LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Praktyk radzi

Zastanawiasz się jaką instalacje gazową wybrać do swojego samochodu lub masz problem z LPG? Przeszukaj autogaz porady - może odpowiedź na Twoje pytanie już padła.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je praktykowi. To osoba z wieloletnim doświadczeniem, która postara się doradzić i rozwiązać Twój problem. Aby zadawać pytania musisz się zalogować - jeżeli posiadasz konto. Jeżeli nie posiadasz konta możesz je utworzyć tutaj.

Zadaj pytanie

Pytania i odpowiedzi

Jaka instalacja do BMW e36

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 3 1997 r. | 1,8 | 8V | 115km 85kW

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. Chciałbym się zapytać jaką instalacje polecałby Pan do tego auta. Gdy pytałem się sprzedawców, proponowali mi KME, Stefanelli. Jeden powiedział, że STAG jest tylko droższy od KME. Chciałbym poznać Pana obiektywną opinię, nie jako sprzedawcy. Jeszcze dostałem propozycje, że zamiast wtryskiwacza Valtek, wybrać Horizon i dopłacić 300zł. Czy aż taka jest różnica w cenie? Jakie podzespoły warto zamontować. Reduktor wtryskiwacze itd. Jakich się wystrzegać. Ostatnie pytanie. Jaka powinna być typowa gwarancja na instalacje gazowe i na konkretne podzespoły? Jestem początkujący w temacie gazu. Pozdrawiam
no-pain | 21.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Osobiście wybrałbym instalację Stag z reduktorem Zavoli, wtryskiwaczami Valtek 30 lub Valtek 34.... pełna odpowiedź

Zmiana listwy wtryskowej

status: zakończone model samochodu: Toyota Corolla 1992 r. | 1,6 | 16V | 84 kw 114km 4afe e10
system LPG: Tomasetto

Szczegółowa treść zapytania:
Zamierzam wymienić listwę wtryskową. Teraz zamontowana jest Valtek 1 ohm. Czy mogę wymienić na 3 ohm oraz jakie powinny być dysze? Proszę o radę jaka powinna być w tym aucie ponieważ od samego montażu mam problemy z tą instalacją.
wactun | 21.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Można zmienić listwę wtryskiwaczy Valtek z 1 na 3 ohm, należy jednak w programie dokonać zmiany typu... pełna odpowiedź

Po przełączeniu na gaz gaśnie

status: zakończone model samochodu: Peugeot 206 2002 r. | 1,1 | 8V | 60 km

Szczegółowa treść zapytania:
Witam, mam instalacę gazową REG by OMVL (sekwencja) i mam z nią problem, mianowicie po oczyszczeniu filterka w parowniku samochód po przełączeniu na gaz zachowuje się jakby brakowało gazu(pełna butla). Byłem z tym u gazownika z podejrzeniem elektrozaworu przy parowniku,a gazownik zaczął sprawdzać prąd w dwóch przewodach dochodzących do elektrozaworu i ku zaskoczeniu na obydwóch przewodach był prąd. Ten gazownik stwierdził, że komputer sterujący gazem ma zwarcie i przepiął te przewody tak aby obydwa elektrozawory pracowały pod jednym sterownikiem. Pomogło, ale na 1 godzinę i znów po przełączeniu na gaz gaśnie (te same objawy). Ten gazownik uważa, że komputer będzie do wymiany. Proszę o pomoc, już nie wiem co o tym sądzić. Dziękuję.
nubirek | 20.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli rzeczywiście elektrozawór na parowniku nie otwiera się odpowiedzialny za to jest sterownik... pełna odpowiedź

Spalanie

status: zakończone model samochodu: Opel Corsa 1997 r. | 1,4 | 8V | 60 KM

Szczegółowa treść zapytania:
Witam,Średnie spalanie benzyny wychodziło mi około 7,5l/100km natomiast gazu spala mi około 9,6l/100km Moje pytanie brzmi - Czy takie spalanie jest normalne czy należałoby jechać na regulację?Pozdrawiam.
stachu089 | 20.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Przyjmuje się, że spalanie gazu może być większe od zużycia benznyny o około 20%. To oznacza, że w... pełna odpowiedź

Czemu poszarpuje?

status: zakończone model samochodu: Seat Cordoba 2003 r. | 1,4 | 16V | 75 KM

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. Mam w moim aucie założoną BRC Light. Od początku ( instalacja ma jakiś miesiąc ) były z nią problemy. Po WIELU regulacjach jest w miarę ok, lecz czasem auto tocząc się na 2 biegu ( obroty około 1000 ) wpada w szarpanie. Wtedy dodanie gazu pomaga i wychodzi z tego szarpania. Co może być przyczyną?
PYTON333 | 19.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Powodem tego typu objawów często jest zbyt daleko od głowicy wprowadzony gaz lub zbyt duże dysze... pełna odpowiedź

Problem

status: zakończone model samochodu: Volvo 440/460 92 r. | 1,8 | 8V | 66 kw
system LPG: Vialle

Szczegółowa treść zapytania:
Parownik puszczał gaz, gazownik stwierdził, że trzeba zrobić regenerację parownika. Po regeneracji parownik dalej puszcza gaz po wyłączeniu silnika. Regenerację robił gazownik więc chyba wszystko jest dobrze złożone. Co może być przyczyną puszczania gazu po wyłączeniu silnika?
tadek56 | 18.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Reduktory (parowniki) Vialle są to tzw. parowniki elektroniczne. Jeżeli zanika zasilanie na zaworze... pełna odpowiedź

Za mało gazu wchodzi do butli

status: zakończone model samochodu: Ford C-Max 2005 r. | 1,6 | 16V | 100kM

Szczegółowa treść zapytania:
Cztery tygodnie temu założyłem instalację gazową sekwencją, zbiornik umieszczony w kole zapasowym. Pojemność 41,5l l, powinno wejść 33,2l (katalogowo) a w rzeczywistości wchodzi niecałe 30l (mierzone na wyjechanym do pusta zbiorniku). Na pierwszym darmowym przeglądzie zgłosiłem temat gazownikowi, ale stwierdził, że tak już jest. Na moją prośbę wymienił wielozawór (Tomasetto) na nowy - sytuacja nie uległa zmianie. Pływak nie był odgięty - obejrzałem przed montażem. Również obserwowałem montaż - nie miałem uwag.Czy gazownik ma rację?
jaco67 | 15.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Wielozawory fabrycznie często mają nieco zaniżoną wartość, przy której zamykają dopływ gazu.... pełna odpowiedź

Renault Megane III 2010 rok przebieg 7 tys km

status: zakończone model samochodu: Renault Megane 2010 r. | 1,6 | 16V | 11okm

Szczegółowa treść zapytania:
Witam Zakupiłem Meganke, nową z salonu 2010 rok. Przebieg 7 tys km. Zastanawiam się nad założeniem LPG. Martwi mnie to, że je te Megane w wersji III zaczęto produkować w 2009 roku i nie ma żadnych opinii użytkowników. Dzwoniąc po warsztatach nie spotkałem się, że ktoś już montował instalację. Salon proponuje mi Elpigaz, ale przyznają, że jeszcze do Megane III nie montowali. Czy ryzykowne jest założenie instalacji w takim przypadku? Dziękuję.
BRUCELEE | 14.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Problemów z funkcjonowaniem na gazie przy tych silnikach nie powinno być. Natomiast dość trudny jest... pełna odpowiedź

Czy można zamontować gaz

status: zakończone model samochodu: Mercedes Klasa ML 2007 r. | 3,5 | 6V | 272

Szczegółowa treść zapytania:
Czy nie będzie problemów?
pawel33 | 12.07.2010
Odpowiedź praktyka:
W swoim doświadczeniu zawodowym adaptowałem kilka takich samochodów na gaz i nie ma z nimi problemów... pełna odpowiedź

Czy mam reduktor (parownik) ?

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 1999 r. | 1,8 | 20V | 125

Szczegółowa treść zapytania:
Witam,Zakupiłem niedawno Volkswagena Passata z instalacją LPG Firmy BRC - sekwencja. Poprzednio jeździłem Punciakiem z gazem drugiej generacji gdzie pamiętam, że co pewien czas musiałem w parowniku (reduktorze) odkręcać śrubkę by spuścić oleisty syf z gazu. Zastanawiam się gdzie i czy w ogóle w instalacji z sekwencją jest parownik (reduktor) ? Poza tym mam pytanie, co ma wpływ na tak duże spalanie gazu 15 l ! w mieście. Czy przyczyną takiego spalania może być filtr gazu, który ma 25 tys przejechane?
dzialus | 12.07.2010
Odpowiedź praktyka:
W większości instalacji IV generacji (sekwencyjnych) są typowe reduktory (parowniki). Natomiast nie ma... pełna odpowiedź

Lecho mini lambda

status: zakończone model samochodu: Renault Megane Scenic/Scenic 1997 r. | 1,6 | 8V | 90
system LPG: Zavoli

Szczegółowa treść zapytania:
Dzień dobry! Mam instalację gazową ze sterownikiem mini lambda i reduktorem Zavoli. Firma Lecho radzi, aby regulacji gazu dokonywać w następujący sposób:- w przypadku braku testera sondy lambda możemy posłużyć się miernikiem podczas regulacji LPG. zwieramy ze sobą kabel biały i czerwony ( we wtyczce do podłączenia testera ) dzięki czemu silnik krokowy zatrzymuje się w pozycji 1/3. Następnie podnosimy obroty do 3000 i śrubą od registira regulujemy gaz w taki sposób, aby napięcie oscylowało w granicach 0-1V. W związku z powyższym mam jedno pytanie - czy jeżeli ustawie silniczek krokowy w pozycji 1/3 a następnie zdemontuje ten silniczek i śrubę od registira ustawie w takim samym wychyleniu jak silnik krokowy, to będzie to samo ?
kaczor225 | 12.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Regulację tego typu układów dokonuje się przy zamontowanych wszystkich elementach w układzie. Każdy... pełna odpowiedź

Montaż instalacji polecanej

status: zakończone model samochodu: Honda Accord 1994 r. | 2,2 | 16V | v-tec silniki f22b....

Szczegółowa treść zapytania:
Dobry, mam pytanie. Co pan by polecił do Accorda 5 generacji z przełożonym silnikiem, chyba od Accorda ATR z pojemnoscią 2.2 v-tec o mocy 200 KM. Chciałbym odpowiednią instalkę, do tej pory jeździłem w Accordzie 5 gen, amerykańska wersja z silnikiem 2.0 f20b3 o mocy 136km i było ok z instalką Stag 300 plus, reduktor Zavoli Zeta 260 KM, wtryski Magic Jety.
donmikolajek | 10.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Przy tego typu silnikach (gdzie mamy stosunkowo dużą moc przy małej ilości cylindrów) newralgicznym... pełna odpowiedź

Proszę o poradę wyboru insalacji do Volvo XC 90 2,5

status: zakończone model samochodu: Volvo XC90 2004 r. | 2,5 | 5V | 142kw/194km

Szczegółowa treść zapytania:
Witam!Moje pytanie jest dwojakie. Czy nie przeszkadza fakt, że samochód ma już prawie 200 000km przebiegu żeby teraz włożyć instalacje LPG. A z drugiej beczki - znalazłem fajny zakład z młodymi chłopakami - pasjonatami rajdow samochodowych off road i instalacji gazowych. Generalnie robią wszystko na STAGu - wiem już z wyczytanych wcześniejszych pytań innych, że taka instalacja się nadaje ale czy mogę dostać odpowiedź jaki powinien być jej symbol? Jakie wtryski i czy mam robić tą lubryfikacje??? Jeżeli chodzi o mój nakład finansowy to nie chcę przesadzać gdyż normalnie robię tym samochodem rocznie zaledwie 15 000 - 20 000 km rocznie. Na co dzień jeżdżę Octavią TDI i robię rocznie 70 000 km więc już wiecej nie mam siły a Volvo jeżdże tylko po mieście ale teraz na wakacje zrobię 6 000 km więc myślę, że to dobry czas żeby ją założyć. Proszę o pomoc, nie chcę szaleć finansowo ale nie chcę też oszczędzać z instalacją. Dziekuję i pozdrawiam Przemek
fajnyprzemo | 07.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Odnośnie pierwszego pytania, to jeżeli silnik utrzymywany jest w pełnej sprawności, to przebieg około... pełna odpowiedź

Jaki gaz do Sharana

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Sharan 1999 r. | 2,0 | 115KM

Szczegółowa treść zapytania:
Chciałbym się dowiedzieć jakiej firmy najlepiej zamontować sekwencyjny wtrysk gazu. I czy w fazie ciekłej czy lotnej?
grasta | 07.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Zdecydowanie bardziej popularnymi są instalacji IV generacji - sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej.... pełna odpowiedź

Dziwny problem

status: zakończone model samochodu: Alfa Romeo 156 1998 r. | 2,0 | 16V | 155km

Szczegółowa treść zapytania:
Od miesiąca jestem posiadaczem instalacji LPG lecz nie jestem pewien czy moje pytanie akurat jej dotyczy. Mianowicie, gdy samochód postoi ok 10 h to po uruchomieniu i dodaniu gazu obroty spadają aż samochód mało co nie zgaśnie. Gdy ruszę z miejsca bardzo pomału, zaczyna się rozpędzać i dodatkowo szarpać. Trwa to do czasu aż autko się nie rozgrzeje, poźniej problemy znikają. Czym to może być spowodowane?
karol9236 | 06.07.2010
Odpowiedź praktyka:
W celu wykluczenia wpływu instalacji LPG proponuję kilka dni eksploatować auto tylko i wyłącznie na... pełna odpowiedź

Zmiana ustawień komputera

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1999 r. | 1,6 | 16V | 100KM

Szczegółowa treść zapytania:
Witam.Mam pytanie dotyczące mojej Asterki. Otóż, według moich obliczeń powinienem ustawiać komputer co 1,5 tygodnia. Po tym czasie po wizycie u serwisantów komputer prawdopodobnie zmienia swoje ustawienia, po czym samochód pali około 12L, przygasa, brak mocy. Czy to jest możliwe, iż wdmuchiwane jest lewe powietrze i komp traci ustawienia. Najczęściej dzieje się tak gdy włączy się wentylator po przekroczeniu 100 st. C. Nadmienie, iż dmuchnięcie w rurę dolotu powietrza do filtra powoduje jego gwałtowny spadek obrotów. Czy może temperatura zasysanego powietrza ma jakieś znaczenie. Czy może trzeba tak ustawić wlot powietrza do filtra aby nie dostawał dodatkowych podmuchów. Z tego co kiedyś czytałem układ LPG powinno się ustawiać raz na rok.Dziękuję za odpowiedź.
krisorzeszek | 05.07.2010
Odpowiedź praktyka:
Rzeczywiście kierunek wlotu powietrza przy instalacjach II generacji ma bardzo duże znaczenie i w... pełna odpowiedź





gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.