REKLAMA
LPG
09.05.2016

Deutz zaprezentował na targach Bauma silniki gazowe

Na odbywających się w kwietniu 2016 r. targach Bauma w Niemczech firma Deutz zaprezentowała silniki zasilane gazem płynnym (LPG). Nowe silniki są przeznaczone do napędu pojazdów transportu wewnętrznego.
REKLAMA

Silniki gazowe opierają się konstrukcyjnie na 4-cylindrowym silniku Diesla TCD 2.9, który stanowi bazę o odpowiedniej do zastosowań przemysłowych wytrzymałości i trwałości. Odmiany gazowe mają oznaczenia G 2.9 (silnik 4-cylindrowy) oraz G 2.2 (3-cylindrowa jednostka napędowa) i wykorzystują te same główne elementy konstrukcyjne co wersje dieslowskie TCD.

Gazowy silnik Deutz G 2.9 (LPG)fot. DeutzZaprezentowane na tegorocznej Baumie gazowe silniki Deutz G 2.9 i Deutz G 2.2 wejdą do oferty firmy w 2019 r.

Oba silniki mają te same wymiary główne 92 x 110 mm (średnica x skok tłoka) różniąc się jedynie pojemnością skokową 2,19 l dla G 2.2 i 2,92 l dla G 2.9. Co ciekawe masy silników różnią się nieznacznie. Trzycylindrowy waży 200 kg, a odmiana 4-cylindrowa jest o 20 kg cięższa.

Silniki są chłodzone cieczą, choć jak zapewne pamiętają starsi Deutz słynął kiedyś z silników chłodzonych powietrzem.

Silniki LPG firmy Deutz mają sterowane elektronicznie gazowe układy zasilania, które zapewniają mieszankę gazowo-powietrzną o składzie stechiometrycznym.

Skład mieszanki jest regulowany w oparciu o sygnał sondy lambda. Proces spalania nadzorują także czujniki spalania stukowego.

Nowe silniki gazowe Deutz są wyposażone w przystawki odbioru mocy o maksymalnym momencie 120 Nm, które służą do napędu pomp hydraulicznych.

Silniki te są szczególnie polecane do zastosowania w wózkach widłowych pracujących wewnątrz budynków z uwagi na to, że gaz płynny charakteryzuje się znacznie niższą emisją szkodliwych składników spalin.

Jednostki napędowe G 2.9 i G 2.2 dysponują mocami w zakresie od 42 do 54 kW. Maksymalne momenty obrotowe silników wynoszą odpowiednio 163 Nm dla G 2.2 i 215 Nm dla G 2.9. Wymagane normami poziomy emisji są osiągane z wykorzystaniem trójdrożnego katalizatora montowanego w układzie wylotu spalin. Silniki gazowe nie wymagają stosowania skomplikowanych systemów oczyszczania spalin znanych w silników Diesla.

Zasilane LPG jednostki napędowe stanowią obecnie nowość w ofercie Deutz ale trzeba pamiętać, że w historii firmy silniki zasilane paliwami gazowymi były już oferowane, a pierwszy silnik Deutz zbudowany w 1867 r. przez Nicolausa Otto był zasilany właśnie gazem.

Nowe silniki gazowe będą wprowadzone do oferty Deutz w 2019 r. wraz z wejściem w życie nowych standardów emisji spalin Stage V dla silników stosowanych poza drogami publicznymi.

Rozszerzona oferta silników Deutz pozwala na dopasowanie najlepszego możliwego rozwiązania dla każdego klienta. Nasze nowe silniki gazowe pomagają wykorzystać rosnący potencjał tkwiący w paliwach alternatywnych, zwiększając jednocześnie zakres oferowanych przez silniki Deutz mocy wyjściowych.

Michael Wellenzohn, członek zarządu Deutz AG


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Deutz



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.