REKLAMA
LPG
27.02.2012

SEC Eco ATS - trzy po trzy

W niemal rok po pierwszej prezentacji na parkiecie GasShow 2011, na rynek trafia sterownik SEC Eco firmy Lecho. W międzyczasie dojrzał i dorobił się dodatkowego przydomka ATS. Co ukrywa się za nazwą skomponowaną z trzech słów, po trzy litery każde? Kolejna trójka, a także jedna czwórka. Zainteresowany? Czytaj dalej!
REKLAMA
fot. LechoSterownik systemu SEC Eco ATS

SEC Eco to najnowszy w ofercie Lecho sterownik systemu sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej (tzw. IV generacji), przeznaczony do adaptowania silników 3- i 4-cylindrowych do zasilania LPG. Sam w sobie produkt nie jest może szczególnie innowacyjny, ponieważ takie rozwiązania pojawiają się w ostatnim czasie dość licznie (w myśl zasady, że do prostego samochodu wystarczy mniej skomplikowany, a więc i tańszy system), ale wyposażono go w funkcję, którą producent śmiało i z dumą określa jako rewolucyjną.

Owa funkcja to ATS – trzeci trzyliterowy zestaw zawarty w nazwie nowego produktu. Za skrótem kryje się Adaptive Tuning System, czyli automatyczny, działający w czasie rzeczywistym system kalibracji. Według Lecho, SEC Eco wykonuje strojenie całkowicie samodzielnie, bez udziału montażysty, a nawet bez konieczności podłączania do komputera. Ustawianie parametrów mapy wtrysku gazu następuje samoczynnie i w sposób dynamiczny, tzn. nastawy nie zostają zapisane na stałe, lecz są aktualizowane na bieżąco, pod wpływem zmieniających się warunków jazdy. Po zadaniu podstawowych ustawień oraz wykonaniu autoadaptacji, proces konwersji się kończy, a szczegółowe strojenie odbywa się już w toku eksploatacji. Jak zapewnia Lecho, osiągi silnika podczas zasilania gazem nie odbiegają od tych na benzynie.

Wśród innych cech nowego sterownika producent wymienia obsługę wszystkich typów czujników poziomu gazu w zbiorniku. Wyświetlane na przełączniku progi napełnienia dają się ustawiać ręcznie, możliwe jest także wgranie gotowych, zaprogramowanych parametrów sensora spośród grupy najpopularniejszych rodzajów znajdujących się w pamięci. Ponadto, brzęczyk sygnalizujący wyczerpanie zapasu tańszego paliwa zintegrowano z przełącznikiem w kabinie, a na potrzeby prostego systemu, jakim jest SEC Eco, stworzono także przejrzysty program diagnostyczny, który ma ułatwić pracę montażystom i oszczędzać ich czas. Czy tak będzie, pokażą pierwsze sygnały z rynku.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Lecho



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.