22.05.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Alfa Romeo 159 (2009), BMW Seria 3 (2005), Ford Focus (2007), Mazda 6 (2008), Opel Vectra (2007), Saab 9-3 (2007), Mercedes C-Class (2006), Toyota Avensis (2006), Volvo S40 / V50 2004-2012 (2007), Skoda Octavia (2006), Audi A4 (2005)?

Samochody:
- Alfa Romeo 159 2009 r., 1.8 TBI 16V 1.7 200 KM (147 kW)
- BMW Seria 3 2005 r., 318i 2.0 143 KM (105 kW)
- Ford Focus 2007 r., 2.0 16V 145 KM (107 kW)
- Mazda 6 2008 r., 2.0L MZR 147 KM (108 kW)
- Opel Vectra 2007 r., GTS 2.0 Turbo 175 KM (129 kW)
- Saab 9-3 2007 r., SportLimousine 2.0t 175 KM (129 kW)
- Mercedes C-Class 2006 r., C 200 Kompressor Sportcoupé 1.8 163 KM (120 kW)
- Toyota Avensis 2006 r., 2.0 Combi VVT-i 147 KM (108 kW)
- Volvo S40 / V50 2004-2012 2007 r., S40 2.0 145 KM (107 kW)
- Skoda Octavia 2006 r., 1.8 Turbo 180 KM (132 kW) RS
- Audi A4 2005 r., 1.8T 163 KM (120 kW)

Praktyk:

Pod kątem eksploatacji na gazie proponuję następującą kolejność:

  • BMW Seria 3 2005 r., 318i 2.0 143 KM,
  • Opel Vectra 2007 r., GTS 2.0 Turbo 175 KM,
  • Saab 9-3 2007 r., SportLimousine 2.0t 175 KM,
  • Mercedes C-Class 2006 r., C 200 Kompressor Sportcoupé 1.8 163 KM,
  • Skoda Octavia 2006 r., 1.8 Turbo 180 KM,
  • Audi A4 2005 r., 1.8T 163 KM.

Silniki tych samochodów mają hydraulicznie regulowane luzy w układzie rozrządu i w z związku z tym nie wymagają stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silniki samochodów:

  • Ford Focus 2007 r., 2.0 16V 145 KM,
  • Mazda 6 2008 r., 2.0L MZR 147 KM,
  • Toyota Avensis 2006 r., 2.0 Combi VVT-i 147 KM,
  • Volvo S40 / V50 2004-2012 2007 r., S40 2.0 145 KM,

także mogą być zasilane za pomocą systemów IV lub V generacji. Jednak z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe należy w nich zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacjach IV generacji). W przypadku zastosowania systemu V generacji nie jest wymagana dodatkowa lubryfikacja.

Natomiast silnik 1.8 TBI 16V 1.7 (200 KM) Alfy Romeo 159 to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wymaga instalacji dedykowanej. Według informacji, które mam system IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w stanie gazowym z dotryskiem benzyny) do tego silnika oferuje firma Zavoli, jednak do egzemplarzy wyprodukowanych po 2010 r.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.