REKLAMA
LPG
06.02.2015

Vikars 916 - redukuje po turecku

O tym, że turecki rynek autogazu jest największy na świecie, wiemy. Wiemy też, że jest w dużej mierze samowystarczalny, jeśli chodzi o systemy zasilania gazem i ich komponenty. Jest też dosyć hermetyczny, bo u nas tamtejsze produkty pozostają prawie nieznane. Przedstawiamy jeden z nich.
REKLAMA
fot. VikarsNiepozorny, a sporo potrafi - turecki reduktor LPG Vikars 916

Choć staramy się być na bieżąco i nie przepuszczamy żadnej okazji, żeby dowiedzieć się czegoś nowego na temat branży LPG na świecie, musimy przyznać, że o firmie Vikars dotąd nie słyszeliśmy, choć istnieje ona od 1999 r. W pierwszym odruchu chcieliśmy zaprezentować oferowany przez Turków system sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej, ale że nazywa się Smart, jak znany skądinąd podobny produkt Lovato (choć poza nazwą obydwa nie mają ze sobą nic wspólnego), postawiliśmy jednak na reduktor.

Korpus i pokrywy „dziewięćsetszesnastki” to odlewy aluminiowe, co zapewnia konstrukcji solidność, ale i podnosi masę, która wynosi nieco ponad kilogram. Jak na sam reduktor, to niemało, choć oczywiście na rozkład masy w samochodzie wpływu mieć nie będzie. Wejście gazu może mieć średnicę 6 lub 8 mm, wyjście rozprężonego już paliwa ma 12 mm. Średnica węża podciśnienia to 4,5 mm. Reduktor charakteryzuje się pokaźnym zakresem wydajności – według producenta można go używać do silników o mocach od 100 do 190 kW (136-258 KM). Nie spodziewamy się, by produkt firmy Vikars zrobił u nas karierę, ale w ramach ciekawostki nie zawadzi.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Vikars



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.