13.05.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Duże obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku

samochód: BMW

Pytanie

Witam serdecznie. Jestem posiadaczem BMW 318i 96r. Auto ma założoną instalację Lovato II gen. Samochód jeździ bez zastrzeżeń. Na benzynie zarówno na zimnym silniku jak i rozgrzanym zachowuje się idealnie (obroty ani nie falują, ani nie są w żaden sposób uzależnione od temp. silnika - pomijam moment włączonego ssania). Natomiast na gazie, przy dużej temp. silnika (np przy jeździe w korkach) obroty biegu jałowego osiągają poziom 2tys/min. Jeśli silnik zostanie wyregulowany na "ciepło" - w stanie maksymalnego rozgrzania to znowu na zimnym (np w trasie, albo po odpaleniu po godzinnym postoju) silniku obroty są zdecydowanie za niskie (falują, gaśnie silnik) - znowu pomijam kwestię pracy na ssaniu - tu jest ok. Zauważyłem, że wysokość obrotów bardzo mocno zależy od temperatury silnika. Dodam jeszcze że w zimę problem występował o wiele rzadziej lub wogóle.

Praktyk:
Zakładając, że układ benzynowy mamy w pełni sprawny można przyjąć, że problemy z biegiem jałowym na gazie wynikają z usterki reduktora. Zanim jednak go naprawimy / wymienimy proponuję skontrolować czy po przełączeniu na gaz nie zostaje odcięty regulator biegu jałowego. Jest to częsty błąd popełniany przy montażu instalacji LPG w tym aucie (odcięcie wtryskiwaczy odcina również regulator biegu jałowego).


5 powodów, dla których warto jeździć na LPG.

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.