Praktyk radzi

Zastanawiasz się jaką instalacje gazową wybrać do swojego samochodu lub masz problem z LPG? Przeszukaj autogaz porady - może odpowiedź na Twoje pytanie już padła.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zadaj je praktykowi. To osoba z wieloletnim doświadczeniem, która postara się doradzić i rozwiązać Twój problem. Aby zadawać pytania musisz się zalogować - jeżeli posiadasz konto. Jeżeli nie posiadasz konta możesz je utworzyć tutaj.

Zadaj pytanie

Pytania i odpowiedzi

Czy montować lubryfikację?

status: zakończone model samochodu: Renault Laguna 2004 r.

Szczegółowa treść zapytania:
Zastanawiam się nad montażem instalacji LPG. Gazownik powiedział, że trzeba założyć lubryfikację, chciałbym wiedzieć czy ten silnik tego wymaga powiedział też że inna instalacja jak BRC plug in drve nie da rady.
kaniol | 15.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Osobiście uważam, że w silnikach Renault 2.0T z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych nie ma... pełna odpowiedź

Wymiana instalacji II gen na sekwencję

status: zakończone model samochodu: Peugeot 306 1994 r. | 1,8 | 8V | 101KM
system LPG: Tomasetto

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. Posiadam od roku Peugeota 306 1,8 8V 101KM z instalacją II generacji (kontroller Stag 2L, reduktor Tomasetto 100hp). Spalanie przy oszczędnej jeździe w mieście wynosi 13l (raz mi się udało uzyskać wynik 12,5l, ale to już maks eco driving). Przy korkach lub troche większym "bucie" potrafi dojść do 16l. W trasie przy stałej prędkości 100km/h bez wyprzedzania wyszło równe 11l/100km (trasa miała 200km). Regulacja mało daje i nie ukrywam, że denerwuje mnie ten fakt i to, że inni posiadają sekwencję, która pali niby ok 10-11l w mieście z tym samym silnikiem. Tak więc zastanawiam się nad przeróbką swojej instalacji. Na Allegro można już od 700zł kupić kpl instalacje LPG sekwencyjne(oczywiście oprócz butli). I tak się zastanawiam, czy było by to opłacalne. Moja dotychczasowa instalacja ma już 6 lat (auto kupiłem rok temu). Z jednej strony nowa instalacja nie powinna sprawiać problemów i spalanie powinno się zmniejszyć, ale z drugiej strony jeśli różnica w spalaniu będzie wynosić tylko 1l to chyba nie ma sensu wydawać pieniędzy na przerabiać instalki. Dodam też, że posiadam plastikowy kolektor dolotowy i do tego podgrzewany płynem chłodniczym i nie wiem, jak mógł być ktoś tak nie odpowiedzialny wkładając tam instalację II gen (słyszałem, że do plastikowego kolektora tylko sekwencja). Niby nic się nie stało przez ten czas ale to może świadczyć i o tym, że instalacja była założona w stylu "byle, żeby najtaniej było, nie ważne co włożycie". Proszę o porady. Ostatnio myślałem nawet nad wymianą silnika na diesla, ale z drugiej strony koszty (mówię o spalaniu) będą tylko niewiele niższe od LPG. Dodam też, że jestem mechanikiem i instalację sam bym przerabiał oraz regulował (ew na samym końcu pojechał do sprawdzenia do "mądrego")
maciejh92 | 15.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Rzeczywiście nie odpowiedzialnym było zamontowanie instalacji II generacji do plastikowego kolektora... pełna odpowiedź

Jaka instalacja (wtryski)

status: zakończone model samochodu: Mitsubishi Galant 1999 r. | 24V | 163 ps

Szczegółowa treść zapytania:
Chcę założyć LPG do Galanta 2,5 V6. Proponują mi STAG 300+ i czerwone valteki. Czy te wtryskiwacze będą odpowiednie do tego silnika? Jeżeli nie to jakie?
czerwony88 | 15.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Kompletacja przez Pana wymieniona bez problemu obsłuży silnik Galanta 2.5 V6 i nie ma konieczności... pełna odpowiedź

Czy instalować gaz do tego silnika?

status: zakończone model samochodu: Land Rover Freelander 2008 r. | 24V | 233 KM

Szczegółowa treść zapytania:
Witam,Mam pytanie, chciałbym zainstalować gaz do mojego samochodu ale z tego co wyczytałem gdzieś w necie silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa i to jest problem. Z kolei ten sam silnik jest montowany w Volvo i jak widzę ludzie montują do niego instalacje w XC90, XC70. Czy mógłbym liczyć na radę czy do tego silnika warto zakładać instalację jeśli tak to jaką?Z góry dziękuję, pozdrawiamTomek
tombba | 12.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Rzeczywiście jest to silnik Volvo z dość nietypową konstrukcją głowicy, gdzie zawory ssące są... pełna odpowiedź

Czy warto instalować instalację podciśnieniową w Ford Fiesta 1,25 z 1996 r.?

status: zakończone model samochodu: Ford Fiesta 1996 r.

Szczegółowa treść zapytania:
Witam!Zastanawiam się nad instalacją gazową do mojego auta. Kompletnie nie wiem, jaką... Dużo się pisze o zaletach instalacji sekwencyjnych...a czy zwykła też by się sprawdziła? Jeśli tak, to co by Pan polecał (najchętniej koszt do 2000 PLN)? Jeżdżę dużo ok. 20 000 km rocznie. Z góry dziękuję za odpowiedź
stangryt | 11.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Z uwagi na kolektor ssący wykonany z tworzywa odradzam montaż instalacji II generacji, choć i na takiej... pełna odpowiedź

Butla gazowa, informacje

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 1 2004 r. | 2,0 | 16V | 150PS

Szczegółowa treść zapytania:
Witam serdecznie,Mój problem związany jest z wielkością samochodu. Butla gazowa 60L zamontowana w bagażniku to ogromny walec z wystającym wielozaworem. Chciałbym odzyskać choć część miejsca w bagażniku. Moje pytanie brzmi, czy można przekręcić butlę tak by wielozawór był na górze, jeśli nie to czy istnieją wielozawory, które mogą być instalowane "na górze" butli. Mój jest oczywiście klasycznie 30 stopni z przodu.Jeśli nie jest możliwe przekręcenie butli lub specjalny zawór to czy istnieją butle, które rozwiążą mój problem ? Może są jakieś tajne miejsca w tym aucie gdzie można zamontować butlę ? A może istnieją specjalne butle z wielozaworem z boku, lub u góry.Bardzo proszę o pomoc,Pozdrawiam,Maciej
Yuiren | 10.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Niestety butli z wielozaworem, który ma Pan zamontowany nie można przestawiać do pionu. Natomiast są... pełna odpowiedź

BMW 325 TI COMPACT SPADEK MOMENTU OBROTOWEGO i MOCY e46- normalne?

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 3 2002 r. | 2,5 | 24V | Zmienne fazy rozrządu VANOS, moc 192, Przebieg 125 tys

Szczegółowa treść zapytania:
Witam , Mam następujący problem : Posiadam BMW bardzo zadbane , przebieg 125 tys , 325 TI moc 192 konie . Założyłem do niego gaz BRC (chciałem Prinsa ale powiedzieli, że nie ma sensu przepłacać). Przed założeniem instalacji byłem na hamowni aby sprawdzić stan auta i porównać sobie specyfikacje przed i po założeniu gazu: dołącze wynik w załączniku. Ale do sedna: auto co widać w załączniku za nim je zagazowałem już przy 1 700 obrotów ma prawie cała moc i moment ponad 200 NM. Po instalacji auto osiąga ten moment dopiero przy 4000 obrotów i to jest odczuwalne... i bardzo mnie to boli ponieważ właśnie ten zakres obrotów mi jest potrzebny. Co mnie jeszcze bardzo zastanawia to fakt, że po przełączeniu na benzyne auto ma ta samą specyfikacje i też późno łapie ten moment ale ma tą samą moc i monent maxymalny co kiedyś ?! O co w tym chodzi ?? Ja z tego nic nie rozumiem > czy ktoś coś takiego widział ?? Jaki powód ? Ja straciłem jakieś 25% momentu a to raczej trochę dużo... Gazownicy powiedzieli, że to kwestia regulacji ale w takim razie czemu po przełączeniu na benzynke też słabo ciągnie? Auto już regulowałem i teraz pali mi przy ostrej jeździe 24/100!! A przy economic 15/100. Widziałem wyniki innych bumek po gazowaniu i NIGDY aż takiej róznicy ale chcę wiedzieć jakie mogą być przyczyny. Proszę o pomoc !Intalacjia BRC Sequent plug and drive i wszystko inne tez BRC wtryski Itp Zbiornik 23 litry koło zapasowe załącznik na http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=1094pozdrawiam
radkost | 10.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Te silniki BMW posiadają bardzo rozbudowaną adaptacje nie tylko odnośnie składu mieszanki, ale... pełna odpowiedź

Jaka jest dozwolona prędkość na LPG by nie uszkodzic silnika

status: zakończone model samochodu: Opel Vectra 93 r. | 2,0 | 8V
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:
Jaka jest dozwolona prędkość na LPG by nie uszkodzić silnika i co może ulec awarii po przekraczaniu tej prędkości?
blackhorse | 10.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Nie ma ograniczenia prędkości podczas eksplotatacji auta na LPG. Jeżeli jest wyraźnie odczuwalny spadek... pełna odpowiedź

Mitsubishi Colt 1,6 16V problem z gazem

status: zakończone model samochodu: Mitsubishi Colt 1996 r. | 1,6 | 16V | 90KM
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:
Kupiłam Mitsubishi Colt 1,6 16V, pod maską pracuje silnik 4g92, problem polega na tym, że po zakupie auta samochód zaczął szarpać i strzelać na gazie. Poranny rozruch na benzynie też był utrudniony ponieważ trzeba było dość ostro przegazowywać samochód aby nie zgasł. W warsztacie mechanicy wyregulowali zawory, wymienili świece, wyregulowali prace silnika krokowego. Okazało się natomiast, że od tych wystrzałów na gazie uszkodzony został przepływomierz powietrza (wypalony) oraz filtr powietrza. Na gazie samochod jakoś jeździ, chociaż w dalszym ciągu zdarza mu się strzelić. Moje pytanie polega na tym, czy warto wymieniać przepływomierz?? Czy jest jakiś sposób aby zapobiec szarpaniu oraz strzałom silnika??? Obecnie samochód odpala z odlączaną kostką od przepływomierza. Inwestujac w przepływomierz boje się, że kolejne szarpanie i strzały silnika znowu go uszkodzą (a koszt wymiany jest dość wysoki). Chciałabym prosić o jakąś rade, gdyż nie wiem co mam dalej robić, nie mam pieniędzy aby non stop inwestować w to auto. Z góry dziękuje za odp. pozdrawiam Kasia
czarna | 10.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Dopóki strzały występują wymiana przepływomierza na nowy nie ma sensu ponieważ tak jak Pani słusznie... pełna odpowiedź

Wolne obroty....

status: zakończone model samochodu: FSO Polonez Caro/Atu/Kombi 2001 r. | 8V | 84km

Szczegółowa treść zapytania:
Witam .. mam pytanie w moim Polonezie instalacja BRC, mixer zamontowany w dolocie powietrza 8 letniej...nic nie naprawiane i nie wymieniane oprócz filtrów i spuszczaniu mazi... zaczął występować problem z wolnymi obrotami a mianowicie po przełączeniu na gaz, po minucie pracy na Pb, za jakieś 10 sek silnik mi gaśnie... i to natychmist, jak go trzymam powyżej 1500 obr to pracuje, ale jak tylko puszczę to gaśnie, po nagrzaniu się do około 50/70 stopni problem znika. Wygląda na to, że zamarza mi reduktor, ale specjalnie płynu duży poziom pilnuje...??? Niby jest już letni jak to się dzieje bo kolega trzymał go na obrotach a ja sprawdzałem... przez te lata z trzy razy regulowałem ten reduktor z dobrym skutkiem... zgodnie z instrukcją ze strony (krótki poemat na gazu temat).. palił i spalał naprawdę dobrze.... wspomnę, że po przełączeniu na gaz jeszcze chodzi chwilkę a póżniej gaśnie .... jakby przepływ gazu szronił dysze czy co... może sprawdzić przepływ płynu w reduktorze....????
saturn745 | 09.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Niestety wszystko wskazuje na to, że reduktor jest już wyeksploatowany. Po 8 latach używania membrany w... pełna odpowiedź

Problem z instalacją czy z silnikiem POMOCY !!!!!!!!

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Fox 2005 r. | 1,4 | 4V

Szczegółowa treść zapytania:
Witam,Może konkretnie zacznę i opisze usterkę a właściwie zachowanie auta. Kiedy jadę na gazie w pewnym momencie samochodem zaczyna szarpać i zapala się kontrolka informująca o błędzie i jazda na gazie staje sie nie możliwa ponieważ wciskając gaz autem strasznie szarpie i auto na wciśnięty pedał gazu prawie nie reaguje. Dopiero przełączenie na benzynę uspokaja samochód i jazda może być kontynuowana bezproblemowo. Kiedy pojechałem do autoryzowanego serwisu gazu gość mi powiedział, że jest to wina cewki zapłonowej ale wymieniając cewkę problem nie został zlikwidowany. Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek uwagi na ten temat, bo już nie wiem co mam robić Dziękuję z góry
kamyczewski | 07.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Powodem takiego zachowania oprócz układu zapłonowego może być np. uszkodzony wtryskiwacz gazowy.... pełna odpowiedź

Jaka instalacja LPG?

status: zakończone model samochodu: Hyundai Coupe 2004 r. | 24V | 167KM

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. Chciałbym zamontować do samochodu instalację gazu, tylko nie wiem jaka będzie najlepsza do tego silnika. Zależy mi, aby podzespoły były wysokiej jakości, aby nie utracić fabrycznych parametrów silnika oraz żeby komputer nie wyświetlał co chwilę kontrolki MIL. Wolę dopłacić do instalacji niż kupić tańszą i mieć z nią problemy.Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam. Damian
driver | 07.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Silniki te zdecydowanie najlepiej pracują na instalacjach IV generacji (sekwencyjnych). Z marek... pełna odpowiedź

Odnośnie eksploatacji

status: zakończone model samochodu: Ford Focus 1999 r. | 1,8 | 85 kW

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. To jeszcze raz ja. Chciałbym się też dowiedzieć jaki byłby orientacyjny koszt takiej instalacji? Ford Focus 1,8 Ghia 80 tys. 1999 Pozdrawiam
pioter690 | 01.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Ceny za montaż instalacji IV generacji wahają się w przedziale między 2,5 do około 4 tys. zł. w... pełna odpowiedź

Czy instalacja gazowa nie spowoduje jakichś dodatkowych problemów w eksploatacji?

status: zakończone model samochodu: Ford Focus 1999 r. | 1,8 | 85 kW

Szczegółowa treść zapytania:
Witam. Zastanawiam się nad monatażem instalaci gazowej do Forda Focusa 1,8 Ghia 1999 przebieg: 80 tys. Chciałbym sie dowiedzieć czy jest to bezpieczne i nie spowoduje jakichś komplikacji w amortyzacji samochodu? Jeśli tak to jaki rodzaj instalacji Pan poleca?
pioter690 | 01.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Poprawnie zamontowana instalacja gazowa jest bezpieczna. Zalceam montaż instalacji IV generacji -... pełna odpowiedź

Jaka instalacja LPG

status: zakończone model samochodu: Ford Escort/Orion 1997 r. | 1,8 | 16V | 115 km zetec wersja ghia

Szczegółowa treść zapytania:
Witam, mam pytanie jaką mam założyć instalację LPG do mojego samochodu? Odradzano mi bo niby głowica długo nie wytrzyma i będzie do wymiany, bo może zepsuć się przepływomierz no i że mój ww samochód nie nadaje się do gazu...
destruktor | 01.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Silniki te bardzo dobrze znoszą eksploatację na gazie, a przy zastosowaniu instalacji IV generacji nie ma... pełna odpowiedź

Instalacja LPG w Nissanie Qashqai+2

status: zakończone model samochodu: Nissan 100 NX 2010 r. | 2,0 | 16V | 140KM

Szczegółowa treść zapytania:
Witam, zastanawiam się czy istnieje możliwość instalacji LPG w Qashqai+2 z silnikiem 2,0 MR20DE jest to całkowicie aluminiowa jednostka 140 KM (103 kW) oraz 200 Nm. Jeżeli tak, to jaka instalacja będzie odpowiednia, w okienku model samochodu wybrałem 100NX bo Qashqaia nie ma na liście a trzeba coś zaznaczyć.
Meru | 01.09.2010
Odpowiedź praktyka:
Silniki MR20DE posiadaja regulowane luzy zaworowe o czym bezwzględnie należy pamiętać zwłaszcza przy... pełna odpowiedź





gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.