REKLAMA
LPG
21.08.2012

Świece zapłonowe TT zastąpiły świece niklowe

REKLAMA

Świece zapłonowe Twin Tip (TT) – wprowadzone przez firmę DENSO na polski rynek wtórny wiosną 2011 r. – w kwietniu bieżącego roku zastąpiły świece niklowe. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w konstrukcji świec, skonsolidowany asortyment, szeroki zakres zastosowań i atrakcyjna cena sprawiły, że produkt ten cieszy się wśród klientów rosnącą popularnością.
REKLAMA

Jedną z cech wyróżniających świece zapłonowe Twin Tip (TT) jest większa wydajność i trwałość w porównaniu ze standardowymi świecami niklowymi. Wykonane ze stopu niklu, chromu, krzemu i tytanu, wysunięte elektrody środkowa i masy o zmniejszonej średnicy (1,5 mm), przekładają się na bardzo wysoką zapłonność – świece TT efektywnością zapłonu dorównują świecom irydowym. Brak metali szlachetnych w konstrukcji wpływa również na niższą, atrakcyjną cenę produktu.

Świece TT dedykowane sa także do silników zasilanych LPGfot. DENSOŚwieca zapłonowa TT

„Podwyższona zapłonność świec TT oznacza stabilniejsze spalanie, a w efekcie również oszczędność paliwa i zmniejszenie emisji CO2. Przeprowadzone testy pokazują, że silnik ze świecami TT zużywa do 5 procent mniej paliwa, niż taki ze standardowymi świecami. Nie należy też zapominać o tym, że cieńsza elektroda środkowa generuje mocniejszą iskrę, co zapewnia rozruch samochodu nawet przy bardzo niskich temperaturach” – podkreśla Adam Barski, Sales Executive Polska, DENSO.

Dzięki podwyższonej zapłonności świece TT doskonale sprawdzają się także w silnikach zasilanych LPG, wymagających wyższego napięcia zapłonowego rzędu 25-30 kV (w silnikach benzynowych wystarcza zwykle 10-15 kV). Świece zapłonowe TT kompensują napięcie zapłonowe mniejszym odstępem między elektrodami oraz mniejszą średnicą elektrody środkowej i masy. Utrzymują również niższą temperaturę elektrody niż standardowe świece, co wpływa na opóźnianie procesu erozji elektrod w silnikach zasilanych gazem LPG. Dla klientów jedną z kluczowych zalet świec TT jest także ich cena, niższa od cen świec irydowych i platynowych, które do tej pory były zalecane do silników zasilanych LPG.

Skonsolidowany asortyment świec TT – 13 numerów katalogowych zapewnia 85-procentowe pokrycie rynku najpopularniejszych samochodów w Europie – oznacza, że warsztaty mogą zaoszczędzić miejsce w magazynie, nie zawężając parku pojazdów obsługiwanego przez dany serwis. Łatwiejszy jest również proces zamawiania świec i utrzymanie stanu magazynowego.

„Polscy kierowcy najczęściej sięgają po świece standardowe – ich sprzedaż na rynku wtórnym w Polsce wynosi około 90 procent. Wraz z pojawieniem się świec zapłonowych TT, klienci otrzymali możliwość korzystania z lepszego, bardziej wydajnego zamiennika w tej samej cenie. To w znacznej mierze tłumaczy popularność świec zapłonowych Twin Tip” – Adam Barski Sales Executive Polska, DENSO.

Oferowane przez DENSO świece zapłonowe TT są przeznaczone do najpopularniejszych europejskich, azjatyckich i amerykańskich marek samochodów. Są to między innymi Alfa Romeo, Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota czy Volkswagen. Pełna lista zastosowań świec zapłonowych TT oraz lista zamienników znajduje się w katalogu świec zapłonowych DENSO 2012/2013.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

DENSO
źródło: DENSO



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.