Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11 tys. odpowiedzi

Śruba regulacyjna obiegu jałowego

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2009-11-03

Pytanie o eksploatację instalacji.

Śruba regulacyjna obiegu jałowego

Pytanie

Witam. Czy w reduktorze LPG REG OMVL II generacji reguluje się też śrubą obiegu jałowego (jest to dodatkowa mniejsza śrubka, na klucz 8, umiejscowiona nad śrubą regulacyjną czułości membrany)? Jeśli tak - to jak? U mnie jest ona całkowicie zakręcona. Gazownicy nigdy ją nie regulowali. Pytam, bo nie mogę wyregulować (śrubą czułości) prawidłowej oscylacji sondy lambda na biegu jałowym. Jeśli już uda mi się to zrobić, to po ponownym uruchomieniu silnika bądź przegazowaniu sonda przestaje chodzić - stoi na bogatej (0.84 V) albo na ubogiej (0,1 V) mieszance. Na wyższych obrotach sonda pracuje prawidłowo. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

W tym modelu reduktora rzeczywiście kanał obejściowy (wspomniana dodatkowa śruba) często zamyka się całkowicie. Jeżeli występują problemy z ustawieniem składu mieszanki na biegu jałowym (dobieranie sondy), można spróbować regulacji na w/w kanale. Częściej jednak powodem opisywanych problemów jest wadliwie funkcjonujący reduktor (zmieniający skład na biegu jałowym). Jedyną skuteczną naprawą jest wówczas jego regeneracja lub wymiana (co znacznie lepiej się sprawdza).

wtorek 2009-11-03
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  Rteam Auto Serwis Burski Piotr
Warszawska 22
05-082, Blizne Łaszczyńskiego
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie