26.03.2015
Pytanie o eksploatację instalacji.

Citroën C4 (2008), 1,6 120 km VTi

instalacja: Landi Renzo
reduktor: Landi Renzo
wtryskiwacze: Keihin

Pytanie:

Witam,

Bardzo proszę o podpowiedź.

Mam Citroena C4 Grand Picasso z silnikiem 1.6 VTI z 2008 roku. Instalacja gazowa Landi Renzo montowana w Holandii pod nazwą Eurogas.

Po zakupie auta nie występowały żadne problemy - z upływem czasu zauważam niedogodność polegającą na gaśnięciu auta podczas dojazdu np. do skrzyżowania, przejścia dla pieszych itp. tj. po wciśnięciu pedału sprzęgła, auto bez żadnego szarpania itp., gaśnie.

Kiedy nie zatrzymuje się do "0" to czasem jest niezauważalne ponieważ po puszczeniu sprzęgło auto odpala tak jak na "popych".

Z racji tego, ze jest to holenderski odpowiednik w mojej okolicy istnieje tylko 2 mechaników posiadających komputer i oprogramowanie do tej instalacji.

Jeden z mechaników doradził mi wymianę świec - zostały wymienione - problem występuje dalej.
Inny w komputerze zmienił parametry cut off i przełączanie z benzyny na LPG było 60 stopni ustawił 40.
Na benzynie ten problem nie występuje. Ponadto w komputerze pokładowym samochodu co jakiś czas wyskakuje błąd czujnika ograniczania emisji spalin - po jego skasowaniu przez jakiś czas jest w porządku ale po czasie temat znów wraca.

Myślałem, że gaśnięcie spowodowane może być zanieczyszczeniem filtrów i koniecznością ich wymiany jednakże gazownik ten powiedział, że gdyby były filtry to samochód by gasł częściej, pracował nierówno itp. (PS. Co jaki czas powinno się takie filtry wymienić??).

Dodam, że problem gaśnięcia nie występuje zawsze i tu jest największy problem. Są dni że jeździ bez gaśnięcia przez np. 3 dni, a są takie dni, że gaśnie 4 razy podczas jednej krótkiej jazdy.

Proszę o pomoc co może być ewentualną przyczyną ponieważ widzę, że mechanik nie ma na to pomysłu, a nie chciałbym wymieniać wszystkiego "po kolei". A ewentualnie podjechać jeszcze raz i ewentualnie wskazać możliwą przyczynę?

Praktyk:

Filtry w instalacjach gazowych powinno się wymieniać nie póżniej niż co 30 tys. km. Nadmierne zabrudzenie filtrów raczej nie będzie dawało opisanych objawów. Przyczyny takiego zachowania silnika podczas pracy na gazie upatrywałbym w wadliwie działających wtryskiwaczach gazu, jednak dobrze byłoby potwierdzić to podczas diagnostyki w trakcie próby drogowej.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.