29.04.2013

Nowy sterownik Lecho - Sec Pro

Nowy sterownik Sec Pro firmy Lecho jest jej najbardziej zaawansowanym produktem. Jest przeznaczony do zasilania silników od trzech do ośmiu cylindrów i ma możliwość współpracy z systemem OBD pojazdu.
REKLAMA

Sterownik Sec Pro jest pierwszym produktem Lecho mającym możliwość współpracy z systemem diagnostyki pokładowej OBD. Wymaga to zastosowanie oddzielnego modułu, który współpracuje z wszystkimi używanymi w sterownikach benzynowych protokołami OBD.

Sterownik monitoruje korekty paliwowe systemu OBD, dostosowując na bieżąco czasy wtrysku gazu tak, aby wartości korekt pozostały na takim samym poziomie jak przy zasilaniu benzyną. Gwarantuje to stabilny skład mieszanki gazowo-powietrznej, która zawsze ma skład strechiometryczny (λ=1). Jest to bardzo istotne, choćby z uwagi na zużycie paliwa (mieszanka zbyt bogata) czy trwałość układu zaworowego (mieszanka zbyt uboga).

Sterownik Lecho Sec Profot. LechoSterownik Lecho Sec Pro jest standardowo wyposażony w system ATS, współpraca z OBD wymaga zastosowania specjalnego modułu

Współpraca sterownika gazowego z benzynowym, poprzez układ OBD eliminuje wpływ np. zużycia poszczegołnych elementów instalacji gazowej na skład mieszanki gazowo-powietrznej.

Sec Pro wykorzystuje także, znany z już Sec Eco, system ATS, który działa na tej samej zasadzie jak w przypadku korzystania z sygnałów systemu diagnostyki pokładowej OBD, lecz może być stosowany w samochodach bez OBD. ATS na podstawie sygnałów ze sterownika benzynowego (czas wtrysku i ciśnienie w kolektorze dolotowym) dostosowuje (w czasie rzeczywistym) czas wtrysku gazu do aktualnych warunków w jakich pracuje silnik.

Sterownik Sec Pro ma nowe oprogramowanie diagnostyczne, rozbudowane o funkcje zaawansowanej kalibracji, a jego obsługa jest według producenta bardzo prosta, wręcz intuicyjna.

Sec Pro może współpracować z elektronicznym systemem lubryfikacji gniazd zaworowych, którego działanie można skonfigurować z poziomu programu diagnostycznego sterownika.

Nowy sterownik Lecho ma możliwość ręcznego ustawienia progów wyświetlania poziomu LPG na przełączniku rodzaju zasilania oraz duży wybór zdefiniowanych ustawień dla najpopularniejszych typów czujników, co według producenta umożliwia współpracę z każdym rodzajem sensora poziomu gazu w zbiorniku.

Ponadto wejście sygnału prędkości obrotowej ma regulowaną czułość, co w niektórych przypadkach może ułatwić odczyt tego sygnału.

W wiązce elektrycznej sterownika zastosowano wtyczki, co minimalizuje liczbę koniecznych do wykonania połączeń lutowanych.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Lecho



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.