REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 9
fot. Bormech / Dennice zbiorników powstają na specjalistycznych prasach poprzednie następne
17.04.2013

Bormech - polski producent zbiorników LPG, czyli wysoka jakość w dobrej cenie

REKLAMA Bormech - polski producent zbiorników LPG, czyli wysoka jakość w dobrej cenie fot. Bormech

Lakierowanie zbiorników LPG jest jednym z ważniejszych procesów mających wpływ na ich jakość. Oprócz zabezpieczenia antykorozyjnego powłoka lakiernicza zapewnia także odpowiednią ochronę mechaniczną, szczególnie ważną w przypadku zbiorników montowanych pod samochodem.
REKLAMA

Warto wiedzieć

Lakierowanie proszkowe polega na nanoszeniu na powierzchnię elementu farby w postaci proszku, którego cząstki są naładowane ładunkiem elektrostatycznym. Lakierowany element jest uziemiony, dzięki czemu farba dokładnie przylega do powierzchni. Przygotowany w ten sposób element trafia do pieca, gdzie w temperaturze około 200°C proszek topi się tworząc twardą powłokę.

Właściwie wszyscy producenci zbiorników LPG stosują lakierowanie proszkowe swoich zbiorników, co wynika z szeregu korzyści jakie niesie za sobą zastosowanie tej technologii.

Przede wszystkim malowanie proszkowe jest jednym z najbardziej efektywnych metod lakierowania. Charakteryzuje się ono dużą wydajnością i oszczędnością materiałów lakierniczych.

Ponadto lakierowanie proszkowe zapewnia równomierne pokrycie elementu materiałem lakierniczym bez wad powłok charakterystycznych dla tradycyjnych metod. Powłoka proszkowa charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mechaniczną oraz odpornością na działanie wielu czynników chemicznych.

Metoda lakierowania proszkowego zapewnia możliwość uzyskania powłok o różnym stopniu połysku, różnej fakturze i strukturze w pełnej gamie kolorystycznej. Przy nanoszeniu lakieru oraz w procesie utwardzania nie występuje emisja szkodliwych rozpuszczalników. Materiał lakierniczy jest nanoszony jednokrotnie, a uzyskiwana grubość powłoki odpowiada trzem warstwom wykonanym za pomocą tradycyjnych lakierów rozpuszczalnikowych.

Lakiernia proszkowa Bormechfot. BormechZbiorniki przemieszczają się pomiędzy poszczególnymi etapami lakierowania proszkowego podwieszone na przenośniku

Od 2001 r. firma Bormech wszystkie produkowane zbiorniki LPG pokrywa powłoką proszkową (od 2007 r. na automatycznej linii). Zastosowanie tej nowoczesnej technologii pozwoliło na zaoferowanie 24-miesięcznej gwarancji na powłokę lakierniczą zbiorników.

Zalety tej metody lakierowania można zaobserwować szczególnie w zbiornikach zewnętrznych (najczęściej toroidalnych, mocowanych pod samochodem) po kilku latach eksploatacji.

Lakierowanie proszkowe w Bormechufot. BormechNanoszenie proszku na zbiornik

Aby uzyskać wszystkie zalety lakierowania proszkowego powierzchnię przed malowaniem należy odpowiednio przygotować. Procesom przygotowania stalowych powierzchni zbiorników przed lakierowaniem poświęca się w Bormechu wiele uwagi.

Pierwszą czynnością jest oczyszczanie powierzchni ze wszelkich odprysków, które mogą powstać podczas procesów spawania. Wykonują to specjalnie przeszkolone osoby. Na tym etapie jest przeprowadzana 100 procentowa wizualna kontrola zewnętrza zbiorników.

Następnie zbiorniki są oczyszczane chemicznie, co odbywa się w cyklu automatycznym w komorach przez które przemieszczają się podwieszone na przenośniku zbiorniki.

Kolejno odbywa się: odtłuszczanie zaolejonych powierzchni, płukanie oraz zabezpieczanie zbiorników przed korozją przez zastosowanie substancji powierzchniowo czynnych. Wszelkie pomiary parametrów stosowanych roztworów są na bieżąco kontrolowane poprzez stacjonarne urządzenia miernicze oraz dodatkowo kontrolowane przez nadzór Kontroli Jakości.

Po przygotowaniu powierzchni podwieszone na przenośniku zbiorniki przemieszczają się do kabiny lakierniczej, w której nakładany jest proszek. Odbywa się to za metodą natrysku elektrostatycznego (corona). Pokryte proszkiem zbiorniki trafiają do pieca, w którym w temperaturze około 200°C następuje utwardzenie powłoki.

Bardzo dobrze zabezpiecza ona surową stal oraz spoiny przed korozją, co potwierdzają systematycznie przeprowadzane testy w komorach solnych oraz testy przyczepności metodą siatki nacięć nożem Petersa. Wyrywkowo są również przeprowadzane pomiary Ultrametrem grubości powłoki.

Po procesie malowania gwinty w kołnierzu wielozaworu są dodatkowo „przegwintowywane” oraz zabezpieczane przed korozją.

Warto wiedzieć

Bormech reaguje na każde uwagi i sugestie klientów oraz montażystów. Jednym z przykładów jest zastosowane stożkowych śrub mocujących pokrywę gazoszczelną zbiornika, która w znaczny sposób ułatwia jej montaż. Wszystkie akcesoria montażowe dostarczane do zbiorników są wytwarzane na miejscu

Bormechu wykorzystuje się technologię firmy Henkel (Nanoceramika) oraz tradycyjne fosforanowanie.

Wielkość malarni proszkowej Bormechu pozwala na lakierowanie elementów o maksymalnych wymiarach 1200x2000x400 mm. Używane są farby proszkowe z certyfikatami dla przemysłu motoryzacyjnego firm JotunNaber.

Zbiorniki są pakowane do odpowiednich kartonów oraz kompletowane z zestawami montażowymi i świadectwem jakości. Nad całym procesem przygotowania do malowania, malowania oraz pakowania zbiorników do wysyłki do klienta czuwa odpowiednio przeszkolony przez Kontrolę Jakości personel techniczny.

Bormech cały czas inwestuje w nowe technologie, poprzez zakupy nowoczesnych obrabiarek i urządzeń. Ma to na celu stałe podnoszenie jakości oferowanych zbiorników LPG, które są oferowane w Polsce i wielu innych, nie tylko europejskich, krajach.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Bormech, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.