REKLAMA
LPG
18.08.2014

Nowy silnik Volvo D13 LNG w 2015 roku

Nowy gazowy silnik Volvo D13 LNG będzie jednostką napędową o zapłonie samoczynnym. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się jeszcze w tym roku, choć produkt pojawi się w ofercie dopiero w 2015 r.
REKLAMA

Silnik D13 LNG jest silnikiem o zapłonie samoczynnym, w odróżnieniu od silników Cummins ISX12 G, który jest jednostką napędową o zapłonie iskrowym, oferowaną obecnie w naszych w naszym modelu VNL i ISL G w Volvo VNM.

Göran Nyberg, prezes ds. sprzedaży i marketingu Volvo Trucks w USA

Silnik Volvo D13 LNG powstaje we współpracy z firmą Westport, dostawcą technologii dual fuel (jednoczesne zasilanie silnika olejem napędowym i gazem ziemnym). Dzięki jej zastosowaniu około 95% dawki oleju napędowego można będzie zastąpić paliwem gazowym.

Volvo VNL Clean Air Powerfot. ACT ExpoDotychczas Volvo w zakresie silników gazodieslowskich współpracowało z Clean Air Power. Silnik D13 LNG powstaje we współpracy z Westport

Według ocen Volvo nowy silnik będzie charakteryzował się znacznie większą sprawnością, wynikającą z zastosowania obiegu Diesla i około 20% mniejszym zużyciem paliwa gazowego w porównaniu z gazowymi silnikami o zapłonie iskrowym. Silnik będzie dysponował mocą 455 KM i maksymalnym momentem obrotowym blisko 2400 Nm.

Wprowadzenie do oferty Volvo na rynku amerykańskim nowego silnika gazowego wynika z wzrastającego zainteresowania samochodami napędzanymi gazem ziemnym.

Oprócz silników gazowych Volvo w Stanach Zjednoczonych promuje także pojazdy zasilane DME (eterem dimetylowym). Dostawcą zbiorników paliwa dla wszystkich samochodów Volvo napędzanych DME jest polska firma STAKO.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Volvo Trucks



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.