Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Fiat Bravo (2008), 1.4 16V 90 KM (66 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
sobota 2016-01-30

Pytanie o eksploatację instalacji.

Fiat Bravo (2008), 1.4 16V 90 KM (66 kW)

Pytanie:

Witam,

W moim samochodzie występuje następujący problem. Przy bardzo dużym obciążeniu silnika i wysokich obrotach silnik zaczyna szarpać. Problem występuje tylko na LPG. Podczas normalnego użytkowania na LPG, czyli spokojnej jeździe problem nie występuje, silnik pracuje idealnie, płynnie, czysto. Problem ujawnia się tylko przy bardzo dużym obciążeniu.

Po podłączeniu komputera do ECU odczytuje błąd: "wypadający zapłon na cylindrze 3".

Naprawe usterki zacząłem od:

  1. Wymiana świec. (przerwa ustawiona odpowiednio),
  2. Wymiana filterków gazu,
  3. Regulacja/Adaptacja przeprowadzona na nowo,
  4. Kontrola/Wymiana "Fajko - cewek".

Te czynności nie przyniosły rezultatów.

Zauważyłem również że podczas automatycznego przełączania z BP na LPG po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika, nie ma płynnego przejścia wyczuwalne jest czasami lekkie szarpanie w tym momencie.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Szarpanie przy dużym obciążeniu (maksymalnym wciśnięciu pedału gazu) często jest spowodowane zbyt dużą dawką gazu, lub usterką wtryskiwacza gazu. W celu prawidłowego wytypowania przyczyny konieczna jest diagnostyka instalacji podczas próby drogowej tak, żeby wywołać objawy.

poniedziałek 2016-02-08
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  Zamwel Auto-Gaz Patryk Lewicki
Skłodowskiej-Curie 12
58-500, Jelenia Góra
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie