaką pokona gaz dochodząc do cylindra. To tak jakby samochód jeździł na kołach jednym 12"" drugim 13"" trzecim 15"" czwartym 16"" tak na chłopski rozum hehe. Twoje samochody może jeżdżą , jest to możliwe bo sequent jest instalacją elastyczną. Chyba nie miałeś mocnego samochodu i problematycznego do zagazowania. Z twojej teorii wychodzi że niedługo producenci samochodów będą montować wtryskiwacze gdzie popadnie wnioskując z tego że 6cm między jednym wtryskiem a drugim nie ma dla Ciebie znaczenia. Nie ma jedynie w hondzie która ma dwa wtryskiwacze w przepustnicy jednak one podając paliwo (Pb) rozprowadzają je równomiernie dlaczego ? a no bo kolektor ssacy ma taką samą długość do każdego cylindra.

21

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

SebastianS napisał/a:

Nie opanujecie tego na BRC.

wierutna bzdura potwierdzajaca jedynie ze poza stagiem nie wychyliles nosa !! a twoja wiedza oparta jest o wiedze "kolegow z branzy"
przestan macic albo niewypowiadaj sie w tematach ktorych nie masz pojecia.
sam nie przepadam za instalacjami tej marki ale nie opowiadam bzdur.

m-premancy.
bardzo wazne w twoim samochodzie jest sposob nawiercenia kolektora, oraz rowna dlugosc wezykow. nastepna sprawa to poprawna regulacja.

eco-tech, koledze polecam zrobic moze nie prosty test ale bardzo ciekawy.
wstrzyknac pewna ilosc kolorowego gazu do wezyka o dlugosci np 26cm pozniej otworzyc i zassac do niby cylindra
nastepnie polecam to zrobic dla wezyka 6cm
daj nam znac co zauwazyles.
jedyne co moge stwierdzic w dlugosci wezykow ze nie ma wiekszego znaczenia czy maja 5 czy 30cm (w zaleznosci od wtryskiwaczy jakich uzywamy) ale bezwzglednie musza byc rownej dlugosci.

p.s
to ze to 2000 samochodow jezdzi super nie potwierdza ze twoja teza jest prawidlowa. wystarczy ze odsuniesz delikatnie 2 wtryski pb zaloz podstawki pod 2 znich np 2cm. zobaczysz co sie stanie z silnikiem

ARG-BRC na forum pomagamy nie zapraszamy wink nie robmy tutaj forum-zal(lpg.info.pl)

22

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

wężyki muszą być równe, nie ma dwóch zdań. długość (dla wszystkich równych) ma już mniejsze znaczenie w zależności od auta i miejsca wkrętek, nie każde auto lubi wężyki 2cm, a i nie każde lubi 20cm, choć np mój chodzi najlepiej na wężykach 16cm.

23

Odp: BRC szarpanie 2500-3000 rpm(mazda premacy 1.8)

Witam.Szarpanie pomiędzy 2500-3000 obr/min przy silniku 1,8v 16v oczywiście występuje.Przy różnych instalacjach i różnych ustawieniach bardziej lub mniej. Przy bogatszej mieszance gazowej maleje gdy uboższa to potęguje się.Z tąd przy użyciu klimy lub obciążeniu autka osobami lub w inny sposób (przyczepa,góra itp,itd), wzrasta zapotrzebowanie na paliwo (robi się ubogo, a nie wszystkie instalacje reagują dostatecznie szybko). A przyczyna tkwi w tym , że komputer samochodu nie steruje jednolicie, tzn steruje w tzw. pełnej sekwencji, a pod obciążeniem-większym zapotrzebowaniu na mieszankę,przęłącza się na tzw.sterowanie pół sekwencyjne i wtedy występują te bardziej lub mniejsze szarpanie. Przy tym silniku i takim komputerze trzeba wyregulować aby jak najmniej szarpało i się przyzwyczaić i zapomnieć o problemie. big_smile