Temat: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Witam ,

Mam następujący problem : Posiadam BMW bardzo zadbane , przebieg 125 tys , 325 TI moc 192 konie . Założyłem do niego gaz BRC (chciałem Prinsa ale powiedziedzieli ze nie ma sensu przepłacać) . Przed założeniem instalacji  byłem na hamowni aby sprawdzić stan auta i porównać sobie specyfikacje przed i po założeniu gazu : dołącze wynik w załączniku . ale do sedna : Auto co widać w załączniku za nim je zagazowałem już przy 1700 obrotów ma prawie cała moc i moment ponad 200 NM po instalacji auto osiąga ten moment dopiero przy 4000 obrotów i to jest odczuwalne ..i bardzo mnie to boli ponieważ właśnie ten zakres obrotów mi jest potrzebny . Co mnie jeszcze bardzo zastanawia to fakt żę po przełeniu na benzyne auto ma ta samą specyfikacje i też późno łapie ten moment ale ma tą samą moc i monent maxymalny co kiedyś ?! o co w tym chodzi ?? ja z tego nic nie rozumiem > czy ktoś coś takiego widział ?? jaki powód ? ja straciłem jakies 25% Momentu a to raczej trochę dużo..gazownicy powiedzieli ze to kwestia regulacji ale w takim razie czemu po przełączeniu na benzynke tez slabo ciągnie? auto już regulowałem i teraz pali mi przy ostrej jeździe 24/100!! a przy economic 15/100 . widziałem wyniki innych bumek po gazowaniu i NIGDY az takiej róznicy ale chce wiedzieć jakie mogą być przyczyny . proszę o pomoc !

Intalacjia BRC sequent plug and drive i wszystko inne tez BRC  wtryski Itp

Zbiornik 23 litry koło zapasowe

opis do załącznika

zielona kreska - auto przed zagazowanie

niebieska - po zagazowaniu na beznynie

czerwona - po zagazowaniu na gazie

zreszta wszyto jest opisane

2

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

spalanie jest przerażające
dla porównania:bmw 6 silnik 4,4l , 333KM , prędkość 180-220km/h(oczywiście w niemczech), spalanie 19l/100km(instalacja prins na żółtych wtryskach)

3

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Hej ,

Kolego od 6tki .. czy sprawdzałeś swoją na hamowni >>.. w ogóle czujesz jakieś osłabienie beemki?? jak twoja jest porządnie zrobiona to tym bardziej moją powinno dać rade.. dzięki za odpowiedź

4

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

6-ka jest mojego brata, nie była hamowana, ale nie odczuwamy spadku mocy
hamowałem natomiast compacta mojej żony(e36, silnik 1,9l) i do 4000obr. moc na lpg była wyższa niż na pb, powyżej wykres na korzyść pb,(instalacja prins na pomarańczowych wtryskach keihin), moc książkowa 110KM

5

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Dzięki za odp , to tylko utwierdza mnie w przekonaniu iż moja instalacje nie chodzi jak powinna , pozdrawiam !

6

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Jeszcze jedna sprawa ... co z długością kabli (pająk) które dorzucają gaz do wtryskiwaczy ?? maja być max 20 cm ??? z tego może być różnica... u mnie to tak wygląda i chyba są troszkę za długie .. ktoś się na tym zna Panowie/Panie ??

7

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

prins zaleca długość nie większą jak 30cm(wszystkie wężyki równe) brc raczej też, im krótsze, tym szybsza reakcja silnika na pedał gazu
na oko z fotki to te węże mają więcej jak 20cm(jeszcze długość pod osłoną), zewnętrzne są dłuższe od środkowych

8

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

U mnie to jest około 38 cm , wydaje mi się że może dlatego auto traci te Nm-try , kto wie czy operacja skrocenie wężyków to coś poważnego ... no bo co ja mogę właściwie zrobić ? skrócić węże, wymienić wtryskiwacze na te od prinsa i co ?.... wtryskiwacze chyba są ok te BRC to nie jakis shic więc może kable..ale czekam na inne sugestie ... :?:

9

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

wężyki można skrócić (ważne, żeby nie były pozaginane), listwę schować pod osłonę, jak się nie zmieści, to przyciąć osłonę
wtryski masz odpowiednie, ale sprawdź czy są szczelne w miejscu, gdzie są wpinane wtyczki prądowe(na kilku forach użytkownicy sygnalizują ten problem), ważne aby reduktor był odpowiednio wydajny do mocy silnika, i to jeszcze z turbo, ale tu może ktoś, kto zna tą instalację pomoże

10

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Pozaginane nie mogą być ale powyginane spoko ?? sam powiedz kolego od 6 tki ze u mnie trochę długie te węże?

11

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Dziś następna wizyta na hamowni - jest jeszcze słabiej niż ostatnio ! Czy nikt nie ma pojęcia czemu auto sie tak zaczeło zachowywać ? i czemu na benzynie jest też tak źle?

12

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Bo pewnie źle wyregulowana instalacja rozjechała benzynę...

13

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Proponuję sprawdzić czujnik wałka rozrządu, najlepiej go podmienić często one padają a na kompie nie wychodzą, jest też możliwość że masz źle kolektor nawiercony i pękł,

14

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Dzięki za odpowiedź wreszcie jakieś konkrety ...czyli uważacie że takie spadki to jest za duuuzo i że spokojnie można to reklamować ?instalacja była robiona w pożądnej firmie AUTOGAZTECHNIK  osowa i mam nadzieje ze chłopaki sie wywiążą w obietnic takich jak "auto nic na mocy nie straci.." Panowanie słuchajcie - czy ktoś dysponuje wykresem z hamowni przed/po może nowy wątek założyc????


Czekam na dalsze sugestie ....i z góry dziękuje !!

15

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Postaram się wyciągnąć od znajomego taki wydruk. Ma też BMW, ale E39 2,0. Montował gaz w Łodzi i tam sprawdzali różnicę PB/LPG na hamowni. Straty LPG w stosunku do PB były na poziomie 1-2%. Jak go dostanę to wrzucę na forum.

16

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Uwaga: Problem podobno zdiagnozowany .. Najprawdopodobniej była to czujnik który odpowiada za vanos-a i poprzedni właściciel auta zrobił go "na taśmę " i chłopaki prze montażu musieli nie chcący coś ruszyć i się czujnik zes.... i ja po instalacji od razu na hamownie i przed było ok a po nie smile głupia sprawa hmm ale jak ktoś taki problem będzie miał to będzie wiadomo:)  więc z cała odpowiedzialnością mogę stwierdzić że ze FIRMA AUTOGAZTECHNIK  z OSOWEJ Gdańsk to świetni specjaliści i coś nie gra po ich intalacjach to to na 90% pech i wszystkie inne  a nie brak profesjonalizmu  . Jeszcze jak all zrobie to wrzucę hamownie z Vanosem a nie bez niego smile

17

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

radkost, A ja obstawiam że to nie czujnik vanosa tylko czujnik położenia wałka rozrządu, po tym co opisujesz

18

Odp: BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46

Chyba to i to  bo w błędach wyszło: pierwszy) Signal camshaft sensor outlet 2) Control-Vanos end position outlet camshaft więc chyba dwa czujniki mają problemy ... Ktoś wie ile takie cudo kosztuje ? i jak to sie po polsku dokładnie nazywa ?? pozdrawiam