13.05.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Duże obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku

samochód: BMW

Pytanie

Witam serdecznie. Jestem posiadaczem BMW 318i 96r. Auto ma założoną instalację Lovato II gen. Samochód jeździ bez zastrzeżeń. Na benzynie zarówno na zimnym silniku jak i rozgrzanym zachowuje się idealnie (obroty ani nie falują, ani nie są w żaden sposób uzależnione od temp. silnika - pomijam moment włączonego ssania). Natomiast na gazie, przy dużej temp. silnika (np przy jeździe w korkach) obroty biegu jałowego osiągają poziom 2tys/min. Jeśli silnik zostanie wyregulowany na "ciepło" - w stanie maksymalnego rozgrzania to znowu na zimnym (np w trasie, albo po odpaleniu po godzinnym postoju) silniku obroty są zdecydowanie za niskie (falują, gaśnie silnik) - znowu pomijam kwestię pracy na ssaniu - tu jest ok. Zauważyłem, że wysokość obrotów bardzo mocno zależy od temperatury silnika. Dodam jeszcze że w zimę problem występował o wiele rzadziej lub wogóle.

Praktyk:
Zakładając, że układ benzynowy mamy w pełni sprawny można przyjąć, że problemy z biegiem jałowym na gazie wynikają z usterki reduktora. Zanim jednak go naprawimy / wymienimy proponuję skontrolować czy po przełączeniu na gaz nie zostaje odcięty regulator biegu jałowego. Jest to częsty błąd popełniany przy montażu instalacji LPG w tym aucie (odcięcie wtryskiwaczy odcina również regulator biegu jałowego).

Zadaj pytanie Zapytaj praktyka




Ładowanie video...


Inne porady

Jaką instalację LPG wybrać?
28.05.2015

Suzuki Swift (2003), 1.3 i (85KM)


Praktyk:
Jednostka napędowa tego samochodu może być zasilana LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
28.05.2015

Renault Mégane (2004), Grandtour 1.6 16V 107 KM (79 kW)


Uwagi pytającego:

Czy wymagany jest stelaż do montażu butli LPG w koło, ponieważ w tym samochodzie jest podłoga plastikowa?
Praktyk:
Silnik ten może być zasilany LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
27.05.2015

Renault Scénic (2004), 1.6 16V 113 KM (83 kW)


Praktyk:
Jednostka napędowa 1.6 16V (113 KM) w samochodzie Renault Scénic (2004) może być z... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
26.05.2015

Mazda 5 (2006), 2.0 MZR 145 KM (107 kW)


Praktyk:
W silniku 2.0 (145 KM) w samochodzie Mazda 5 (2006) można zastosować instalację gazową IV generacji... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
26.05.2015

Mercedes M-Class (2006), ML 350 3.5 V6 272 KM (200 kW)


Praktyk:
Pytanie o możliwość montażu instalacji LPG w samochodzie Mercedes M-Class (2006) z... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
26.05.2015

Daewoo Leganza (1998), 2.0 133 KM (98 kW)


Praktyk:
Silniki 2.0 16V stosowane w samochodach Daewoo można adaptować do zasilania LPG zarówno przy... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
26.05.2015

Seat Altea (2005), 1.6 102 KM (75 kW)


Praktyk:
Jednostka napędowa 1.6 (102 KM) jest bardzo popularnym silnikiem stosowanym w wielu modelach... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
25.05.2015

Volkswagen Golf (1996), 1.6 75 KM (55 kW)


Praktyk:
Pytanie o zasilanie LPG silnika 1.6 (75 KM) w samochodzie Volkswagen Golf (1996) pojawiło się... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
25.05.2015

Mitsubishi Colt (2010), 1.3 95 KM (70 kW)


Praktyk:
Silnik 1.3 (95 KM) stosowany w samochodzie Mitsubishi Colt (2010) może być dostosowany do zasilania LPG z... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
25.05.2015

Kia Venga (2014), 1.6 CVVT 125 KM (92 kW)


Praktyk:
Silnik 1.6 CVVT (125 KM) stosowany w samochodzie Kia Venga (2014) może być dostosowany do zasilania... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
25.05.2015

Renault Kangoo (2007), 1.6 16V 95 KM (70 kW) 4x4


Praktyk:
Zastosowany w Renault Kangoo (2007) silnik 1.6 16V (95 KM) może być z powodzeniem eksploatowany na... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
25.05.2015

Renault Mégane (2004), 1.6 16V 113 KM (83 kW)


Praktyk:
Silnik 1.6 16V (113 KM) w samochodzie Renault Mégane (2004) można bez problemu dostosować do... pełna odpowiedź

Który samochód wybrać do LPG?
25.05.2015

Suzuki Swift (2005), Opel Corsa (2007), Peugeot 207 (2008)?


Praktyk:
Pod kątem eksploatacji na gazie w pierwszej kolejności proponuję Opla Corsę 1.2 (80 KM) lub Peugeota... pełna odpowiedź

Pytanie o eksploatację instalacji.
25.05.2015

Mercedes E-Class (1996), E 200 2.0 136 KM (100 kW)

instalacja: STAG
reduktor: Brc
wtryskiwacze: Matrix

Pytanie:

Witam,

Mój samochód od pewnego czasu po przejściu na gaz (który został założony 3 lata temu) strasznie szarpie, czasami nawet przygaśnie, później się uspokaja i jest wszystko OK. Bylem u gazownika, ustawił wszystko przez 1 dzień było OK, na następny dzień znowu to samo. Pojechałem z powrotem, stwierdził, że mam reduktor do wymiany. Moje pytanie brzmi. Co może być powodem takiego zachowania się silnika po przejściu na gaz?

Praktyk:
Powodem takiego zachowania instalacji LPG jest często zabrudzenie listwy wtryskiwaczy gazu, a nie usterka... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
25.05.2015

Nissan Murano (2005), 3.5 V6 234 KM (172 kW)


Praktyk:
Silnik 3.5 V6 (234 KM) Nissana Murano można z powodzeniem dostosować do zasilania LPG. Można w tym celu... pełna odpowiedź

Jaką instalację LPG wybrać?
24.05.2015

Audi A4 (2002), 1.8T 150 KM (110 kW)


Uwagi pytającego:

Auto jest po wymianie wtrysków benzynowych na 525cc regulator 4 barowy, także wtryski pracują jak by były zamontowane 630-stki. Czasy otwarcia wtrysku benzynowego na wolnych obrotach około 1.6 ms, maksymalne w granicach 12 ms, usunięty katalizator, usunięta programowo druga sonda lambda, zamontowany centralny IC w zderzaku. Zrobiony remap ECU przez firmę CompSport. Na hamowni wyszło 200,4 KM i 307Nm.
Praktyk:
Silnik 1.8T (150 KM) stosowany w samochodzie Audi A4 (2002) to bardzo dobra propozycja pod kątem... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.