05.03.2012
Informacja producenta

EuropeGAS OSCAR-N DIESEL

EuropeGAS jest wiodącym europejskim producentem nowoczesnych i innowacyjnych systemów zasilania paliwami alternatywnymi. Z dumą prezentujemy najmłodsze dziecko w rodzinie produktów OSCAR-N – sekwencyjny wtrysk gazu OSCAR-N DIESEL. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii i nowoczesnych rozwiązań, układ ten stanowi idealną odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.
REKLAMA
System OSCAR-N DIESELfot. EuropeGASKompletny kit montażowy (bez zbiornika i jego osprzętu) systemu OSCAR-N DIESEL

Zasada działania systemu firmy EuropeGAS polega na dotryskiwaniu określonej dawki paliwa gazowego do kolektora dolotowego tak, by silnik mógł pracować na mieszance oleju napędowego i LPG/CNG. W rezultacie poprawia się kultura pracy silnika, a efekt "czarnej chmury" spalin przy dużym obciążeniu zostaje praktycznie wyeliminowany.
System umożliwia zastąpienie maksymalnie do 50% oleju napędowego gazem (LPG lub CNG), co skutkuje realnym obniżeniem bieżących kosztów eksploatacji pojazdu.
Poziom oszczędności osiągnięty podczas jazdy na gazie zależy w dużej mierze od ilości zastąpionego przez gaz oleju napędowego oraz relacji cenowej obydwu paliw.
Najkorzystniejsze wyniki można uzyskać w pojazdach z elektronicznym wtryskiem paliwa, o dużym zużyciu oleju napędowego. Kolejnym ważnym czynnikiem determinującym opłacalność montażu systemu jest ilość przejeżdżanych kilometrów. Im większe są przebiegi tym większe oszczędności, a co za tym idzie, szybszy zwrot środków zainwestowanych w konwersję pojazdu.

Zastosowanie wtryskiwaczy gazowych EG2000 zapewnia precyzyjne dawkowanie dodatkowego paliwa w każdym zakresie pracy silnika. Ilość potrzebnego w danej chwili gazu jest obliczana na podstawie danych odczytywanych przez system z czujnika prędkości obrotowej silnika, TPS, MAP oraz temperatury gazu.

Wykres mocy i momentu obrotowego Oscar-N Dieselfot. EuropeGASWykres z badania na hamowni samochodu Ford Focus 1,6 TDCi z zamontowanym systemem OSCAR-N DIESEL. Cienkie linie wskazują na parametry uzyskane na mieszance gazowo-dieslowskiej. Poprawa osiągów jest bardzo wyraźna

Główne zalety systemu OSCAR-N DIESEL to:

  • wysoka precyzyja dawkowania paliwa osiągnięta dzięki wielopunktowemu podaniu gazu, przez kolektor dolotowy, w pobliżu zaworów ssących, dla każdego cylindra osobno. Każdy z maksymalnie 8 wtryskiwaczy gazowych jest sterowany osobnym sygnałem,
  • ciągłe monitorowanie wtrysku oleju napędowego - gdy ustaje, dopływ gazu zostaje również odcięty. Jest to szczególnie użyteczne podczas jazdy z włączonym tempomatem lub ogranicznikiem prędkości. Zapobiega stratom wynikającym ze zbyt dużej ilości wtryskiwanego paliwa gazowego, a więc dodatkowo poprawia ekonomikę eksploatacji,
  • wbudowany emulator ciśnienia paliwa w listwie Common Rail, emulator ciśnienia doładowania oraz emulator sygnału TPS obniżają dawkę oleju napędowego podczas jazdy na gazie,
  • dodatkowe zabezpieczenia silnika, takie jak czujniki temperatury spalin czy czujnik spalania stukowego, które zapobiegają nadmiernej dawce gazu w mieszance,
  • wbudowana magistrala CAN do podłączania urządzeń zewnętrznych, np. wariatora wyprzedzenia kąta zapłonu typu EG DYNAMIC, układu OBD pojazdu, itp.

Zdecyduj się na najbardziej niezawodne i technologicznie zaawansowane rozwiązania. Odwiedź naszą stronę internetową www.europegas.pl lub skontaktuj się bezpośrednio z doradcą technicznym.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

EuropeGAS
źródło: EuropeGAS



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.