01.04.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Reklamacja


Pytanie

Witam Mam problem typu takiego, że zaczęły się problemy z reduktorem tzn na reklamacji stwierdzono, że nie były wymieniane filtry w reduktorze, które niby wymienia się co 15000 km no i bym się z tym może zgodził, ale zastanawia mnie fakt skoro firma montująca gaz robiąc przegląd instalacji stwierdziła, że do wymiany nadaje się tylko filtr fazy lotnej to dlaczego wiedząc o tym, że powinno sie wymieniać również filtr w reduktorze nie wymienili go i twierdza, że to moja wina bo nie wymieniałem filtra skoro oni również nie wymienili dopuszczajac tym samym do uszkodzenia reduktora i uwzgledniając tym samym , że instalacja nadaje sie do dalszej eksploatacji.... Proszę o podpowiedź.Z góry dziekujePozdrawiam

Praktyk:
Zasady gwarancji w pierwszej kolejności regulują zapisy w karcie gwaranycjnej. Najczęściej gwarancja zakłada odpowiedzialność warsztatu przy pewnych warunkach, np. wykonywania obowiązkowych przeglądów. Najczęściej też, w zapisach warunków gwarancji jest punkt mówiący o braku odpowiedzialności warsztatu w przypadku stosowania złej jakości gazu. Oczywiście Pan nie ma możliwości przy tankowaniu ocenić jakości gazu. Podobnie zakład montujący. Kiepska jakość gazu często jest przyczyną niedomagań systemów gazowych. Często też zabrudzenie reduktora (wynikające z jakości gazu) traktowane jest jako naprawa odpłatna (nawet podczas gwarancji). Wymiana filtrów nie zawsze jest w stanie ochronić reduktor przed gazem złej jakości. Często zanieczyszczenia, które powodują niedomagania reduktora są tak drobne, że żadne filtry ich nie są w stanie zatrzymać. Jeżeli zleca Pan wykonanie przeglądu na gwarancji to warsztat powinien wykonać wszelkie niezbędne czynności. Warsztat powinien poinformawać o zakresie/kosztach przeglądu i w przypadku gdyby Pan nie chciał wykonać całości lub części czynności to powinno to być odnotowane w książce gwarancyjnej. To warsztat jest profesjonalistą i to on powinien wiedzieć co należy zrobić. Jeżeli Pan serwisuje regularnie instalację zgodnie z wymaganiami określonymi w karcie gwaranycyjnej to warsztat powinien rozpatrzeć reklamację. Jeżeli, tak ja Pan opisuje, warsztat nie wymienił filtra (i twierdzi, że to było przyczyną uszkodzenia reduktora) to powinien ten fakt uwzględnić przy rozpatrywaniu reklamacji na Pana korzyść.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.