16.11.2015
Jaką instalację LPG wybrać?

Opel Insignia (2009), Sports Tourer 2.0 Turbo 4x4 220 KM (162 kW)


Praktyk:

Silnik 2.0 Turbo (220 KM) stosowany w Insigni to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca dedykowanej instalacji gazowej. Dane z których korzystam wskazują, że ta jednostka napędowa została opracowana pod kątem zasilania LPG tylko przez firmę Prins (w tej wersji nadwoziowej).

Jest to system VI generacji, w którym LPG w stanie ciekłym jest podawane wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe.

Instalacje do tego silnika w Insigni w wersji sedan lub lilftback oferują także Landi Renzo i AC S.A. (STAG). Są to systemy bazujące na instalacjach gazowych IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny).

Różnica w eksploatacji systemów (IV i VI generacji) polega na tym, że silnik zasilany LPG za pomocą systemu bazującego na IV generacji (Landi Renzo, STAG) w trybie pracy na LPG zużywa paliwo gazowe i pewną (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny. Natomiast system VI generacji (Prins) w trybie LPG zasila silnik wyłącznie gazem. Silnik może być nawet uruchamiany bezpośrednio na LPG.

Do tego samochodu pasują instalacje:
Landi Renzo, Prins, STAG.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.