Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11 tys. odpowiedzi

Tomasetto + Bingo problem

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
niedziela 2010-01-31

Pytanie o eksploatację instalacji.

Tomasetto + Bingo problem

Pytanie

Mam problem z instalacją II generacji Tomasetto ze sterownikiem Bingo.Otóż, jeszcze przed świętami, gdy nadeszła pierwsza fala mrozów samochód podczas jazdy przełączył się na benzynę. Po konsultacji z poprzednim właścicielem auta trochę się uspokoiłem ponieważ dostałem informację, że jest to naturalne przy tej instalacji (zabezpieczenie membrany, by mróz jej nie zniszczył).Ostatnio - jakieś półtora tygodnia temu - instalacja zaczęła "głupieć"; gaz się załączał, po chwili przerzucało na benzynę i tak w kółko... Okazało się, że termostat jest niesprawny i silnik się nie nagrzewał - moim zdaniem to była prawdopodobna przyczyna problemów z gazem. Zaznaczę, że nie mam możliwości uruchomienia auta z gazu, jet to możliwe tylko na benzynie.Gdy jechałem po nowy termostat do Warszawy, to w jeździe miejskiej wszystko działało bez zarzutu - temperatura silnika w okolicach 90 st. instalacja LPG działała jak należy -załączyła się i wszystko było OK. Ale można powiedzieć, że to normalne, w mieście nie jeździ się szybko (brak intensywnego chłodzenia), częste postoje na światłach, więc silnik ma czas się rozgrzać.Po zmianie termostatu - wbrew moim oczekiwaniom - wymienione przeze mnie objawy nie ustąpiły - nadal jazda odbywa się "na przemian": benzyna, gaz, benzyna gaz. Tylko temperatura silnika jest OK.Co może być przyczyną takiego stany rzeczy?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Powodów takiego zachowania instalacji może być niestety kilka np: luźne lub skorodowane punkty pobrania zasilania (+/-)systemu, zaniki w odczycie prędkości obrotowej, uszkodzony czujnik temperatury w reduktorze, zakłócenia spowodowane układem zapłonowym. Ostatnia przyczyna najczęściej uwidacznia się po wymianie świec, przewodów zapłonowych.
Należy po kolei sprawdzić wyżej wymienione.

niedziela 2010-01-31
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  Rteam Auto Serwis Burski Piotr
Warszawska 22
05-082, Blizne Łaszczyńskiego
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie