06.06.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Czy dobrze rozumuje


Pytanie

Czytając posty na forach odnoszące się doszłem do pewnych wniosków tylko jeszcze nie wiem czy słusznych , wychodzi na to iż główną przyczyną uszkodzeń silników tj uszkodzeń głowicy, wypalaeń gniazd zaworów oraz wypaleń uszczelek bloków silnika jest nasza pazerość czyli ustawień za bardzo ubogiej mieszanki co podnosi temp spalania natomiast uszkodzenia osprzętu tj silniczków krokowych , przepływomierzy, komputera sterującego jest źle dobrana instalacja ?Jeśli oczywiście można tak to streścić.

Praktyk:
Bardzo Pan to "streścił", w rzeczywistości oczywiście sprawy są bardziej złożone. Zbyt uboga mieszanka faktycznie sprzyja usterkom elementów głowicy i jest bardzo częstym powodem ich uszkodzeń. Warto tu dodać, że tak jak w przypadku prostych układów podciśnieniowych bez większych przeszkód można było ustawiać ubogą mieszankę (chcą np. uzyskać mniejsze zużycie), tak w przypadku nowoczesnych samochodów wyposażonych w sondy lambda i systemów gazowych z systemami kontroli składu lambda, nie jest to takie proste. Nad składem mieszanki czuwa układ elektroniczny, który dba o właściwy skład a problemy z jego utrzymaniem sygnalizuje zapaleniem kontrolki check. Bardzo ważne natomiast jest wprowadzenie gazu (podanie gazu). W samochodach z wielopunktowym wtryskiem benzyny i bardzo długimi kolektorami ssącymi, zastosowanie tradycyjnej instalacji gazowej nie gwarantuje poprawnego składu mieszanki tak jak to jest w przypadku nowoczesnych systemów wtrysku gazu. Róznica polega na miejscu podania gazu. W przypadku systemów zwykłych gaz podany jest przed przepustnicą - jego droga do poszczególnych cylindrów jest długa i nierówna. W przypadku systemów sekwencyjnych, gaz podany jest (tak jak benzyna) bepośrednio do każdej odnogi kolektora, tuż przed zaworami ssącymi. Powoduje to, że droga gazu jest bardzo krótka i jednakowa dla każdego cylinda, czego wynikiem jest możliwość precyzyjnego utrzymania właściwego składu mieszanki.Przy systemach sekwencyjnych wtrysku gazu, właściwie systemem gazowym steruje sterownik benzynowy (w dużym uproszczeniu). Aby samochód działał poprawnie instalacja gazowa powinna być odpowiednio skalibrowana a to wyklucza możliwość celowej jazdy na za ubogiej mieszance. Z kolei źle dobrana instalacja lub niepoprawnie zamontowana sprzyja uszkodzeniom układu dolotowego (uszkodzenia przepływomierzy, obudów filtrów powietrza). Uszkodzenia silników krokowych najczęściej spowodowane warunkami w jakich pracują i jakością gazu jaki dozują.Podsumowując, dobrze dobrana, profesjonalnie zamontowana i odpowiednio skalibrowana instalacja będzie działać dobrze i przynosić duże oszczędności. Warto dlatego, znaleźć dobry warsztat i nie kierować się wyłącznie ceną. Jeździ się bowiem na dobrej i porządnie zamontowanej instalacji a nie na cenie.


Dobra instalacja - bezproblemowa eksploatacja

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.