30.04.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Jak regulować skład mieszanki?

samochód: Volkswagen

Pytanie

Witam,Mój samochód to VW Polo Classic 1.4 MPI z 1996 roku, z wielopunktowym wtryskiem gazu. Instalacja została założona w 2005 roku i w zasadzie od początku były z nią problemy. Początkowo samochód dławił się na niskich obrotach, kiedy na benzynie na biegu jałowym obroty wynosiły 900 i był to poziom stabilny, to na gazie obroty silnika ciągle się wahały (800-900). Powodowało to, że gdy ruszało się przy niskich obrotach, to samochód bardzo często gasł, co było bardzo denerwujące. Tata po kilku wizytach w serwisie, kiedy fachowcy nic nie poradzili, kupił programator i sam zaczął ustawiać instalację (nie pamiętam co dokładnie robił, ale chyba zmieniał skład mieszanki i sprawdzał stabilność pracy silnika, niestety nie mam już możliwości zapytania go o szczegóły). Po tych zabiegach sytuacja poprawiła się, samochód już nie gasł, ale obroty dalej nie były stabilne. Samochód jednak był użytkowany tylko do wiosny 2006. Przez 3 lata samochód stał praktycznie nieużywany. Zimą 2009 dostałem prawo jazdy i zacząłem jeździć, wszystko było w miarę dobrze, stan tak jak 3 lata wcześniej, niestety kiedy zrobiło się ciepło, samochód zaczął wariować, obroty są bardzo niestabilne (potrafią spadać samoczynnie nawet do 300), a samochód bardzo często gaśnie (zwykle kiedy zmieniam biegi, lub wrzucam luz), oczywiście na benzynie jest wszystko w porządku. Słabo znam się na samochodach, może ktoś mi coś poradzi, bo nie znalazłem póki co programu komputerowego do obsługi programatora, który posiadam, a nie chciałbym wydawać od razu pieniędzy na fachowców. Komputerami potrafię się dobrze posługiwać, więc myślę, że z regulacją bym sobie poradził, pod warunkiem, że uzyskałbym jakieś wskazówki no i program. Bardzo proszę o jakąś radę.Pozdrawiam

Praktyk:
Trudno jest powiedzieć, czy opisane przez Pana problemy dotyczą wyłącznie regulacji. Niewłaściwa praca na biegu jałowym może wynikać np. z nieszczelności w układzie dolotowym i wtedy prawidłowe wyregulowanie jest niemożliwe. Niestety, aby stwierdzić przyczynę konieczna jest kompleksowa diagnostyka, a ta nie może opierać się wyłącznie na programie komputerowym do instalacji gazowej. Proponuję zatem skorzystać z serwisu cieszącego się dobrą opinią wśród użytkowników samochodów z LPG w Pana okolicy. Doświadczony serwis sprawnie zdiagnozuje usterkę i szybko dokona odpowiedniego programowania/regulacji.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.