REKLAMA
LPG
22.08.2016

Nowe referencje BRC SDI 2.0

Systemy wtrysku gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie są tak uniwersalne, jak instalacje do jednostek typu MPI – każdy kod silnika wymaga własnej, dedykowanej wersji. BRC właśnie przygotowało zestawy Sequent Direct Injection 2.0 do kilku nowych modeli.
REKLAMA
BRC Sequent Direct Injection 2.0fot. BRCDo tańca i do różańca - instalacje do silników z wtryskiem bezpośrednim sprawdzają się i na co dzień i w sporcie wyczynowym

Praktycznie wszyscy producenci samochodów poszli w stronę bezpośredniego wtrysku benzyny. Nie każdy decyduje się na downsizing – zmniejszenie pojemności skokowej i liczby cylindrów przy jednoczesnym zastosowaniu turbodoładowania i sprężarek mechanicznych – ale wtrysk bezpośredni rządzi i nie zanosi się na zmiany, dlatego branża autogazu dotrzymuje kroku i na bieżąco opracowuje odpowiednie rozwiązania. Firma BRC ma dwa rodzaje dostępnych rozwiązań, ponieważ wierzy, że pierwsze z nich (pośredni wtrysk odparowanego LPG z dotryskami benzyny) sprawdza się lepiej w jednych silnikach, a drugie (bezpośredni wtrysk ciekłego LPG przez wtryskiwacze benzynowe) w innych. Obydwie linie produktowe są stale udoskonalane, a zakres ich zastosowania systematycznie się rozszerza, by nadążyć za ofertą producentów samochodów.

System SDI (Sequent Direct Injection) 2.0 to przedstawiciel szkoły zasilania silnika typu DI gazem odparowanym podawanym do kolektora dolotowego, przy jednoczesnym niewielkim dotrysku benzyny w celu ochrony wtryskiwacza przed przegrzaniem, zanieczyszczeniem produktami spalania i ostatecznie uszkodzeniem. Dotryski są ograniczone do minimum, by nie uszczuplać oszczędności generowanych przez jazdę na tańszym paliwie gazowym. Nowe zastosowania tej instalacji LPG obejmują następujące modele samochodów i typy silników:

  • Skoda Rapid 1.2i 16 V (CJZC) 66 kW Euro 6;
  • Renault Megane 1.2i 16 V (H5F A4) 85 kW Euro 5B;
  • Kia Carens 1.6i 16 V (G4FD) 99 kW Euro 6;
  • Hyundai Tucson 1.6i 16V (G4FD) 97 kW Euro 6;
  • Ford Tourneo Courier 1.0i (SFCC) 74 kW 74 kW Euro 6;
  • Skoda Roomster 1.2i 16 V (CBZB) 77 kW Euro 5.

Lista z pewnością będzie dalej uzupełniana, o czym poinformujemy w miarę napływania kolejnych aktualizacji.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: BRC



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.