LPG - dobre paliwo LPG dobre paliwo
 

Nie przełącza z benzyny na gaz

status: zakończone
Pytanie:
Mam założoną instalację firmy BRC. Problem polega podczas przełączania silnika z benzyny na gaz. Zazwyczaj dzieje się to po dłuższych postojach. Słychać przełączenie i silnik gaśnie nawet kilkakrtonie aż za którymś razem przełączy i problem znika. Przełącza wówczas bez problemu. Były przypadki, że po nocy przełączył bez problemu. Ale zdarza się to bardzo rzadko. Zauważyłem że kiedy stoi na słońcu nawet po 8h przełączy bez problemu, choc też nie zawsze. Zazwyczaj 4-5 razy gaśnie, aż przełączy normalnie. Wszystkie elektrozawory "cykają". Filtr gazu wymieniony. Sprawdziłem także, że gaz dochodzi podczas przełączenia do reduktora-parownika. Samochód na gazie pracuje prawidłowo. Proszę o radę bo jest to dla mnie dośc uciążliwy kłopot, szczególnie po dłuższych postojach. Z góry dziękuję.
seba512 | 05.07.2009
Praktyk:
Powodem takiego zachowania może być zabrudzony (sklejony) silnik krokowy. Taka usterka tłumaczyła by...

Pełna dpowiedź dostępna po zalogowaniu.


Inne porady

Jaka instalacja LPG (Hyundai Tucson 2.0)

status: zakończone model samochodu: Hyundai Tucson 2005 r. | 2,0 (104 kW) | 16V | silnik G4GC-G

Szczegółowa treść zapytania:

Witam.

Jaka instalacja będzie najlepsza dla tego typu silnika? Chodzi mi o nazwę firmy. Czy AC Stag czy BRC? Jaka listwa? Jakie wtryskiwacze?

Pozdrawiam

Jerzy53 | 23.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Wymienione przez Pana marki instalacji bez problemu obsłużą silniki Hyundaia 2.0, 140 KM. Instalacja BRC... pełna odpowiedź

Większe spalanie na komputerze po instalacji LPG (Peugeot 407 1.8, 2004 r.)

status: zakończone model samochodu: Peugeot 407 2004 r. | 1,8 (85 kW)
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam!

Niedawno założyłem instalację LPG STAG 4 ECO do Peugeota 407 2004 rok 1.8, 116 KM, do tej pory komputer wskazywał spalanie około 8.6 litra na trasie, natomiast po zainstalowaniu instalacji LPG wskazuje na tej samej trasie i podobnym stylu jazdy spalanie 9,9 litra. Czy jest możliwe aby komputer pokładowy wskazywał spalanie gazu, a nie benzyny?

Jeśli to niemożliwe to co może być przyczyną takiego skoku spalania?

Pozdrawiam

Firefajter | 21.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Algorytm komputera pokładowego zbiera dane ze sterownika benzynowego i wylicza średnie spalanie dla... pełna odpowiedź

Jaki Francuz po 2010 r.?

status: zakończone model samochodu: Citroen C4 2001 r. | 1,6 (81 kW) | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Szukam samochodu Renault lub Citroen z półki kompakt lub średniej. Proszę o pomoc, które silniki w.w. aut najlepiej zniosą gaz, nie ukrywam że szukam silników z wtryskiem pośrednim.

Zakochany w LPG

wsetoeng | 21.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli chodzi o silniki Renault montowane w autach kompaktowych z powodzeniem można wybrać auto z... pełna odpowiedź

Opel Meriva I - 1.4 90 KM

status: zakończone model samochodu: Opel Meriva 1994 r. | 1,4 (66 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam zamiar kupić Merivę, rocznik 2007, silnik 1.4 16V Twinport. Chciałbym ją w przyszłości zagazować. Co Pan sądzi o tym silniku? Nadaje się on na gaz?

losiumen | 17.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 1.4 16V Twinport bardzo dobrze spisują się na instalacjach gazowych IV generacji. W swoim... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do Forda Fiesty 1,4 16V automatyczna skrzynia

status: zakończone model samochodu: Ford Fiesta 1995 r. | 1,4 (66 kW) | 16V | brak odpowiedniego rocznika i modelu silnika

Szczegółowa treść zapytania:

Posiadam Forda Fiestę MK7 z 2008 r., silnik 1,4L Duratec 16V PFI (96 KM) z automatyczną skrzynią biegów. Chcę zamontować instalację gazową. Proszę o poradę jeśli chodzi o generację, polecanego producenta i kwestię lubryfikacji.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

hlawacz66 | 17.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki te dobrze spisują się na instalacjach IV jak i V generacji. W przypadku instalacji IV generacji z... pełna odpowiedź

Przygasa po przejściu z Pb na LPG przez minutę lub dwie MB W201/190 2.0E KE-Jetronic

status: zakończone model samochodu: Mercedes 190 2001 r. | 2,0 (87 kW) | 8V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Kilka miesięcy temu miałem problemy z gaśnięciem na LPG po przejechaniu 20 km. Problem się rozwiązał po zamontowaniu emulatora STOP K-J. Auto już nie gaśnie w trasie długiej. Został jeden problem, mianowicie silnik przygasa na luzie po przejściu na LPG kiedy motor jest ciepły lub rozgrzany. Kiedy rano odpalam zimny motor na Pb i przechodzę na LPG przy temperaturze silnika około 40ºC nie przygasa, czy jest tylko podgrzany czy gorący. Problem występuje np. jak zgaszę motor i znowu odpalę na Pb i przejdę na LPG. Po minucie lub dwóch przygasanie ustaję - jakby była zbyt bogata mieszanka.

MB W201/190 2.0E KE-Jetronic. Instalacja I generacji.

nicu89 | 14.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Przygasanie tuż po przełączeniu na gaz ciepłego silnika może wynikać ze zbyt bogatej mieszanki... pełna odpowiedź

Jaka instalacja do Jeep Compass 2,0 156KM 2012 r.

status: zakończone model samochodu: Jeep Compass | 16V

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Proszę o poradę jaką instalację zamontować do Jeepa Compassa 2012 r., silnik 2,0, 156KM.
Samochodem zamierzam jeździć jeszcze 7-8 lat także koszty nie mają znaczenia. Czy trzeba montować lubryfikację do tego silnika i jak z wypalaniem gniazd zaworowych.

Miniek76 | 11.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 2.0 montowane w samochodach Jeep Compass to jednostki Mitsubishi, które dobrze spisują się... pełna odpowiedź

Jak często należy regulować zawory w Megane 1,4 Tce i Alfa Romeo 1,8 Ecotec

status: zakończone model samochodu: Renault Megane 2008 r. | 2,0 (103 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

W najbliższym czasie planuję kupić samochód i chcę w nim, jak w obecnym, założyć instalację LPG. Rozważam Renault Megane III silnik 1,4 Tce (130 KM) lub Alfa Romeo 159 silnik 1,8 (140 KM). Chciałem zapytać jak często w powyższych silnikach pracujących na LPG należy regulować luzy zaworowe (z tego co wiem, nie jest to tania procedura)? Planuję instalację IV generacji. Czy w razie instalacji V generacji (ciekły wtrysk gazu) częstotliwość regulacji zaworów się zmienia?

Remmah | 10.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Niestety nie udało mi się jednoznacznie ustalić, co jaki okres przewidziana jest regulacja luzów... pełna odpowiedź

Passat 2.0 silnik azm

status: zakończone model samochodu: Volkswagen Passat 2005 r. | 2,0 (85 kW, 115-116 KM) | 8VV | REDUKTOR CZARNY STAG
system LPG: LPGTECH

Szczegółowa treść zapytania:

WITAM SERDECZNIE,

MAM NOWĄ INSTALACJĘ SKŁADAJĄCĄ SIĘ ZE STEROWNIKA LPGTECH 224, WTRYSKIWACZE HANA, REDUKTOR AC CZARNY. PANOWIE Z WARSZTATU ROZKŁADAJĄ RĘCE I NIE WIEDZĄ CO JEST. SILNIK PO ODPALENIU GDY JEST CIEPŁY WCHODZI OD RAZU NA GAZ ALE PO NACIŚNIĘCIU NA PEDAŁ GAZU GAŚNIE DZIEJE SIĘ TO BEZ RUSZANIA. SAMO NACIŚNIĘCIE PEDAŁU POWODUJE ZGAŚNIĘCIE SILNIKA.

WARSZTAT TWIERDZI, ŻE PARAMETRY INSTALACJI SĄ SUPER. PROSZĘ O PODPOWIEDŹ, GDZIE SZUKAĆ TEJ PRZYCZYNY.

Tank | 10.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Wygląda, że problem leży po stronie instalacji gazowej, możliwe, że jedynie jej kalibracji i... pełna odpowiedź

Uzyskanie kopii homologacji

status: zakończone model samochodu: Peugeot 207 1994 r. | 1,4 (66 kW) | pilne

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam problem z uzyskaniem kopii, a nawet oryginału zamontowanej instalacji gazowej. Samochód zakupiłem w salonie Peugeota (207 rocznik 2011) w 2011 roku z instalacją gazową.
Teraz sprzedałem samochód i okazało sie, że nigdy nie mialem zarejstrowanego samochodu z gazem, nie mam żadnych dokumentów, gwarancji. Gaz został zamontowany przez firmę Czakram ponoć w Błoniu pod Warszawą w Centrum Konwersji.

Samochód byl leasingowany jednak firma leasingowa też nie otrzymała żadnych dokumnetów. Teraz salon wymiguje się od załatwienia dokumentów, a firma Czakram nie chce wydać kopii homologacji bez posredniczenia salonu. Jakie jest wyjście z tej sytuacji. A może lepiej wystąpic o nowy dokument homologacji?

moniq2662 | 08.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Atest do zbiornika można ściągnąć bezpośrednio od jego producenta i on wystarczy jeżeli instalacja... pełna odpowiedź

Jaka instalacja najlepsza do Mazdy 6?

status: zakończone model samochodu: Mazda 6 2007 r. | 2,0 (108 kW)

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Proszę o informację jaka będzie najlepsza instalacja LPG do Mazdy 6 z 2007 r., silnik 2.0, 147 KM.

Pozdrawiam

darek7006 | 07.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki te dobrze funkcjonują na instalacjach IV lub V generacji. W przypadku IV generacji z uwagi na... pełna odpowiedź

Scenic 1.6 16V, 2001 r.

status: zakończone model samochodu: Renault Megane Scenic/Scenic 1999 r. | 1,6 (79 kW) | 16V | rocznik auta 2001

Szczegółowa treść zapytania:

Chciałbym się dowiedzieć, który pin w sterowniku silnika odpowiada za obroty przekazywane z czujnika wału korbowego w Scenicu (kod silnika k4m).Od czujnika idą dwa kable ale jest ciężki dostęp i nie mam jak sprawdzić.

szafran29 | 05.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Z pytania wnioskuję, że chodzi Panu o informację o prędkości obrotowej silnika, trudno mi powiedzieć,... pełna odpowiedź

Co się popsuło? (BMW e36 2.0)

status: zakończone model samochodu: BMW Seria 3 1995 r. | 2,0 (110 kW) | 24V
system LPG: Flashlube

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mój samochód: BMW e36 2.0, 150 KM, pojedynczy vanos, instalacja nie wiem jaka. Jeżdżąc na benzynie auto przerywa, czasami udaje sie przełączyć na gaz. Na zimnym silniku działa, na ciepłym pika i się wyłącza. Co może być przyczyną?

mazure36 | 04.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Niestety by określić powód wyłączania instalacji konieczna jest diagnostyka przy pomocy... pełna odpowiedź

Problem z odpaleniem na zimnym silniku (Opel Astra H 1.8)

status: zakończone model samochodu: Opel Astra 1998 r. | 1,8 (92 kW) | astra H 1.8 125 KM
system LPG: Zenit Pro

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Po założeniu instalacji miałem problem po odpaleniu samochodu tzn. falowały obroty, samochód wydawał dźwięki jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Trwało to do momentu gdy silnik osiągnął temperaturę około 30 stopni C. Po kilku miesiącach mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. Muszę kręcić kilka razy, samochód odpali na 1-2 sekundy i znowu gaśnie. I tak po 5-7 razie zapali. Jak silnik jest ciepły nie ma problemu z odpalaniem. W czasie jazdy też nie mam problemów. Wymieniłem świece i przeczyściłem przepustnice. Gdy odpalam na gazie to problem nie występuje i odpala od razu. Wtedy gdy zgaszę silnik i spróbuje odpalić na benzynie to znowu mam problem i nie chce mi zapalić.

anwilj | 02.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Powodem takiego zachowania może być niewłaściwie wyregulowana (skalibrowana) instalacja. Powoduje ona... pełna odpowiedź

Honda Legend silnik 3.5 l

status: zakończone model samochodu: Honda Legend 1990 r. | 3,5 (151 kW) | rocznik 1999

Szczegółowa treść zapytania:

Mam pytanie w sprawie eksplatacji Hondy Legend z lat 1999-2003 z silnikiem 3,5 o mocy 208 KM z instalacją gazową. Mam zamiar zamienić Accorda ropnioaka na Legend. Wszystkie auta w mojej okolicy sa wyposażone w instalacje gazowe. Więc moje pytanie brzmi: czy ten model dobrze znosi pracę na gazie?

donmikolajek | 01.09.2014
Odpowiedź praktyka:
Silniki 3.5 Hondy Legend bardzo dobrze spisują się na instalacjach LPG i nie ma z nimi większych... pełna odpowiedź

Szarpanie (Astra, 1.8 16V)

status: zakończone model samochodu: Opel Astra | 1,8 (92 kW) | 16V | na LPG auto zrobiło ok 40 tys. km
system LPG: STAG

Szczegółowa treść zapytania:

Witam,

Mam Opla Astrę G 1,8 16V, 125 KM z instalacją gazową AC STAG 300 ISA 2 z wtryskami HANA 2000, reduktor AC R01. Od dłuższego czasu silnik po odpaleniu rano lub po dłuższym postoju szarpał i pracował nierówno do momentu osiągnięcia prawidłowej temperatury (na LPG i PB). Mechanik przeczyścił mi przepustnicę i przepływomierz i stwierdził, że jest OK. Parę dni było rzeczywiście OK, jednak podczas wyjazdu na urlop szarpanie ponowne się zaczęło. Również podczas normalnej jazdy, po przejechaniu autostradą kilkudziesięciu km z prędkością powyżej 120 km/h nie dało się już normalnie jechać, prędkość maks 100 km/h żeby tylko dojechać. Po powrocie mechanik wymienił mi przepływomierz i świece na NGK. Problem ustał, jednak auto nadal po odpaleniu nie pracuje równo i czasem poszarpuje, mechanik twierdzi, że to wina instalacji LPG i żeby pojeździć dłużej na PB. Zrobiłem już na PB ponad 100 km i wydaje mi się, że nadal jest tak samo. Co jeszcze można sprawdzić?

Pozdrawiam Marcin

Koval | 30.08.2014
Odpowiedź praktyka:
Jeżeli jazda na benzynie nie usunęła problemu można podejrzewać, iż przyczyna leży w układzie... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2014 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.