LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Praktyk radzi

Zastanawiasz się jaką instalacje gazową wybrać do swojego samochodu lub masz problem z LPG? Przeszukaj autogaz porady - może odpowiedź na Twoje pytanie już padła.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je praktykowi. To osoba z wieloletnim doświadczeniem, która postara się doradzić i rozwiązać Twój problem. Aby zadawać pytania musisz się zalogować - jeżeli posiadasz konto. Jeżeli nie posiadasz konta możesz je utworzyć tutaj.

Zadaj pytanie

Pytania i odpowiedzi

Przełożenie gazu

status: zakończone model samochodu: Nissan Primera 1992 r. | 1,6 | 16V
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:
Mam Primerę p10 na gaz I generacji. Planuję kupić taką samą sprowadzaną Primerę i przełożyć do niej gaz. Więc stąd moje pytanie, ile kosztowałoby założenie takiej instalacji?? Butla parownik wszystkie przewody są sprawne. I jeszcze jedno pytanie.. w związku z tym, że zawór wychodzi pod zderzakiem a nową instalację chciałbym poprowadzić w okolice wlewu paliwa.. Czy wiąże się to z większymi kosztami?? Z góry dziękuję za odpowiedź:)
wiewioor | 27.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Polskie przepisy prawa od 2005 r. zabraniają ponownego montażu używanej już instalacji gazowej nawet,... pełna odpowiedź

Czy można założyć instalacje gazową do Grand Vitary 2.4 z 2009? Jeśli tak to jaką?

status: zakończone model samochodu: Suzuki Vitara/Grand Vitara 2009 r. | 2,4 | 24V | 166KM

Szczegółowa treść zapytania:
Czy można założyć instalacje gazową do Grand Vitary Benzynowy 2.4 VVT 2009 jeśli tak to jaką, wiele słyszałem o układzie lubryfikacji czy jest on konieczny?Czy taka sama instalacja może być zastosowana do silnika 3,2 litra V6 również Grand Vitara
struzyna | 26.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Niestety nie mam doświadczenia z silnikami Suzuki Vitara V6 po 2006 r. Wiem natomiast, ze silniki... pełna odpowiedź

Chciałbym założyć gaz

status: zakończone model samochodu: Subaru Legacy/Outback 2005 r. | 2,5 | 4V | 165 bez turbo

Szczegółowa treść zapytania:
Witam, posiadam Subaru Outbacka (przebieg ok.11500) i zastanawiam się nad założeniem instalacji gaz.Niestety warsztaty proponują mnogość rozwiązań do Subaru i to mnie niepokoi i zarazem zastanawia - np. Stag3, Stag4, BRC, Bigas, Landi.Nieukrywam, że trochę się pogubiłem więc mam poważny dylemat.Swoją drogą orientuje się, iż na Bigasie Subaru daje bez problemu radę ale do warsztatu mam zdecydowanie za daleko. No i czy konieczna lubryfikacja jak i słabe podobno gniazda zaworów - bo tutaj odpowiedzi były zgoła różne. Wobec powyższego proszę o poradę.Dziękuję
todob | 26.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Silniki Subaru 4 cylindrowe w układzie Bokser wolnossące dobrze spisują się na instalacjach IV... pełna odpowiedź

Problem z silnikiem

status: zakończone model samochodu: Ford Fiesta 1996 r. | 1,3

Szczegółowa treść zapytania:
Witam serdecznie, mam problem odnośnie silnika z gazem, podczas jazdy na "gazie" pod górkę występują strzały w silniku, traci on przed tym jakby na mocy, pojawiają się drgania na kierownicy i następuje strzał. Ostatnio pojawia się ten problem nawet przy jeździe na prostej drodze, a więc bez wysiłku dla silnika. Po takim strzale dość często silnik gaśnie. Przy jeździe na benzynie problem nie występuje. Proszę o pomoc. Dziękuje.
druid1983 | 25.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Problem strzałów najczęściej leży po stronie usterki układu zapłonowego, a nasilanie tego problemu... pełna odpowiedź

Instalować czy nie ?

status: zakończone model samochodu: Ford Escort/Orion 1997 r. | 1,6 | 16V | 90kM

Szczegółowa treść zapytania:
Posiadam Escorta (Niemcy) od nowego, kupiony we Włoszech i tam eksploatowany (bezproblemowo). Przebieg 170 tys i jestem w kraju. W związku z tym mam pytanie; czy opłaci się montować instalację GPL lub CNG w moim aucie ? Z poważaniem stani44
stani44 | 25.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Przebieg auta nie stanowi problemu do montażu instalacji gazowej. W zależności od tego czy będzie on... pełna odpowiedź

Szapranie po przełączeniu na gaz na zimnym silniku

status: zakończone model samochodu: Peugeot 106 2000 r. | 1,4 | 8V | 75

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. Od 2 tygodni mam założoną sekwencyjną inst. gazową BRC. Problem polega na tym, że po przełączeniu się silnika na gaz (temp. zamiany 30C) silnik szarpie, nie ma mocy oraz wyskakuje błąd wypadanie zapłonu. Kiedy silnik się nagrzeje (tzn kiedy przejadę ok 6km) wszystko jest ok. Dodam, że wymieniłem świece oraz przewody wraz z cewką zapłonowa co nie przyniosło zmiany zachowania silnika. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
michalp_88 | 24.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Powodem takiego zachowania mogą być niewłaściwie dobrane wtryskiwacze, bądź dysze wtryskiwaczy (zbyt... pełna odpowiedź

Przerwa świec

status: zakończone model samochodu: Ford Mondeo 2003 r. | 2,0 | 16V | 145
system LPG: Zavoli

Szczegółowa treść zapytania:
Mam pytanie, w Fordach oryginalnie jest przerwa 1,3mm. Założyłem LPG i 1 tys km było dobrze potem zaczął szarpać, gazownik sprawdził i padła cewka (druga już) wymieniłem na nową i jest ok ale kazał mi zmniejszyć przerwę na świecach na 1,0 bo gaz się inaczej spala i takie tam, że układ WN nie bedzie w tedy tak wysilony więc tak zrobiłem. Ale niektórzy mnie straszą, że zmiana przerwy to lenistwo gaziarzy - zła mieszanka, która często skutkuje uszkodzeniem głowicy. A inni, że to nie ma nic do tego.
rustin | 24.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Rzeczywiście gaz stwarza nieco trudniejsze warunki zapłonu w cylindrze i nie jest błędem zmniejszenie... pełna odpowiedź

Śmierdzi gazem

status: zakończone model samochodu: Volvo V70 XC/XC70 2004 r. | 2,5 | 20V | 210

Szczegółowa treść zapytania:
Witam.Volvo xc70 2.5t, instalacja Stag Premium, reduktor tłokowy, praktycznie od dnia montażu śmierdzi gazem, np po przejechaniu jakiegoś odcinka i zatrzymaniu na światłach, z nawiewu wali gazem (włączony nadmuch). Po ruszeniu zapach po chwilce znika. Instalacja sprawdzana (pod maską i w bagażniku) - szczelna. Poza tym, co jakiś czas zapala się check engine, błąd to zbyt uboga mieszanka biegu jałowego. Warsztat, który montował ciągle ustawia mapy ale to nie wiele zmienia. Samochód nie jest wyposażony w czujnik ciśnienia paliwa. Ma ktoś może jakieś doświadczenia z podobnym przypadkiem? Pozdr.Jerzy
jw6213 | 23.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Silniki montowane w Volvo xc70 niejednokrotnie spotyka się z zamontowaną instalacją gazową i bardzo... pełna odpowiedź

Vectra B 2.0 136 KM

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 2000 r. | 2,0 | 4V | 136km

Szczegółowa treść zapytania:
WitamMam problem w doborze instalacji do mojej Vectry.A więc zdecydowałem się na montaż instalacji w firmie Czakram w Tarnowie. W tym zakładzie posiadają promocję do końca maja, która polega na instalacji podobno w całości z części firmy BRC oprócz listwy, która jest firmy Zavoli. Ten zestaw kosztuje w promocji 2300 zł. Zestaw ten jest montowany od ok. 3 miesięcy i nie wiadomo jak będzie się sprawował po dłuższym okresie. Podobno do tego czasu wszystko jest OK. Oczywiście polecono mi również zestaw z wtryskiwaczami firmy BRC, ale koszt takiej instalacji to 2900zł. Na oba zestawy firma daję gwarancję 24 miesięcy bez limitu km.Moje pytanie brzmi, czy mogę ze spokojem zainstalować tą tańszą instalację, czy może jednak lepiej dołożyć 600 zł na tą droższą lub nie montować do tego modelu samochodu żadnej instalacji.Drugie pytanie to czy samochód, który ma przejechane 200 tys. nie będzie miał problemów z instalacja gazową. Dodam, że nie mam z nim problemów przy benzynie. Trzecie, czy jest jakaś znacząca różnica przy tych dwóch instalacjach a jak tak to czy przekłada się to na jakość lub wielką różnicę technologiczną.Proszę o szybką odpowiedz ponieważ nie mam dużo czasu do namysłu. Dziękuję za odpowiedź.
pnk3 | 23.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Kompletacja z wtryskiwaczami ZAVOLI obsłuży silnik 2.0 Vectry bez problemu. Różnice mogą być... pełna odpowiedź

MITSUBISHI SPACE STAR 1,8 GDI

status: zakończone model samochodu: Mitsubishi Space Star 2000 r.

Szczegółowa treść zapytania:
PROSZĘ O INFORMACJĘ, JAKĄ INSTALACJĘ GAZOWĄ MOŻNA ZAINSTALOWAĆ W MITSUBISHI SPACE STAR 1,8 GDI, CZY MOGĄ BYĆ JAKIEŚ PROBLEMY Z ZAINSTALOWANIEM I EKSPLOATACJĄ AUTA NA GAZIE.
dorot | 23.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Do silnika 1.8 GDI musi być zamontowana instalacja dedykowana kontretnie do tego modelu silnika. Niestety... pełna odpowiedź

Wysokie ciśnienie - reduktor?

status: zakończone model samochodu: Daihatsu Feroza 1991 r. | 1,6 | 16V

Szczegółowa treść zapytania:
Witam,Po remoncie silnika instalacja zupełnie źle chodziła. Szarpanie, brak mocy itp. Na benzynie samochód jeździ jak z fabryki.Wymieniłem filtry fc i fl oraz wyczyściłem reduktor. Podłączyłem interfejs, zaktualizowałem firmware na 1.18.27 czyli najnowszy i jakie jest moje zdziwienie gdy czujnik (dobrze wybrany) podaje ciśnienie gazu 3,7! Przy próbie przełączenia na gaz i muśnięciu pedału gazu ciśnienie gwałtownie spada a samochód się dusi i gaśnie plując z rury wydechowej.Z tego co się orientuję wygląda to na reduktor (Emmegas 620). Reduktor ten kosztuje 290 zł. Czy mogę założyć inny, nie gorszy ale tańszy? Jeżeli tak to jaki? Czy to na pewno padnięty reduktor?Pozdrawiam,MK
Vielebny | 21.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Objaw opisany przez Pana wcale nie musi świadczyć o uszkodzeniu reduktora. Proponuję zacząć... pełna odpowiedź

Gaz do silnika FSI?

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Golf 2003 r. | 1,6 | FSI

Szczegółowa treść zapytania:
Witam ponownie. Mam pytanie do Eksperta, który udzielił mi odpowiedzi na pytanie z 15.05.2010. Napisał Pan: "nie spotkałem się podczas serwisu z instalacjami w silnikach FSI, które miałyby większy przebieg na gazie", czy to oznacza, że już spotkał się Pan w swojej pracy z samochodem z silnikiem FSI, który miałby zamontowaną instalacje gazową, czy źle zrozumiałem Pana wypowiedź i nie spotkał się Pan jeszcze z czymś takim? Pozdrawiam
słonik | 20.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Dobrze zrozumiał Pan moją odpowiedź tzn. spotkałem się w swojej pracy z silnikami FSI zaadaptowanymi... pełna odpowiedź

Zbiornik

status: zakończone model samochodu: Daewoo Lanos 1999 r. | 1,5 | 16V | 100km

Szczegółowa treść zapytania:
Od pewnego czasu nie mogę zatankować butli z gazem prawie do pełna, nie za każdym razem ale często. W połowie tankowania po prostu wybija piestolet i nie wiem czy to wina pompy w dystrybutorze, zaworu czy samego zbiornika. Proszę o sugestie i odpowiedź. Z góry dziękuję. martino
martino188 | 20.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli problem jest z przedwczesnym "odbijaniem" zaworu, to problem najczęściej leży po... pełna odpowiedź

Jaką instalację wybrać do tego BMW

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 3 2002 r. | 143

Szczegółowa treść zapytania:
Witam, jestem posiadaczem BMW 3 E46 2.0 143KM, jest to jednostka 4 cylindrowa, zastanawiam się jaką instalację gazową (chodzi mi o markę ) wybrać. Na pewno IV gen. sekwencja ale sporo jest tego na rynku, proszę coś poradzić jaką firmę wybrać do poszczególnych elementów.
sensible | 19.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Silniki BMW 4 cylindrowe o mocy 143 KM z rocznika 2002 to silniki VALVETRONIC i dobrze spisują się na... pełna odpowiedź

Volvo xc90 2,5t 2005r. BRC czy Stag 300 premium

status: zakończone model samochodu: Volvo XC90 2005 r. | 5V | 209

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. Posiadam Volvo xc90 2,5t z 2005r. Zastanawiam się jaką instalację gazową wybrać, jaki reduktor i wtryski. Czy Stag 300 premium do dobre rozwiązanie do tego auta? Proszę o pomoc
eweo | 19.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Obie wymienione przez Pana instalacje (BRC, STAG 300 Premium) powinny sprostać wymaganiom silnika 2.5... pełna odpowiedź

Awaria wskaźnika poziomu gazu

status: zakończone model samochodu: Peugeot 206 2003 r. | 1,1 | 8V | 60KM
system LPG: Tomasetto

Szczegółowa treść zapytania:
Witam, Proszę o podpowiedź, co może powodować złe wskazania poziomu gazu? Gdy w butli znajdowało się już niewiele gazu i prawidłowo paliła się kontrolka rezerwy (dioda czerwona), nagle zapaliła się jedna zielona, później 2 i 3 zielona. Gdy gaz się skończył, wskaźnik (centralka) prawidłowo zapiszczała(zasygnalizowała) i układ prawidłowo przestawił sie na benzynę. Gdy zatankowałem do pełna LPG, zapaliły się 4 zielone diodki, ale po przejechaniu odległości, po której powinny palić się juz 3 diody zielone, nadal palą się 4. Proszę o podpowiedź.Pozdrawiam
maso | 19.05.2010
Odpowiedź praktyka:
Przyczyną takiego zachowania wskaźnika na przełączniku może być wypięcie wiązki z czujnika pełnego... pełna odpowiedź





gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.