
Cała galeria |
1 z 10
|
fot. gazeo.pl / Reduktor KME Silver S6 z elektrozaworem gazowym OMB | poprzednie | następne |
Nowy Silver od KME
Nowy reduktor o oznaczeniu handlowym Silver S6 jest bardzo podobny do swojego protoplasty, jakim jest Silver FZ6. Jednak po przyjrzeniu się zmiany widać już z zewnątrz.
Silver S6 jest cieńszy od swego starszego brata właściwie tylko o grubość pokrywy, co czasami może ułatwić montaż. Zmniejszenie wymiarów zewnętrznych przy utrzymaniu wydajności oraz stabilności ciśnienia i temperatury na takim samym poziomie jak w Silverze FZ6 wymusiły zmiany we wnętrzu reduktora. Zaprojektowano nowy obieg cieczy z układu chłodzenia silnika, dzięki czemu reduktor ma takie same właściwości cieplne jak Silver FZ6 pomimo mniejszych wymiarów zewnętrznych.
Podobnie jak w innych reduktorach KME korpus S6 powstaje na obrabiarkach CNC z litego aluminium o wysokim współczynniku przewodnictwa cieplnego. Dzięki wykorzystaniu technologii obróbki skrawaniem nie występuje problem wadliwych korpusów, które zdarzają się gdy są one odlewami, a te i tak wymagają obróbki. W przypadku reduktorów KME odlewane są tylko obie pokrywy reduktora.
Wszystkie te zabiegi, przy mniejszych wymiarach zewnętrznych pozwoliły na uzyskanie nawet nieco większej niż w przypadku Silvera wydajności. Nowy reduktor pozwala na zasilanie silników o mocach do 160 kW (217 KM) przy ciśnieniu gazu na wyjściu regulowanym w zakresie od 0,6 do 1,7 bara. Masa reduktora uległa nieznacznemu zmniejszeniu z 1,35 kg w przypadku Silvera FZ6 do 1,11 kg dla Silvera S6.
Warto wiedzieć
W reduktorach Silver FZ6 i Gold zastosowano drobną, ale pomocną modyfikację. Dodatkowy otwór w korpusie pod blachą przytrzymującą kolanka pozwala na wkręcenie czujnika temperatury w pozycji nie kolidującej z położeniem węży wodnych (patrz galeria - 2 ostatnie zdjęcia).
Reduktor Silver S6 jest zasilany standardowym przewodem gazowym 6 mm (M10x1), a wylot gazu wyposażono w króciec o średnicy 12/14 mm.
Jest on kompletowany wraz z elektrozaworem gazowym OMB wyposażonym we wkład filtracyjny fazy ciekłej. W komplecie z elektrozaworem znajduje się złączka do połączenia go z reduktorem oraz akcesoria montażowe (baryłki, nakrętki, podkładki, wkręty do mocowania elektrozaworu jeśli nie jest montowany na złączce przy reduktorze).
Sam reduktor także wyposażono w kompletny zestaw montażowy ze szpilką, nakrętką i płaskownikiem montażowym. W komplecie znajduje się także przewód ze złączem do czujnika temperatury.
KME oferuje obecnie 3 podstawowe typy reduktorów: Tur, Silver i Gold, które występują w następujących wersjach:
- Tur 6 (do 204 KM),
- Tur 6 lakierowany na czarno (do 204 KM),
- Silver FZ6 (do 204 KM),
- Silver FZ8 (do 240 KM),
- Silver S6 (do 217 KM),
- Gold FZ8 (do 350 KM),
- Gold VT (do 350 KM).
Powierzchnie korpusów wszystkich reduktorów KME są zabezpieczane z wykorzystaniem technologii anodowania, co gwarantuje im wysoką odporność antykorozyjną.
Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu
Newsletter
- 7 tys. czytelników
- Auta na LPG
- Testy i relacje wideo
- Nowości i porady