Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11 tys. odpowiedzi

Nierówna praca silnika

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2009-10-13

Pytanie o eksploatację instalacji.

Nierówna praca silnika

Pytanie

Witam. Mam problem z gazem, otóż problem zaczął się gdy zatankowalem tańszy gaz na stacji OPEL VATKEM do pełna. Zaraz po zatankowaniu, po ruszeniu autem, gaz wyłączał się na benzynę i tak przez całą drogę ... Pojechałem wićc do gazownika, podłączył pod komputer i powiedział, że nie mam ciśnienia na gazie i wyłącza się gaz na benzynę... Coś poruszał czujnik ciśnienia i niby chodzi, czasem się wyłącza, ale już rzadko... ale pojawił się inny problem, nie wiem czy z poprzednim związany. Otóż, gdy auto stoi w garażu i odpalam z rana, to czasem nawet zgaśnie, a gdy dam gazu to nie zgaśnie, ale są takie strzały jakby nie spalał mieszanki. Gdy się rozgrzeje, jest lepiej, ale również na jednolitej jeździe silnik nie pracuje równo i szarpie... Nie wiem co jest przyczyną... Czy kable wysokiego napięcia są już za słabe, czy filtry gazu mam wymienić? Zrobiłem na instalacji ok 10 tys km, może więcej, mam instalację przeszło rok... Czytałem w instrukcji KME. że przy zmianie filtrów (a chce je zmienić sam) należy zrobić od nowa mapę gazu. Czy to prawda? Liczę na profesjonalną odpowiedź na owe pytania. Z góry dziękuję Kamil

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Gorszej jakości paliwo gazowe często jest przyczyną problemów z działaniem instalacji. W przypadku instalacji IV generacji, a z Pana opisu wnioskuję, że taką instalację Pan posiada, zanieczyszczone paliwo gazowe bezpośrednio i najbardziej wpływa na wtryskiwacze gazu. Sporadyczne wyłączanie się instalacji, z powodu braku ciśnienia gazu, w przypadku reduktorów firmy KME najprawdopodobniej jest spowodowane zacinaniem się zaworu gazowego znajdującego się na reduktorze.
Poranne problemy z uruchomieniem lub niewłaściwą pracą na benzynie na zimnym silniku mogą być spowodowane niewłaściwą kalibracją (regulacją) instalacji LPG. Niewłaściwa dawka gazu w konsekwencji powoduje zmianę parametrów sterownika benzynowego.
Po wymianie filtrów w instalacji IV generacji zalecana jest przynajmniej kontrola kalibracji (regulacji). Z tych względów zalecam wykonać tę czynność w profesjonalnym warsztacie zajmującym się montażem lub serwisem instalacji LPG.

wtorek 2009-10-13
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  DRETAN Maciej Pająk
Pocztowa 87
72-004, Tanowo
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie