Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11 tys. odpowiedzi

Szarpanie przy dodaniu gazu

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2013-04-03

Pytanie o eksploatację instalacji.

Szarpanie przy dodaniu gazu

Pytanie

Chciałbym odświerzyć pytanie, na które szukam długo odpowiedzi. Chodzi o szarpanie przy puszczaniu i dodawaniu gazu tzn. w momencie puszczenia pedału gazu dalej przy dodaniu czuć szarpnięcie, tzn. auto ułamek sekundy ciągnie po chwili tak jak by nie miało gazu i znów ciągnie i jest ok. Jeździ się normalnie, przyspiesza itp. ok. Chodzi o ten moment przełamania.

Podczas redukcji biegu lub spuszczeniu dodaniu pedału gazu. Pisał mi Pan o ukladzie zapłonowym, jeżeli jest ok oraz wprowadzenie gazu do kolektora ssacego i regulacja. Byłem w dwóch warsztatach zajmujacych się LPG, wszystko jest OK, przynajmniej według nich, prócz tego poszarpywania, którego na benzynie nie ma wcale. Ja zauważyłem jedną zalezność, temperatura płynu chlodzącego np. rano po przejechaniu 5 km. Jest na liczniku 80 stopni na jakimkolwiek testerze jest 68 stopni! Jak temperatury te pokryją się z czasem np. w ruchu miejskim, szarpanie praktycznie ustepuje. Czujnik temp. 4-pinowy wymieniłem mimo że nie było blędow czujnika ale tak profilaktycznie.

Pytanie jest takie: czy może być taka rozbierzność w odczycie temperatury na zegarze i na czujnku i dlaczego po wyrównaniu temperatury jest OK, nic nie szarpie. Co z tym temetem zrobić, żeby wartosci te pokrywały się od początku. Jest tez drugi czujnik temp., przy chlodnicy ale on chyba nie ma wpływu na to, bo ten 4-pinowy daje odczyt na zegary i do sterownika. Termostat jest w porządku. Wskazówka nie wariuje od temperatury, ssanie jest po odpaleniu, spalanie benzyny i gazu OK. Tylko dlaczego jest taka rozbierzność, czy czujnik nowy jest popsuty, na starym było tak samo.

Proszę o podsunięcie jakiejkolwiek podpowiedzi, gdzie szukać przyczyny.

Dziękuję.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Różnica temperatur między testerem, a wskaźnikiem na zegarach może wynikać jedynie z wyskalowania zegarów. Natomiast szarpanie może wynikać z niższej temperatury reduktora, stąd po dłuższej jeździe problem ustępuje.

środa 2013-04-03
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  Rteam Auto Serwis Burski Piotr
Warszawska 22
05-082, Blizne Łaszczyńskiego
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie