06.12.2010
Jaką instalację LPG wybrać?

Lubryfikacja TAK czy NIE ?

samochód: Mitsubishi Lancer 2004 r. | 16V | 98
typ instalacji: wtrysk gazu, sekwencyjna

Pytanie

Panie szanowny ekspercie w odpowiedzi do pytania z 2009-10-17 napisał Pan, że do silnika 1.6 w Mitsubishi Lancer rok 2005 nie potrzeba montować Lubrywikacji a w odpowiedzi z dnia 01.12.2010 do tego samego silnika 1.6 napisał Pan, że potrzeba zamontować LUBRYFIKACJE. Niech się Pan szanowny zdecyduje czy TAK czy NIE potrzeba - bo to bardzo istotna róznica. Cytuję Pana wypowiedź z dnia 17-10-2009 : Zestaw lubryfikujący można zamontować niezależnie od generacji instalacji (II, III czy IV). Z mojego doświadczenia wynika, że w silnikach Mitsubishi z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych (a z taką mamy do czynienia w silniku 4G18) nie ma konieczności stosowania lubryfikacji. i odpowiedź z dnia 01-12-2010 : Treść pytania:Witam,Czy potrzebne jest założenie lubryfikacji do Instalacji LPG w Mitsubishi Lancerze 1,6 rok 2005 ?Ekspert: Według informacji uzyskanych w autoryzowanym serwisie silnik w Pana aucie posiada regulowane luzy zaworowe i dobrze jest w takim przypadku zastosować zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych. Nie zwalnia to jednak z konieczności okresowej kontroli, ewentualnie regulacji tych luzów.

Praktyk:

Silniki Mitsubishi 1.6 16V z rocznika 2000-2005 bywają w dwóch wersjach 4G18 - z hydrauliczną regulacją zaworów i 4G92 z regulowanymi luzami zaworowymi. Stąd różne odpowiedzi na pozornie to samo pytanie.
Do silnika 4G92 proponowałbym zamontować zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych (pamiętając jednak o konieczności okresowej kontroli ewentualnie regulacji luzów zaworowych), a przy silniku 4G18 moim zdaniem nie ma konieczności stosowania w/w zestawu.




Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.