26.07.2010

IG5 Noumea - wtryskuje po nowemu

Włoska firma Rail wprowadziła na rynek nowy model wtryskiwacza LPG/CNG, nazwany IG5 Noumea. Może on występować pojedynczo lub zabudowany na listwie po 2, 3 lub 4 sztuki. Sądząc po specyfikacji technicznej, produkt przeznaczony jest do adaptacji mniej wymagających silników.
REKLAMA
Listwa wtryskiwaczy IG5 Noumeafot. RailListwa wtryskiwaczy IG5 Noumea

IG5 występuje w dwóch wersjach oporności cewki - 2 lub 3 Ω (typy A2 i A3), obydwie przystosowane do pracy z maksymalnym ciśnieniem 3 barów. Różnice widać, gdy porówna się czasy otwarcia dysz: w przypadku odmiany A2 wynosi on średnio 3,3 ms, zaś dla A3 - 3,7 ms. Czas zamknięcia wtryskiwaczy jest za każdym razem jednakowy - 2,2 ms. Zakres temperatur, w których IG5 spełnia efektywnie swoje zadania, wynosi od -20 do 120° C.

W zależności od średnicy użytych dysz, Noumea obsługuje jednostki napędowe o różnych mocach. Dla przykładu podamy wartości skrajne: dysze jednomilimetrowe nadają się do silników o mocy do 8 KM/cyl, natomiast te o Ø 3,5 mm charakteryzują się wydajnością odpowiednią dla mocy powyżej 32 KM/cyl. Oczywiście dostępne są również warianty pośrednie. Ważną cechą IG5 jest deklarowana przez producenta niska wrażliwość na zanieczyszczenia zawarte w paliwie. Produkt jest homologowany według wymagań regulaminów 67R-01 oraz 110R i dostępny w bieżącej sprzedaży.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Rail



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.