LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Jaki silnik do LPG Passat B5 fl

status: zakończone samochód: Volkswagen Passat 2002 r.

Pytanie:
Witam,Zamierzam kupić Passata B5 FL rok produkcji 2002-2004. Zastanawiam się, jakiego silnika szukać, żeby był najodpowiedniejszy do zamontowania instalacji gazowej. Chodzi mi o trwałość silnika i instalacji, a osiągi są mniej ważne.Jaka instalacja byłaby najodpowiedniejsza jakość/cena oraz jaki koszt orientacyjnie byłby takiej instalacji.Silniki jakie wchodzą w grę to: 1.6 102 KM, 1.8T 20V 150 KM, 1.8T 170 KM, 2.0 115 KM, 2.0 130 KM.Pozdrawiam
pawelceg | 04.05.2011
Praktyk:
Wszystkie wymienione przez Pana silniki dobrze spisują się na instalacjach LPG i nie ma z nimi...

Pełna dpowiedź dostępna po zalogowaniu.


Inne porady

Problem z gaśnięciem silnika - instalacja KME

status: zakończone model samochodu: Opel Meriva 1994 r. | 1,6 (74 kW) | 16V | 2003 rok
system LPG: KME

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

W maju tego roku została założona instalacja sekwencyjna KME. Silnik to Z16XE - Opel Meriva 2003 rok. Krótko po tym zaczęły się sporadyczne problemy z szarpaniem samochodu przy prędkościach rzędu 40-60 km/h. Auto chwilę po tym gasło i nie dało się odpalić na benzynie. Żadnych błędów na komputerze ale profilaktycznie na własną rękę wymieniony czujnik położenia wału. Nie pomogło. Auto wciąż czasem gasło na gazie (powiedzmy co 150-200 km) i były problemy z odpaleniem na benzynie. Reklamacja w serwisie instalacji LPG - wymieniono sterownik KME.

Problemy ustały na około miesiąc - później znów zaczęły się zdarzać dziwne objawy - auto zgasło na biegu jałowym na skrzyżowaniu; później kiedyś nie chciało odpalić po godzinnym postoju. Teraz znów gaśnie w czasie jazdy i nie chce odpalać. Czy możliwe żeby trafiła się jakaś wadliwa partia sterowników KME czy po prostu gazownicy nie potrafią czegoś wyregulować? Ewentualnie co może powodować takie gaśnięcie na gazie i odcinanie wtrysków benzynowych, że nie można odpalić od razu? W piątek auto zostanie odstawione na kolejną reklamację ale nie wiem jak rozmawiać z mechanikami. Problem jest poważny bo autem jeździ kobieta z małym dzieckiem i takie gaśnięcie na skrzyżowaniach jest bardzo niebezpieczne.

lotus | 20.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Nie można wykluczyć przyczyny, o której Pan wspomina, czyli usterki partii sterowników,... pełna odpowiedź

Instalacja LPG - Mitsubishi Outlander

status: zakończone model samochodu: Mitsubishi Outlander 2005 r. | 2,0 (100 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Obecnie użytkuję samochód Opel Astra 2 z instalacją gazową montowaną przez salon przy zakupie nowego auta. Obecnie zastanawiam się nad zmianą Asterki na Mitsubishi Outlander 1 4x4 z roku 2005-2006 i oczywiście założeniem do niego gazu sekwencyjnego. Problem w tym, że nie wiem jaki wybrać silnik czy 2,0 czy 2,4. Proszę o poradę, które są lepsze do gazu i w ogóle do tego auta. Czy 2,0 136 KM nie jest za słaby?

Pozdrawiam

jammo | 18.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Zarówno silniki 2.0 jak i 2.4 bardzo dobrze spisują się na instalacjach gazowych. Z pewnością... pełna odpowiedź

Opel Meriva 88 kW?

status: zakończone model samochodu: Opel Meriva

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam możliwość kupienia 3-letniego Opla Merivę z silnikiem 1.4 120 KM (88kW).

Proszę o informację czy łatwo przerabiają się na LPG?

Jakiej instalacji i osprzętu ewentualnie wymagają?

Dziękuję i pozdrawiam,
Darek S.

szuwar32 | 18.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.4 turbo Opla bardzo dobrze spisują się na instalacjach gazowych IV generacji. Wymagają tylko... pełna odpowiedź

Opel Corsa 1,2 70 KM, rok 2013

status: zakończone model samochodu: Opel Corsa 1998 r. | 1,2 (59 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam Corsę z 2013 roku 1,2, 70 KM. Samochód jeszcze na gwarancji producenta. Moje pytanie jest takie. Czy silnik CORSY jest odpowiednim silnikiem do założenie gazu? Jeśli tak na co zwracać uwagę przy zakładaniu gazu? Jeśli to możliwe to proszę o jak najwięcej informacji na temat założenia gazu do CORSY.

Z góry bardzo dziękuję

Center77 | 17.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.2 Opla dobrze spisują się na instalacjach gazowych IV generacji. Z marek instalacji dostępnych... pełna odpowiedź

Jaką instalację wybrać do Toyoty Avensis z 2010 r.?

status: zakończone model samochodu: Toyota Avensis 1999 r. | 1,8 (95 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Chciałem zamontować instalację LPG do Toyoty Avensis z 2010 r. Pojemność silnika 1798 cm3 147 KM. Kod silnika 2ZR-FAE. Czy ten silnik ma hydrauliczne ustawienia luzów zaworowych? Interesowały by mnie dwa rodzaje instalacji: BRC Seqent 24.11 z lubryfikacją, a drugi wariant to: Vialle LiquidSI.

Która z instalacji lepiej współpracowała by z tym silnikiem? Rocznie pokonuję 15 tys. km.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

toyota-gaz | 17.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Obie instalacje dobrze spisują się przy silnikach Toyoty Valvematic. Przy przebiegu ok. 15 tys. rocznie... pełna odpowiedź

Czy można gazować Outlandera i CRV

status: zakończone model samochodu: Mitsubishi Outlander 2005 r. | 2,0 (100 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Rozważam kupno nowego Mitsubishi Outlandera 150 KM 2.0 MIVEC lub Hondy CRV 2.0 (155 KM) i przyszłe zagazowanie. Który z tych silników będzie lepszy do zagazowania?

stano0 | 15.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Oba silniki zarówno Mitsubishi jak i Hondy dość dobrze spisują się na instalacjach gazowych IV... pełna odpowiedź

Regulacja parownika Lovato

status: zakończone model samochodu: Daewoo Lanos 1994 r. | 1,5 (63 kW) | 8V
system LPG: Lovato

Szczegółowa treść zapytania:

Witam!

Po przełączeniu z benzyny na gaz obroty spadają silnik gaśnie. Regulacja czułością membran nic nie pomaga dopiero jak odkręcę o pół obrotu śrubką mosiężną (bypas) obroty się stabilizują i można przeprowadzić regulację membran. Dodam że wcześniej ta śrubka mosiężna była całkowicie zakręcona. Tak powinno być czy powinna być lekko odkręcona? Regulacja śrubką mosiężną ma wpływ na spalanie gazu?

Czy mebrany są twarde i dlatego nie reaguje na śrubkę czułości przy zakręconej mosiężnej śrubce?

pokest | 14.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Mosiężna śruba na reduktorze zazwyczaj jest prawie dokręcona do końca. Konieczność jej mocnego... pełna odpowiedź

Nierównomierna praca silnika na LPG (Ford S-Max)

status: zakończone model samochodu: Ford S-Max 1993 r. | 2,0 (107 kW)
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Dzień dobry,

Moje auto Ford S-Max 2.0 benzyna HE (145 KM) zostało przerobione na LPG trzy miesiace temu. Od tego czasu zrobiłem juz około 5 tys. km. Od poczatku silnik na gazie dziwnie wibruje, natomiast na benzynie te wibracje nie sa wyczuwalne. Komponenty użyte to: centralka - STAG isa2-4, reduktor - KME SILVER, wtryskiwacze - Hana H2000. Gazownik założyl czarne, a prosilem go o zielone. Czy to może być przyczyną wibracji? Jak mu powiedziałem, że są czarne to on powiedzial, że możemy wymienić ale na czerwone bo na zielonych może zalewać silnik i będa się działy różne dziwne rzeczy .Wtryskiwacze są zainstalowane w kolektorze. Moje auto to Ford S-Max rok produkcji 2007, 2.0 145 KM HE.

misiek7063 | 14.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Zbyt małe wtryskiwacze nie powinny być powodem nierównomiernej pracy na biegu jałowym. Przyczyny... pełna odpowiedź

Pytania dot. instalacji Prins VSI w Renault Laguna II 3.0 V6

status: zakończone model samochodu: Renault Laguna 1991 r. | 3,0 (152 kW) | 24V | rok produkcji 2001, wtryskiwacze Kethin
system LPG: Prins

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam Renault Lagunę z silnikiem 3.0 V6 207 KM. Auto ma założoną instalację LPG Prins VSI. Niedawno po awarii rozrządu założony został inny silnik, on również jeździł na gazie. Obecny jego przebieg to 220 tys. km, na gazie nieznany, podłączona moja "stara" instalacja (montowana w 2011 roku).

Mam kilka pytań:

  1. Czy jest sens, a może zalecenie, montażu lubryfikacji do instalacji LPG. Takową posiadam, kwestia montażu.
  2. Jeśli tak, to sam lubryfikant powinien być podawany gdzie? Do kolektora dolotowego?
  3. Auto ma 152 kW mocy, natomiast reduktor jest do 140 kW. Taki założony w serwisie LPG w Niemczech, przy pierwszym montażu instalacji. Czy oprócz zduszenia mocy grozi coś silnikowi? Warto wymieniać go na większy?

Dziękuję z góry za odpowiedzi,

Pozdrawiam
Mateusz

Mateklobez | 12.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki Renault 3.0 mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych i w mojej ocenie nie ma... pełna odpowiedź

GAZ DO VOLVO V50 2,4 170 KM

status: zakończone model samochodu: Volvo V50 1995 r. | 2,4 (103 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Czy silnik Volvo V50 2,4 170 KM dobrze znosi instalację gazową? Czy lepiej wybrać wersję 140 KM, rok produkcji 2004-2007?

arkus1 | 11.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.4 Volvo bardzo dobrze spisują sie na instalacjach gazowych IV generacji. Z uwagi na regulowane... pełna odpowiedź

Jaka instalacja LPG w Fiacie Bravo 1.4 T-jet

status: zakończone model samochodu: Fiat Bravo 1992 r. | 1,2 (59 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Proszę o poradę jaką instalację zamontować w Fiacie Bravo 1.4 T-jet, 120 KM z 2011 r. Prosiłbym także o polecenie dobrego warsztatu w Gdańsku lub Sopocie.

mama | 09.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki Fiata 1.4 T-jet bardzo dobrze spisują się na instalacjach IV generacji. Z marek dostępnych na... pełna odpowiedź

Mazda 6 1.8 120 KM, czy potrzebny lubryfikator?

status: zakończone model samochodu: Mazda 6 1989 r. | 1,8 (88 kW) | 16V | GY kombi
system LPG: LPGTECH

Szczegółowa treść zapytania:

Instalacja gazowa LPGTECH 224, reduktor AC R01, wtryskiwacze AC W01.

piter.kp43 | 09.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki Mazdy 6 1.8 120 KM mają regulowane luzy zaworowe i osobiście polecam montaż zestawu do... pełna odpowiedź

Problem z wyłączającym się gazem (Audi A4 1.8 turbo)

status: zakończone model samochodu: Audi A4 1986 r. | 1,8 (110 kW) | 20V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Kupiłem Audi A4 1.8 t, 1996 r. z instalacją gazową. Właściciel poinformował mnie o problemie z włączaniem i samoistnym wyłączaniem gazu. Wygląda to tak, że czasami gaz zaskoczy bez problemu i przejadę powiedzmy 100 km na gazie, a czasem nie mogę go w ogóle włączyć (po kliknięciu zapala się czerwona lampka, sterownik piszczy) lub wyłącza się podczas jazdy i czasem od razu zaskoczy, a czasem nie. Sprzedający powiedział mi, że trzeba wymienić czujnik ciśnienia gazu, co też uczyniłem wraz ze znajomym gazownikiem, który po sprawdzeniu wszystkiego na komputerze też dał taką diagnozę.
Aktualnie z nowym czujnikiem problem wciąż występuje, więc proszę o radę co dalej robić.

Cowboy | 09.10.2014
Odpowiedź praktyka:
By prawidłowo wytypować przyczynę wyłączania się instalacji konieczna jest diagnostyka przy pomocy... pełna odpowiedź

Prośba o pomoc w wyborze auta do zagazowania

status: zakończone
Szczegółowa treść zapytania:

Za jakieś 2 miesiące będę kupował nowy samochód, ale jeszcze nie zdecydowałem który.
Moja prośba to:

  • proszę o informację, które auto z podanych raczej się nie nadaje do "zagazowania", ewentualnie mogą być problemy w przyszłości
  • wycenę takiej, która posiada certyfikat pozwalający na akceptację w ubezpieczalni w Anglii, montaż do tankowania nie może być w zderzaku (najlepiej pod klapką wlewu paliwa).
  1. Ford Focus 1.6 Style, 5d, 100 KM, 2008 r.,
  2. Ford Focus 1.8 Zetec, 5d, 125 KM 2008 r.,
  3. Honda Civic 1.4 i-Dsi SE, 82 KM, 2007 r.,
  4. Honda Civic 1.8 i-VTEC ES, 5d, 140KM, 2007 r.,
  5. Toyota Corolla 1.4 VVT, 97 KM, 2006 r.,
  6. Toyota Corolla 1.6 VVT, 110 km 2006 r.,
  7. Opel Astra 1.8i VVT SRi, 5d, 138 KM, 2008 r.
Conq | 08.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Z wymienionych przez Pana aut najlepiej pod względem silnikowym jak i montażu wlewu pod klapką spisywać... pełna odpowiedź

Octavia II FL 1.6 MPI jaki rodzaj instalacji?

status: zakończone model samochodu: Skoda Octavia 1994 r. | 1,6 (75 kW) | 8V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Jestem użytkownikiem forum octaviaclub.pl i próbowałem dowiedzieć się od użytkowników Octavii z silnikiem 1.6 MPI jaka instalacja byłaby najlepsza. Jedni wskazują dedykowaną Landi Renzo, inni BRC, jeszcze inni proponują wtryskiwacze Hana lub Baracuda.

Jaki byłby najrozsądniejszy wybór?

sergio83 | 05.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Instalacja Landi Renzo to dobry wybór. Natomiast biorąc pod uwagę, że jest to auto po gwarancji... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do silnika 1,6 valvematic (Toyota Corolla)?

status: zakończone model samochodu: Toyota Corolla Verso | 1,6 (81 kW) | wielopunktowy wtrysk paliwa, hydrauliczna regulacja luzu zaworowego, zmienne fazy rozrządu

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Jaką instalację zamontować do silnika 1ZR-FAE (1,6 valvematic, 132 KM)? Jak sprawują się silniki z hydrauliczną reegulacjią luzu zaworowego i ze zmiennymi fazami rozrządu?

Dziękuję

Sebowicz | 04.10.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki Valvematic Toyoty bardzo dobrze spisują się na instalajach gazowych IV generacji i w mojej ocenie... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.